Gem. leestijd 2 min  451x gelezen

Nieuwe campagne laat zelfs accountant avontuurlijk lijken

Nieuwe campagne laat zelfs accountant avontuurlijk lijken

De accountancy staat nou niet bekend als het meest sexy en dynamische beroep. Een nieuwe campagne moet daar verandering in brengen.

‘Go Explore’ heet de campagne die de overkoepelende accountantsorganisatie SRA is gestart. Bedoeling is er het werken bij 1 van de 370 SRA-kantoren mee onder de aandacht te brengen van financiële studenten.

claudia van engelenburg sraWerken als een avontuur

‘Wij zien werken als een avontuur’, aldus Claudia van Engelenburg, projectmanager Arbeidsmarktcommunicatie bij de SRA. ‘Met ruimte om te experimenteren, te leren en gewoon te doen. Een SRA-kantoor biedt die ontdekkingstocht.’

Drie filmpjes gemaakt

De campagne gaat de komende tijd onder meer via filmpjes laten zien hoe het is om te werken bij een SRA-kantoor, een kantoor dat zich meestal met name richt op het midden- en kleinbedrijf. Zo zijn er al drie filmpjes gemaakt van de ‘Go Explore Roadtrip’ waarin young professionals hun werkervaringen delen.

Van bedrijvendag tot gadgets

De campagne is gelanceerd op de mkb-kantorendag van de Hanzehogeschool in Groningen. Andere bedrijvendagen volgen binnenkort, maar ook gastcolleges zullen deel uitmaken van de inspanningen, net als sociale media en allerlei gadgets die voor de aankomend accountants (én voor de leden van de SRA) klaarliggen. Dit alles om jong talent toch echt voor het vak te laten kiezen waarvoor het nu zo lastig is om goede mensen te vinden.go-explore

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners