Het grote Italiaanse kabelbedrijf Prysmian, dat 4 jaar geleden het Nederlandse Draka overnam, heeft een nieuwe wereldwijde recruitmentcampagne gelanceerd: Make it.
De campagne is bedoeld om engineers en andere technisch opgeleide mensen met productie-ervaring te trekken voor alle locaties van het bedrijf in de wereld.
Ook ontwikkelen
De Prysmian Group wil trouwens niet alleen het toptalent van de industrie aantrekken, maar het bedrijf wil dat talent ook zelf ontwikkelen. Plannen omvatten onder meer een vierjarig opleidingstraject, inclusief training op de eigen academie in Mudanya, Turkije, die in januari 2016 moet worden geopend. Het programma bevat voor nieuwe kandidaten ook twee weken training in het hoofdkantoor in Milaan.
160 miljoen euro
De ‘Make it’-campagne maakt onderdeel uit van een investering van ruim 160 miljoen euro die het bedrijf doet, waarbij de focus ligt op groei van het hooggekwalificeerd personeel. De campagne volgt een recente, kleinere campagne, Build the Future, die gericht was op jonge, net afgestudeerden.
19.000 medewerkers
Zaken gaan blijkbaar goed in het segment waar het Italiaanse bedrijf actief is: met name de kabels onder de zee, en optische glasvezelkabels. Het bedrijf telt 19.000 medewerkers, verdeeld over 50 landen en 89 locaties, en telde in 2014 een omzet van zo’n 7 miljard euro. In Nederland is het bedrijf vooral bekend van de overname van kabelaar Draka in 2011. Sinds die tijd is de Prysmian Group het grootste kabelproducerende bedrijf ter wereld.