Als IT’er je ideale vacature samenstellen? In deze campagne kan het

Peter Boerman Op 13 januari 2017
Gem. leestijd 2 min 1351x gelezen
Deel dit artikel:
Als IT’er je ideale vacature samenstellen? In deze campagne kan het

Als IT’er zelf je ideale vacature samenstellen? Het kan, in de nieuwe campagne van ict-dienstverlener OGD.

Op hun nieuwe site ‘je baan is meer dan je werk‘ hebben ze een vrij hilarische tool ontwikkeld, waarbij de kandidaat 5 verschillende velden naar keuze kan invullen. In het eerste veld gaat het om mogelijkheden als ‘Dierenvriend’, ‘Bankhanger’ of ‘Verstrooide uitvinder’. In het tweede veld kun je kiezen uit bijvoorbeeld een ‘Magnetronkok’, ‘Zoetwaterpiraat’ of ‘Tafelvoetbalkampioen’.

ogd-optie-1ogd optie 2 ideale vacatureIdeale vacature in gifjes

Wie zo de 5 velden invult, komt op een pagina terecht met volgens OGD een ‘ideale vacature’. Dit is een vacaturetitel die in woord én beeld, namelijk met gifjes, laat zien dat hij meer is dan zijn functietitel. Uit de vacaturetekst blijkt vervolgens namelijk dat OGD dit profiel omarmt met cultuur, werksfeer en faciliteiten.

‘Je baan is meer dan werk’

Het idee is dat bij OGD ‘je baan meer is dan werk’, aldus Bas Gezelle, creatief strateeg bij Kaliber, het bureau dat verantwoordelijk is voor de campagne en de arbeidsmarktpositionering van het ICT-bedrijf. ‘Daarom zoeken ze geen mensen bij een vacature, maar laten ze mensen hun perfecte vacature vinden.’

In totaal 750.000 unieke gifjes

In totaal kunnen op de OGD-site 750.000 unieke vacatures gemaakt worden. Daarbij komen dan evenzovele unieke gifjes, verzameld op het platform GIPHY. De gifjes worden gegenereerd op basis van onderdelen van de vacaturetitel. Dat varieert van trotse ouders die goed zijn in tafelvoetbal tot verstokte gabbers die graag knutselen met 3D-printers.

Van comic-geek tot gadgetfreak

De campagne die de site ondersteunt maakt gebruik van programmatic advertising. Zo krijgt iemand die een comicbeurs bezoekt een advertentie met ‘comic-geek‘ in de titel en iemand die veel googlet op gadgets een advertentie met ‘gadgetfreak‘. Zo denkt het ICT-bedrijf ‘vol slimme techneuten’, dat zich profileert als ‘altijd al anders’ en ‘geen stropdassen, geen pakken’, nieuwe medewerkers van de juiste snit aan zich te kunnen binden.

Meer van zulke verhalen?

Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf& en blijf op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment! Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners