Gem. leestijd 2 min  1839x gelezen

Nieuwe campagne Accon AVM benchmarkt starters

Werf& Nieuwsbrief

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nieuwe campagne Accon AVM benchmarkt starters

In een nieuwe starterscampagne van accountants- en advieskantoor Accon AVM kunnen starters met een testje kijken in hoeverre zij matchen met hun mogelijk toekomstige collega’s. 

‘Starters willen graag weten of hun toekomstige werkgever een organisatie is die bij hen past als persoon. Deze ‘zachte’ informatie wordt vaak verkregen via testimonials, maar deze vertellen vaak maar weinig over – gedeelde – interesses met toekomstige collega’s’, vertelt Wenda Bolink, projectmanager en strategic planner bij TMP & Co, het bureau dat voor de campagne verantwoordelijk is.

‘Voorafgaand aan de lancering van deze campagne hebben medewerkers van Accon AVM 10 vragen beantwoord, die als benchmark dienen in deze campagne. Als een starter nu dezelfde 10 vragen beantwoordt, worden deze direct gematcht met de medewerkers van Accon AVM, zodat hij of zij kan zien hoeveel procent van de medewerkers van Accon AVM hetzelfde antwoord heeft gegeven. Bovendien resulteren deze 10 vragen in een mooie infographic, die weer gedeeld kan worden via social media.’

perfecte match
Jaarlaagwerving

De doelstelling van de campagne sluit aan op de ‘jaarlaagwerving van 100 starters van september tot februari’, zegt Arina Blom, manager recruitment Learning & Development bij Accon AVM. ‘We willen daarnaast vooral op structurele wijze bouwen aan het werkgeversmerk en op het netvlies komen van de doelgroep.’ Die doelgroep bestaat uit de welbekende high potentials: starters en afstudeerders op HBO-/WO-niveau die zich na hun studie oriënteren op hun eerste (of tweede) carrière stap. Ze zijn afgestudeerd of studeren af in accountancy, business & economy of Management, Economie en Recht, aldus Blom.

accon avm pagina

Via studieverenigingen

Vanwege het mediagedrag van de doelgroep, en het relatief beperkte mediabudget is gekozen voor een volledige online campagne, zegt Bolink. ‘Zo maken we gebruik van Facebook advertising, een bedrijfsprofiel en banner op Qompas, nieuwsbriefitems en een eDM via Qompas, Google Adwords (SEA-tekstadvertenties en Google Display bannering), een eDM via Intermediair, en eDMs, tweets en facebookposts via diverse studieverenigingen.’

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners