Vakjury en publiek: PwC beste recruitmentsite

Peter Boerman Op 18 november 2011
Gem. leestijd 3 min 1936x gelezen
Deel dit artikel:

De recruitmentsite Werkenbijpwc.nl is door de vakjury van de Gouden Cursor uitgeroepen tot beste recruitmentsite van Nederland 2011, gevolgd door de recruitmentsites van respectievelijk De Brauw en Deloitte. PwC ontving ook de Gouden PublieksCursor.  

Meest aansprekende ‘Werkenbij’ site

Tweede en derde prijs van de vakjuryprijs gingen naar recruitmentsites van respectievelijk De Brauw Blackstone Westbroek en Deloitte. Het publiek koos dezelfde winnaar als de vakjury. De Gouden PublieksCursor, de publieksprijs voor de meest aansprekende recruitmentsite, ging dan ook  eveneens naar PwC. In deze categorie werden de ‘Werken bij’ site van de Koninklijke Landmacht en Ricoh respectievelijk tweede en derde. De prijzen zijn op 17 november voor de zevende keer uitgereikt op het relatie event van Intelligence Group en Campaign Group “8 jaar Dynamiek op de Arbeidsmarkt” in de Erasmus Universiteit Rotterdam. 

De Gouden Cursor 2011

Uit de Nationale Monitor van de Beste Recruitmentsites zijn 25 recruitmentsites doorgegaan naar de vakjury voor een nadere kritische beoordeling. In de Monitor zijn de sites uitgebreid onder de loep genomen op in totaal 56 aspecten die betrekking hebben op het beeld dat de organisatie schetst van zichzelf als werkgever, inzicht in loopbaanmogelijkheden, de vindbaarheid en presentatie van vacatures, toegankelijkheid, vindbaarheid van de site, sollicitatiemogelijkheden en candidate experience. Na de beoordeling heeft de vakjury de recruitmentsite van PwC www.werkenbijpwc.nl  gekozen als de zevende winnaar van de Gouden Cursor. 

Vriendelijke en persoonlijke uitstraling

De jury was aangenaam verrast door de vriendelijke en persoonlijke uitstraling van de site, die veelal in schril contrast staat met het kille karakter van grote accountantskantoren. Een andere belangrijke opmerking is dat bij PwC ‘social’ echt wordt begrepen, door het gebruik en de integratie van social media. “PwC heeft duidelijk een keuze gemaakt in de informatie hiërarchie. Ondanks dat zij zowel qua content als functioneel gezien heel compleet is, blijft de site overzichtelijk. Het is duidelijk op welke doelgroep zij zich richt en brengt op verschillende manieren een PwC experience over”, aldus de vakjury. 

Zelfselecterend karakter

De tweede prijs ging naar de recruitmentsite van De Brauw www.werkenbijdebrauw.nl, waar de vakjury enthousiast was over het sterke zelfselecterende karakter van de site, waarbij ze heel doelgroepgericht te werk gaan en alleen bepaalde (en de juiste) mensen aanspreken. Tevens werd het door de vakjury gewaardeerd dat met alles in de site wordt gezegd: ‘Dit zijn wij’. De derde prijs ging naar de recruitmentsite van Deloitte www.werkenbijdeloitte.nl. Hier beoordeelde de vakjury de integratie van social media, de toegankelijkheid en bovenal compleetheid van de site als zeer positief. Dat de recruitmentsite van PwC uiteindelijk gekozen is als de winnaar komt volgens de vakjury door de aanwezigheid van zowel mooi, persoonlijk design als goede scores op proces en techniek. 

Eerste indruk en candidate experience

Tevens op basis van de Nationale Monitor voor de beste recruitmentsites zijn 8 sites genomineerd voor de Gouden PublieksCursor (publieksprijs). Sites die hiervoor in aanmerking kwamen scoorden hoog op een positieve eerste indruk en een plezierige candidate experience. In totaal is er 1464 keer een stem uitgebracht door het publiek. Met een gemiddeld cijfer van 7,6 mocht PwC de publieksprijs voor meest aansprekende recruitmentsite van Nederland 2011 in ontvangst nemen. Een tweede plaats ging naar de recruitmentsite van de Koninklijke Landmacht met een cijfer van 7,2 en met een 6,9 was de derde plaats voor de ‘Werken bij’ site van Ricoh

  

  

 
 
 

  

 
 
 
 
 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners