Campagne van de week: Hoe Rabobank reisleiders voor geld zoekt

Voorkomen dat geld op het verkeerde pad terecht komt? Zorgen dat geld een goede reis maakt? Het staat centraal in een nieuwe campagne waarmee de Rabobank ‘Know Your Customer‘-specialisten zoekt. Hoe krijgt dat vorm?

Peter Boerman Op 10 november 2021
Gem. leestijd 2 min 461x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Hoe Rabobank reisleiders voor geld zoekt

‘Hou geld op het goede pad’. Dat is de inzet van de nieuwe campagne waarmee de Rabobank zijn zoektocht naar onderzoekers, analisten, procesverbeteraars en data-experts in het vakgebied Know Your Customer (KYC) extra kracht bijzet. De campagne laat zien dat geld levens kan verbeteren en dromen kan verwezenlijken. Zolang geld in de juiste handen is en blijft. Want miljoenen geldstromen gaan op elk moment van de dag de wereld over. Dichtbij en ver weg. Soms heel zichtbaar, soms minder. Want geld reist snel. En veel. En van plek naar plek.

‘In deze campagne willen we vooral laten zien dat je als KYC-expert bijdraagt aan een betere wereld.’

‘In de campagne willen we vooral laten zien dat je als KYC-expert bijdraagt aan een betere wereld’, vertelt Kim Opmeer, projectleider employer branding bij de Rabobank. ‘Door klanten beter te leren kennen, zorgen zij ervoor dat waar het geld ook gaat, het een zuivere reis aflegt.’

De hoofdvideo ‘De reis van geld‘ laat zien hoe belangrijk het is om geldstromen te analyseren en zo je klanten beter te leren kennen. In verschillende videoportretten en verdiepende artikelen nemen Rabobank-medewerkers je vervolgens mee in de details van hun werk. Zoals Nina Bussmann, die een model bouwt dat transacties monitort op terrorisme of witwasfinanciering. Of Edwin Wijermars, die ons meer vertelt over wat er allemaal komt kijken bij customer due diligence.

‘We willen de positieve kant van KYC in de campagne belichten.’

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Kaliber Interactive. ‘Berichtgeving over dit vakgebied is vaak negatief’, aldus strategy director Sytse Kooistra. ‘Terwijl er veel positief werk wordt verzet door het KYC-team. De positieve kant willen we in de campagne belichten. Want dat is een belangrijke drijfveer van het team en heeft aantrekkingskracht naar talent toe. Daarnaast past het goed bij de missie van de coöperatieve Rabobank.’

Credits

De Rabobank telt momenteel bijna 100 vacatures voor de 10 zogeheten ‘KYC Expert Centers’ die het in Nederland heeft, ongeveer een zesde van alle vacatures die de bank op dit moment heeft open staan. De komende maanden is de wervingscampagne te zien op verschillende kanalen, waaronder LinkedIn, Instagram en YouTube. Met http://rabobank.jobs/kyc als centrale plek waar alles samenkomt.

Credits:

  • Rabobank: Kim Opmeer, Tessa van Berckelaer, Ilse Vos, Geert Roggen
  • Strategie & Concept: Kaliber Interactive
  • Media: PHD Media & Reprise
  • Videoproductie: Frits Jan Smit, Bas Mooij

rabobank reis van geld

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners