Ploum heeft beste wervingscampagne voor juristen, ook prijs voor CMS

Redactie Op 25 januari 2019
Gem. leestijd 2 min 1076x gelezen
Deel dit artikel:
Ploum heeft beste wervingscampagne voor juristen, ook prijs voor CMS

Ploum is de grote winnaar van de prijzen voor arbeidsmarktcommunicatie die Mr. jaarlijks uitreikt. Maar opnieuw waren ook kritische woorden te horen over de kwaliteit van de inzendingen. Want waar is het ‘relevante onderscheidend vermogen’?

Het Rotterdamse kantoor Ploum won twee van de drie prijzen, namelijk de vakjuryprijs (Gouden Toga) en de Gouden Sleutel, een prijs die werd uitgereikt door een jury van starters en studenten. CMS was met de campagne Ben jij te slim om alleen advocaat te zijn de afgetekende winnaar van de publieksprijs: de Gouden Bef.

gouden togaMooi verzorgde beelden

Het juryrapport wijdt lovende woorden aan de campagne van Ploum. De vakjury verwoordt dit als volgt: ‘De pay-off van de campagne ‘Verstand van zaken is meer dan juridische kennis’ viel zeer in de smaak, evenals de mooi verzorgde beelden van cliënten, inclusief endorsement en de meelopende panter. Ploum presenteert zich in alle uitingen als een no-nonsense kantoor. Geworteld in de ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit van Rotterdam, maar wel met een internationale uitstraling, dus: Rotterdam Law Firm.’

‘Geworteld in de ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit van Rotterdam, maar wel met internationale uitstraling’

Karakter van het kantoor geslaagd uitgedragen

Ook de jury van juridische starters en rechtenstudenten was enthousiast. Deze jury vond dat Ploum er het meest in slaagde om uit te dragen wat het karakter van het advocatenkantoor is en waar het voor staat: ‘Ze hebben echt hun best gedaan om te laten zien wie ze zijn. Op deze manier krijgen starters en studenten een heel duidelijk beeld over wat men kan verwachten van het kantoor.’

Beeld uit de winnende campagne van Ploum

Kritiek op gebrek aan onderscheidenheid 

Net als andere jaren was er ook dit jaar bij de jury’s kritiek te horen op het weinig onderscheidende karakter van sommige campagnes. In dit verband werd het begrip ‘relevant’ onderscheidend vermogen geïntroduceerd. Met andere woorden: niet alles wat je onderscheidt van anderen is relevant. Zorg dat je ook daar op let, aldus de jury’s.

Op basis van inzendingen

De verkiezing van de verschillende prijzen vond dit jaar voor het eerst plaats op basis van inzendingen zelf. Dit heeft zonder meer een positieve invloed gehad op de kwaliteit van de verkiezing, aldus de jury’s. Kantoren moesten nu zelf inzenden en ook vonden vorige week pitches plaats, voorafgaand aan het juryberaad. Van de 10 genomineerde advocatenkantoren gaven er daar 9 acte de presence.

Beeld uit de campagne van CMS

Lees ook:

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners