Deze week is – voor het vijfde jaar op rij – de Stand van Werven gestart, het jaarlijkse onderzoek naar de prioriteiten van professionals in recruitment en arbeidsmarktcommunicatie.
Verwacht je dit jaar meer aandacht voor employer branding? Of juist minder? En welke kanalen ga je ervoor inzetten? Ga je de gevolgen merken van de Brexit? Worden referral en onboarding dit jaar prioriteiten? En waarmee denk je de directie het meest te kunnen overtuigen?
De peilstok in het vak
Zomaar een paar vragen uit de vragenlijst van de 2018-editie van de Stand van Werven, het onderzoek waarmee de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie jaarlijks de peilstok in het recruitmentvak steekt. Doel van het onderzoek is om een totaalbeeld te krijgen van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment anno 2018, en zo ook anderen te kunnen helpen de juiste prioriteiten te stellen.
Heb je al je prioriteiten op orde?
Alleen al de vragenlijst invullen helpt daarbij, zo stellen de onderzoekers, die met de enquête willen inspireren en een soort checklist willen bieden aan iedereen die nog met z’n plannen voor het komen jaar bezig is. Zo weet je zeker dat je geen enkele mogelijke prioriteit over het hoofd ziet.
10 minuten invullen; kans op mooie prijzen
De vragenlijst invullen kost volgens de onderzoekers ‘maximaal 10 minuten’. De afgelopen jaren deden steeds meer dan 200 professionals dit. De invullers krijgen als dank als eerste de volledige resultaten te zien, nog voordat ze op deze site zullen worden besproken. Daarnaast maken ze kans op de volgende prijzen:
- 1x een half jaar toegang tot het DoelgroepenDashboard van Intelligence Group en Jobdigger (t.w.v. €2.500)
- 2x een opleidingscheque van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie (t.w.v. €795)
- 5x een vrijkaart voor Werf& Live op 17 mei 2018 (t.w.v. €395)
- 5x een vrijkaart voor het Recruitment Tech Event op 22 november 2018 (t.w.v. €395)
Wil je de resultaten van het onderzoek ontvangen en kans maken op een van de prijzen? Vul dan aan het einde van de vragenlijst je e-mailadres in. Dit is natuurlijk niet verplicht. Je antwoorden worden altijd anoniem verwerkt.
- Ga meteen naar de vragenlijst!
Eerst lezen wat voorheen uit het onderzoek bleek?
- Stand van Werven 2017: veel impact te danken aan referral recruitment
- Bijna alle stoplichten op groen in recruitmentmarkt (2016)
- Betere vacatureteksten schrijven een van dé prioriteiten voor 2016
- Employer branding weer hot item in 2015
- Onder recruiters is geen best practice zo geliefd als Coolblue (2015)
- De Stand van Werven (2014)