Gem. leestijd 1 minuut  2075x gelezen

Tjeerd van den Berg (Philips): ‘Employee advocacy is heel belangrijk’

Werf& Nieuwsbrief

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Tjeerd van den Berg (Philips): ‘Employee advocacy is heel belangrijk’

Philips zet steeds meer in op ‘Employee advocacy’, oftewel: het promoten van de organisatie door je eigen medewerkers.

Dat zei Tjeerd van den Berg, global digital marketingmanager bij Philips Lighting, tijdens Werf& Live. ‘Je ziet dat de impact en het netwerk van je eigen medewerkers gewoon heel groot is. Dus daar gaan we steeds meer gebruik van maken.’

Publieksprijs

Van den Berg kreeg tijdens Werf& Live de allereerste Werf& Award uit de geschiedenis, een publieksprijs nog wel, voor de global digital employer brand campaign waar hij aan meewerkte, een wereldwijde, maar in Nederland ontwikkelde campagne om Philips als werkgever op de kaart te zetten, ‘van de VS tot aan China’.

Supergaaf

‘Philips is in Nederland een bekend werkgeversmerk, maar in het buitenland is dat toch nog een stuk minder’, aldus Van den Berg, die zei de prijs ‘supergaaf’ te vinden en meteen zijn LinkedIn-profielfoto erop aanpaste.

Tip: begin klein

Hoewel een wereldwijde campagne indrukwekkend klinkt, en ook de uiteindelijke resultaten best indrukwekkend te noemen zijn, heeft Van den Berg toch ook nog een relativerende tip in huis voor iedereen die met zijn werkgeversmerk ook de wereld wil veroveren: ‘Begin klein’, zegt hij. ‘Je moet niet te moeilijk beginnen, maar gewoon van start gaan, en daarna bouw je het langzaam uit. Zo hebben wij ook echt impact kunnen hebben en kunnen laten zien hoe het is om bij Philips te werken.’

Lees de hele case van Philips:

Of bekijk nog meer van Werf& Live:

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners