Nieuwe employer-branding-campagne voor snelgroeiend Medux

Peter Boerman Op 07 maart 2018
Gem. leestijd 2 min 568x gelezen
Deel dit artikel:
Nieuwe employer-branding-campagne voor snelgroeiend Medux

Waar vind je vandaag de dag nog goede onderhoudstechnici en ergotherapeuten? Het snelgroeiende Medux probeert het met een grootschalige arbeidsmarktcampagne voor elkaar te krijgen.

Medux is het overkoepelende merk van een aantal bedrijven die revalidatie- en zorghulpmiddelen leveren en onderhouden (zoals Harting-Bank, Atlas Kidtech en ook 70 Medipoint-winkels). In totaal werken er nu ongeveer 1.700 mensen. Omdat het totale bedrijf hard groeit, wordt in het hele land gezocht naar niet alleen technici, maar ook naar adviseurs, logistiek personeel en vestigingsmanagers.

Eén gemene deler

Om die zoektocht te ondersteunen, klopte het bedrijf aan bij arbeidsmarktcommunicatiebureau The Addstore voor een campagne. Daar besloten ze eerst strategiegesprekken te gaan voeren met medewerkers uit de hele organisatie. Al gauw kwam daar één gemene deler uit, vertelt The Addstore-oprichter Gertjan de Waal: ‘Mensen die bij de Medux werken hebben iets met hun vak, maar vooral ook met de cliënten voor wie ze het doen.’

medux

‘Iedereen weet waarom hij hier zijn werk doet’

Een afleveraar die vrijdagmiddag in een auto springt om een speciaal bed af te leveren aan de andere kant van het land of een adviseur die thuis een cliënt bezoekt om een passende rolstoel aan te meten: ‘Iedereen bij Medux weet waarom hij of zij zijn werk doet’, aldus De Waal. ‘Deze passie voor het vak gecombineerd met het doel om klanten oprecht te helpen, werd dan ook de basis voor de arbeidsmarktcampagne en de speciale website wetenwaarjevoorwerkt.nl.’

Alledaagse dingen weer mogelijk gemaakt

De campagne bestaat onder meer uit 3 thematische video’s (hier, hier en hier) waarin cliënten van Medux te zien zijn die weer in staat zijn om alledaagse dingen te doen, zoals boodschappen halen op de markt of een wandeling door het park. Deze alledaagse dingen zijn mede mogelijk gemaakt door het vakmanschap van de medewerkers van Medux, zo is de boodschap.

Geïntegreerde campagne

In de geïntegreerde arbeidsmarktcampagne die The Addstore heeft ontwikkeld is gekozen voor een een eenduidige vormgeving en één centrale campagnethematiek, die door alle middelen en media heen herkenbaar moet zijn. De mix van middelen en media is bedoeld om de doelgroep meerdere malen te bereiken, maar de kern van de campagne zit in de werkenbij-site, aldus De Waal.

‘Op de website hebben we interessante content en verhalen van medewerkers staan’

‘Daar hebben we interessante content en verhalen van medewerkers staan en natuurlijk ook de vacatures. Met de beschikbare content zoeken we heel gericht wervingsdoelgroepen op zoals onderhoudstechnici en ergotherapeuten. Hen verleiden we om een bezoek te brengen aan de werkenbij-site. Dat doen we met een mix van sociale media en vaksites. Natuurlijk meten we tijdens de hele campagne de resultaten zodat we tussentijds de campagne kunnen bijstellen en achteraf een goede evaluatie kunnen hebben. Zowel met de klant als met het mediabureau.’

Campagne voor meerdere jaren

De arbeidsmarktcampagne gaat meerdere jaren lopen, zo is de bedoeling. De focus ligt in de eerste weken op de doelgroep technici. Daarna starten de deelcampagnes voor de ergotherapeuten en managers.

Credits campagne

 

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners