Praktische adviezen om feedback in te bouwen in de Candidate Journey

Peter Boerman Op 01 juni 2018
Gem. leestijd < 1 minuut 1124x gelezen
Deel dit artikel:
Praktische adviezen om feedback in te bouwen in de Candidate Journey

Hoe maak je jezelf aantrekkelijker voor talent met Continuous Feedback? In een nieuw whitepaper gaat Carerix er uitgebreid op in.

Goed feedback kunnen geven hoort bij een goede candidate experience. De kandidaat voelt zich gewaardeerd als er om zijn of haar mening wordt gevraagd en de recruiter leert op deze manier waar hij of zij het proces kan verbeteren. Betere candidate experiences zorgen voor een betere candidate journey. Het werkgeversimago heeft alleen maar profijt van feedback van de kandidaat. Maar hoe doe je dat nou, feedback inbouwen in de Candidate Journey? In een recent whitepaper geeft Carerix een paar praktische adviezen hierover.

Een unieke reis voor iedereen

Het gaat er daarbij onder meer om een candidate experience te beschouwen als een reis. De Candidate Journey ontvouwt zich anders in elk unieke geval want mensen zijn – natuurlijk – uniek. Niet iedere kandidaat volgt hetzelfde pad, maar als recruiter moet je wel begrijpen dat na iedere bocht een splitsing volgt. Je wilt ervoor zorgen dat de reis voor elke kandidaat resulteert in het pad waarop zij een promotor blijven van jouw imago.

Benieuwd hoe je dat doet?

Download dan hier de whitepaper.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners