Nieuwe campagne voormalig Draka – met 2 weken Milaan als toetje

Peter Boerman Op 29 november 2015
Gem. leestijd < 1 minuut 768x gelezen
Deel dit artikel:
Nieuwe campagne voormalig Draka – met 2 weken Milaan als toetje

Het grote Italiaanse kabelbedrijf Prysmian, dat 4 jaar geleden het Nederlandse Draka overnam, heeft een nieuwe wereldwijde recruitmentcampagne gelanceerd: Make it

De campagne is bedoeld om engineers en andere technisch opgeleide mensen met productie-ervaring te trekken voor alle locaties van het bedrijf in de wereld.

Ook ontwikkelen

De Prysmian Group wil trouwens niet alleen het toptalent van de industrie aantrekken, maar het bedrijf wil dat talent ook zelf ontwikkelen. Plannen omvatten onder meer een vierjarig opleidingstraject, inclusief training op de eigen academie in Mudanya, Turkije, die in januari 2016 moet worden geopend. Het programma bevat voor nieuwe kandidaten ook twee weken training in het hoofdkantoor in Milaan.

prysmiann

160 miljoen euro

De ‘Make it’-campagne maakt onderdeel uit van een investering van ruim 160 miljoen euro die het bedrijf doet, waarbij de focus ligt op groei van het hooggekwalificeerd personeel. De campagne volgt een recente, kleinere campagne, Build the Future, die gericht was op jonge, net afgestudeerden.

19.000 medewerkers

Zaken gaan blijkbaar goed in het segment waar het Italiaanse bedrijf actief is: met name de kabels onder de zee, en optische glasvezelkabels. Het bedrijf telt 19.000 medewerkers, verdeeld over 50 landen en 89 locaties, en telde in 2014 een omzet van zo’n 7 miljard euro. In Nederland is het bedrijf vooral bekend van de overname van kabelaar Draka in 2011. Sinds die tijd is de Prysmian Group het grootste kabelproducerende bedrijf ter wereld.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners