Marketing- en PR-medewerkers massaal op zoek naar andere baan

Peter Boerman Op 18 september 2014
Gem. leestijd < 1 minuut 1641x gelezen
Deel dit artikel:
Marketing- en PR-medewerkers massaal op zoek naar andere baan

Mensen die nu een baan hebben in de marketing, communicatie, pr en reclame zijn massaal en actief op zoek naar ander werk. Binnen deze beroepsgroepen is een op de zes actief op zoek naar een nieuwe baan, meer dan de helft is latent op zoek en houdt de arbeidsmarkt goed in de gaten. In de hele (werkende) beroepsbevolking zegt slechts een op de twaalf werknemers op zoek te zijn naar een andere baan.

Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group. Dat onderzoek loopt nu twaalf jaar en deze week zijn de cijfers over de eerste zes maanden van 2014 toegevoegd.

Verder zijn ook callcenter-medewerkers zeer actief op de arbeidsmarkt: een kwart van hen zoek een andere baan. De hoge cijfers binnen marketing, communicatie, pr en reclame hangen waarschijnlijk samen met de grote conjunctuurgevoeligheid van deze branches. Bij callcenter-medewerkers is de oorzaak volgens Intelligence Group het veelal ontbreken van vaste contracten.

De verschillen met andere functies en beroepen zijn enorm. In de techniek, ICT en in de bouw is bijna niemand actief op zoek naar een andere baan. En het allerlaagst van alle groepen op de arbeidsmarkt scoren de HRM-medewerkers van 35 jaar en ouder. Van die groep is 97% NIET actief op zoek naar een andere baan.

Intelligence Group is gespecialiseerd in arbeidsmarktonderzoek. We doen inmiddels onderzoek in 45 landen. We weten van alle beroepsgroepen, leeftijdscategorieën en opleidingsniveaus hoe en waar mensen naar ander werk zoeken, wat ze de belangrijkste arbeidsvoorwaarden vinden, en hoe sterk of zwak hun positie op de arbeidsmarkt is. In het (Nederlandse) onderzoek over de eerste helft van 2014 zijn 24.500 mensen ondervraagd.

Zie ook: www.intelligence-group.nl

Voor meer informatie neem contact op met Véronique Oonk: veronique@intelligence-group.nl

 

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners