Onderzoek naar Het Nieuwe Employer Brand

Redactie Op 29 april 2011
Gem. leestijd < 1 minuut 5152x gelezen
Deel dit artikel:

Onderzoek naar Het Nieuwe Employer BrandEen vijftal partijen hebben de handen ineengeslagen en voeren deze zomer fundamenteel onderzoek uit naar Het Nieuwe Employer Brand. Er is over employer branding al veel geschreven, echter blijft het onderwerp abstract en ontastbaar. Het Nieuwe Employer Brand onderzoek moet daar verandering in brengen.

Het Nieuwe Employer Brand

De arbeidsmarkt is fundamenteel veranderd en daarmee ook het werken aan het employer brand. “Naast groot en massamediaal zenden, is er een nieuwe en belangrijke rol weggelegd voor doelgroepgerichte interactie”, legt projectleider Martijn Hemminga uit. “Multimediale inzet van online, print en outdoor wordt aangevuld met social media, personal branding en corporate branding. Werkgevers zien verder steeds meer in dat employer branding niet alleen gaat over zichtbaar zijn op de externe arbeidsmarkt, maar ook over de verbinding met en het behoud van eigen werknemers.”

Draagvlak en handvatten voor employer branding

De uitkomsten van het onderzoek bieden werkgevers handvatten om de komende jaren employer branding op een succesvolle manier onderdeel te laten uitmaken van hun totale wervings- en arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Zowel professionals op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie als directieleden worden uitgenodigd om vanaf 24 mei deel te nemen aan het onderzoek.

Over Het Nieuwe Employer Brand

De vijf drijvende krachten achter Het Nieuwe Employer Brand zijn Metro Holland, NRC Carrière, De Persgroep Banen, Intelligence Group en Nr29. Geïnteresseerden kunnen via www.employer-branding.nl op de hoogte blijven van het onderzoek.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners