Home Breaking seminar: Referral recruitment

Breaking seminar: Referral recruitment

0

DONDERDAG 4 OKTOBER 2018

Referral Recruitment

Alles over structureel werven via jouw eigen medewerkers

Referrals vormen de meest waardevolle kandidaten voor een organisatie. Het via via werven wordt steeds belangrijker in de huidige krappe arbeidsmarkt. Tijdens dit breaking seminar leer je hoe je een goede basis legt om effectief te werven via referrals.

Structureel werven via eigen medewerkers

Referral recruitment wint steeds meer terrein bij personeelswerving. Met behulp van social media zetten werkgevers eigen medewerkers, oud-medewerkers en/of klanten in als ambassadeurs voor het werven van nieuw personeel. Dit biedt veel kansen. Zeker als je dit met beleid en weldoordacht aanpakt. In dit breaking seminar Referral recruitment krijg je aan de hand van een checklist en concrete cases handreikingen en input voor een duurzame opzet van een referral strategie. Zowel succesvol op de korte als op de lange termijn. Best practices en inspirerende voorbeelden passeren de revue om te laten zien hoe jij succesvol kunt zijn met referral recruitment.

Programma

Het programma begint om 11.00 uur. Om 16.30 uur wordt het breaking seminar afgerond.

Welkom en kennismaking

De essentie van referral recruitment
Wat is referral recruitment en hou verhoudt het zich tot arbeidsmarktcommunicatie, ambassadeurschap/employee advocacy? Wat zijn de randvoorwaarden om succesvol met refferal recruitment aan de slag te kunnen in jouw organisatie? En wat zijn de laatste cijfers en ontwikkelingen op dit gebied?

Referralprogramma ontwerpen
Hoe ziet een referralprogramma eruit? Ga je medewerkers belonen en zo ja, op welke wijze? En hoe zorg je dat je de referral strategie goed integreert met de rest van jouw arbeidsmarktcommunicatie- en/of personeelswerving?

Lunch

Case: Referral recruitment bij Alliander
Marnix de Groot, verantwoordelijk voor employer branding, talent acquisition strategy & technology innovation bij Alliander, laat zien hoe zij succesvol actiematig referral recruitment inzetten voor de doelgroep monteurs. Onder meer is hierbij gebruik gemaakt van virtual reality om de interne doelgroep te bereiken en te activeren.

Referralprogramma lanceren
Hoe ga je na het opzetten van het referralprogramma deze lanceren in jouw organisatie? Ga je voor een pilot bij een onderdeel of een organisatiebrede big bang? Welke communicatie zet je in om jouw medewerkers op de hoogte te brengen van het bestaan en werkwijze van het programma? En hoe activeer je hen?

Break

Referralprogramma onderhouden
Hoe zorg je ervoor dat het referralprogramma blijft leven? Hoe kun je medewerkers blijven activeren zonder overkill en welke communicatiemiddelen werken hiervoor goed?

Case: Referral recruitment bij Conclusion
Heleen Stoevelaar, manager recruitment en arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion, laat zien hoe Conclusion de afgelopen jaren zeer succesvol haar referral recruitment heeft geoptimaliseerd.

Afronding
Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de docenten, gastsprekers en collegadeelnemers.

Twee inspirerende gastsprekers

Onder leiding van de gastsprekers van Alliander en Conclusion krijg je alle ins & outs te horen over het opzetten en optimaliseren van een referral strategie. Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden en twee inspirerende gastsprekers doe je veel ideeën op voor het opzetten en/of optimaliseren van jouw eigen referral recruitment. Tijdens het breaking seminar is er ook ruimte voor het delen van kennis en ervaringen met collega deelnemers en de sprekers.

Sprekers

Martijn Hemminga

Martijn Hemminga

Martijn Hemminga is adviseur, docent, spreker, auteur en ondernemer op het gebied van arbeids­markt­communicatie, employer branding en recruitment­technologie. Vanuit zijn bedrijf Nr29 adviseert, begeleidt en helpt hij werkgevers op het gebied van employer branding en strategische arbeids­markt­communicatie. Hij opereert hierbij op het snijvlak van organisatie, communicatie en human resources.

Op afstand helpt hij werkgevers via arbeids­markt­communicatie­kennis­bank amcexpert.nl. In 2012 verscheen het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand waarvan hij een van de auteurs is. Met initiatieven als Recruitmentsystemen.nlRecruitmenttech.nl en het jaarlijkse Recruitment Tech Event en de Recruitment Tech Awards maakt hij de markt van recruitment­technologie inzichtelijk.

Martijn Hemminga heeft samen met Geert-Jan Waasdorp eind 2006 de Academie voor Arbeids­markt­communicatie opgericht. Samen stonden zij begin 2008 aan de wieg van vakblad en -site Werf&, vakmagazine over arbeids­markt­communicatie.

Heleen Stoevelaar

Heleen Stoevelaar

Heleen Stoevelaar is een ervaren recruitment manager en sinds 2008 betrokken bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie in de rol van docent en als dagvoorzitter bij verschillende evenementen die de Academie organiseert.

Zij begon in 2000 haar carrière bij een grote landelijke uitzendorganisatie waar zij eind 2002 Tempo-Team @Office samen met enkele collega’s introduceerde, een virtuele uitzendvestiging. In 2004 maakte zij de overstap naar een internationale werving en selectie organisatie waar zij in haar laatste functie als Manager verantwoordelijk was voor recruitment uitsluitend voor commercieel personeel voor noord-, oost- en midden Nederland. Van 2008 tot 2015 was zij eigenaar van Best Selector waar zij in haar rol als interim recruitment manager voor verschillende opdrachtgevers heeft gewerkt.

Van 2015 tot en met 2018 was zij Manager Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie bij Conclusion, een grote veelzijdige IT dienstverlener. Sinds 1 juni is Heleen weer eigenaar van Best Selector en The Referral Company. Zij houdt ervan om pragmatisch en resultaatgericht lange termijn resultaten te boeken voor de recruitmentafdeling.

Gastspreker

Marnix de Groot

Marnix de Groot heeft ruime ervaring in het vakgebied van employer branding, marketing, recruitment en technology. Hij is een expert in het vakgebied.

Na zijn studies is Marnix in 2007 gestart bij VONQ. Een bedrijf gespecialiseerd in smart recruitment marketing. In diverse management posities heeft hij VONQ mede opgebouwd van start-up naar Europees marktleider. Sinds 2016 is Marnix bij Alliander verantwoordelijk voor employer branding, recruitment strategy & technology innovation. Hier heeft hij o.a. een VR/360 Recruitment experience ontwikkeld waarvoor in Nederland en internationaal veel aandacht is.

Marnix heeft zich de laatste jaren verdiept in digitale transformatie (Insead) en klantgericht innoveren (Nyenrode). Hij adviseert werkgevers over de inzet van HR marketing en technologie en start-ups in HR technologie over de bedrijfsstrategie. Marnix spart graag over nieuwe en verfrissende ideeën. Door zijn brede netwerk weet hij regelmatig de juiste mensen aan elkaar te verbinden.

WEGENS SUCCES HERHAALD!

  • Donderdag 4 oktober 2018
  • 11.00 – 16.30 uur
  • Regardz De Eenhoorn Amersfoort
  • In 1 middag op de hoogte
  • 4 experts aan het woord

Investering

De investering voor dit event is € 395,- per persoon inclusief na afloop de handout digitaal als pdf, lunch, tussendoortjes, drankjes en uitrijkaart. Tarief is exclusief 21% btw.

Combikorting

Kom je met 2 personen, dan ontvangt de tweede persoon 50% korting. Wil je gebruik maken van deze combikorting? Schrijf dan gelijktijdig in met twee personen of meer en vermeld de actiecode combi-ref. De korting wordt dan direct verwerkt. Kom je met meer personen dan wordt de korting evenredig doorberekend.

Inschrijven

Wil jij deelnemen aan dit seminar waarin je alles leert over het via via werven? Schrijf dan direct in en noteer donderdag 4 oktober 2018 in jouw agenda.

Locatie

De locatie van dit Breaking seminar van Werf& is Regardz De Eenhoorn in Amersfoort. Station Amersfoort CS bevindt zich op slechts 84 voetstappen van de Eenhoorn.

Adres: Barchman Wuytierslaan 2, 3818 LH Amersfoort

Referral Recruitment in het nieuws