Recruiters kijken in hun glazen bol: wie had gelijk over 2018?

Redactie Op 11 januari 2019
Gem. leestijd 2 min 626x gelezen
Deel dit artikel:
Recruiters kijken in hun glazen bol: wie had gelijk over 2018?

Voorspellingen zijn er een hoop, maar kloppen ze ook? Dat is wat Recruiters United wil uitvinden op 22 januari met alweer hun tweede editie van Fruit2Recruit.

Op dat nieuwjaarsevenement wordt bekend gemaakt wie er het meest dichtbij zat met zijn of haar voorspelling over 2018. Tijdens Fruit2Recruit vertellen drie bekende namen in et vak welke uitdagingen zij zien voor dit jaar en hoe we het vakgebied naar een hoger plan kunnen tillen. De winnaar gaat er vandoor met de Fruit2Recruit-bokaal, heel toepasselijk: in de vorm van een ananas.

Geert-Jan Waasdorp: ‘Recruiters maken het verschil’

Zo voorspelde Geert-Jan Waasdorp vorig jaar dat niet Big Data het verschil zouden gaan maken, maar de recruiters zelf. Zij besteedden volgens hem immers 70% van hun tijd aan de verkeerde dingen en zouden hun vakmanschap weer moeten inzetten waar dat het meest nodig is, in de sectoren: zorg en onderwijs.

Heleen Stoevelaar: ‘Ga naar buiten!’

Heleen Stoevelaar zag 2018 anders: LinkedIn konden we volgens haar begraven als belangrijkste recruitmenttool. In plaats daarvan zou 2018 het jaar worden waarin we weer naar buiten gingen om te verleiden, zakelijk te flirten en het gesprek aan te gaan met de kandidaat. En we zouden meer congressen en events moeten bezoeken om onze doelgroep tegen te komen.

Thomas Waldman: ‘Richt je op de techniek’

Thomas Waldman zag de focus in 2018 vooral op techniek. Alleen bedrijven die daar goed op wisten in te zetten voor de kandidaat, zouden de winnaars zijn. Daarbij ging het om het verbeteren van het proces voor de kandidaat, niet voor de recruiter.

Nieuwe voorspellingen

Stemmen is nog steeds mogelijk. Natuurlijk worden ook de voorspellingen van 2019 bekend gemaakt tijdens het event. Dit jaar werpen Simone Broos (KPMG), Esther Mollema en Wilbert Mulders (Randstad) een blik in de glazen bol.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Onze partners Bekijk alle partners