Wordt Recruiters | Connected dé nieuwe community in het werving- en selectievak?

Het begon als beoogd inkoopcollectief. Maar inmiddels groeit Recruiters | Connected snel door tot een grote en veel meer omvattende community voor iedereen in het werving- en selectievak. Wat kunnen we nog meer allemaal verwachten?

Peter Boerman Op 24 februari 2020
Gem. leestijd 3 min 2452x gelezen
Deel dit artikel:
Wordt Recruiters | Connected dé nieuwe community in het werving- en selectievak?

Het was donderdag 6 februari gelukkig een stralende dag. Zo konden de ongeveer 50 recruiters die waren afgekomen op het netwerkevenement van Recruiters | Connected in de Lookout op de A’DAM toren niet alleen genieten van elkaars gezelschap, maar ook van een prachtig 360°-overzicht over Amsterdam. Dat was dan ook de reden dat geen gastsprekers waren uitgenodigd, vertelt Kees-Jan Markens (links op de foto hieronder, samen met marketingexpert Dani den Ouden). ‘Want de locatie verdiende alle aandacht. Met een waanzinnig mooi uitzicht.’

recruiters connected kees jan

Iets meer dan een half jaar geleden begon Markens met dit nieuwe initiatief. Vanuit zijn achtergrond bij Vakmedianet merkte hij in die tijd een aantal dingen op. Hij zag dat met name zelfstandig werkende recruiters nog geen platform hadden om hun inkoopkracht te bundelen, en zo kortingen te bedingen, bijvoorbeeld op een ATS. Ook zag hij dat er eigenlijk weinig gelegenheden waren voor ambitieuze (interim) recruiters en arbeidsmarktcommunicatieprofessionals om ook offline te netwerken. Online mogelijkheden genoeg, maar kennis delen gaat vaak beter als je elkaar ook in de ogen kunt kijken, zegt hij.

Voorziet in een behoefte

Het netwerkcollectief dat hij daarna startte onder de naam Recruiters | Connected blijkt sindsdien duidelijk in een behoefte te voorzien. Inmiddels zijn er zo’n 400 leden. En elke maand komen er zo’n 60 bij, zegt Markens. ‘Wij zijn daarmee nu al het één na grootste, en tegelijk snelstgroeiende netwerkcollectief dat recruiters verbindt met de beste leveranciers van sourcing- en recruitmenttools.’

‘Wij zijn het snelstgroeiende netwerkcollectief dat recruiters verbindt met de beste leveranciers van tools.’

Zo kunnen leden nu al korting krijgen bij onder meer op opleidingen bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, op events van Recruitmenttech.nl, op relevante boeken bij Vakmedianet, op de inzet van media via Brockmeyer Jobmarketing Experts of op een geautomatiseerde intake via de Recruitment Accelerator. And more to come, belooft Markens.

En daarnaast is er dus veel ruimte voor netwerkevenementen, vaak met inspirerende gastsprekers. Niet de ‘usual suspects’, zoals Markens ze noemt: ‘de mensen die je op elk recruitmentevenement wel tegen het lijf loopt’. Zo legde Tom Ederveen namens RobotXperience al eens uit wanneer robots de krapte op de arbeidsmarkt gaan oplossen. En Aart Lensink, dé contentmarketing-grand prix-winnaar van 2018, deelde al eens winnende cases van zijn bureau LVB. Ook kwam de denktank van Singularity University op een event vertellen over ‘exponentiële technologieën’. ‘Sprekers met een recruitment-, marketing- en/ technologieachtergrond dus’, zegt Markens. ‘Maar ook topondernemers met een mooi verhaal.’

‘Bijdragen aan meer werkvreugde’

Want leuke events alleen? Dat is niet genoeg, zegt hij. ‘Nuttig én leuk, dat is het uitgangspunt voor onze evenementen. Omdat voor alle professionals, en niet in de laatste plaats voor interimmers, geldt dat tijd schaars is.’ Zijn grote doel met Recruiters | Connected? Dat is ‘bijdragen aan meer werkvreugde bij de Nederlandse beroepsbevolking’. Recruiters kunnen daar volgens hem een grotere rol in pakken, door mens en werk beter te matchen. ‘Dat zijn wij als welvarend land aan onze stand verplicht.’

‘Ik heb liever over 2 à 3 jaar 3.000 heel warme leden dan 6.000 lauwe leden.’

De krapte op de arbeidsmarkt wordt de komende jaren alleen maar groter, verwacht Markens. Dan is het aan de recruiters van Nederland om mismatches zoveel mogelijk te voorkomen. Maar daarbij is het dus wel handig als die recruiters zoveel mogelijk kennis met elkaar delen, zegt hij. Of dat nou op ongekende hoogte is in Amsterdam, of in een zaaltje in Amersfoort. ‘We willen tijd en energie steken in iets waarvan we nog jarenlang plezier kunnen hebben. Dat betekent dat voor ons de content echt leading is. Daarin kunnen we ons onderscheiden. En betrokkenheid is daarbij ook heel belangrijk. Ik heb liever over 2 à 3 jaar 3.000 heel warme leden dan 6.000 lauwe leden.’

Impressie van het netwerkevent in de A’DAM Lookout

Meer weten?

Kijk op de site van Recruiters | Connected.

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners