Relatie patiënt-zorgverlener op z’n kop bij campagne UMC Utrecht

Peter Boerman Op 22 juni 2016
Gem. leestijd < 1 minuut 1932x gelezen
Deel dit artikel:
Relatie patiënt-zorgverlener op z’n kop bij campagne UMC Utrecht

De nieuwe campagne van het UMC Utrecht zet de verhouding tussen patiënt en zorgverlener op zijn kop.

Het arbeidsmarktcommunicatiebeleid van het Universitair Medisch Centrum Utrecht was al vaak prijswinnend. In de nieuwe wervingscampagne is het uitgangspunt dat patiënten tegenwoordig steeds beter op de hoogte zijn en als zodanig steeds vaker een ‘specialist’ op het gebied van hun eigen ziekte. Als zorgverlener blijf je de inhoudelijke expert, maar werk je steeds intensiever samen met de patiënt, wat een andere relatie oplevert.

Nieuwe rolverdeling

Het UMC Utrecht wil met de campagne, die ontwikkeld is door bureau Steam, potentiële medewerkers aanspreken die zich uitgedaagd voelen door deze nieuwe rolverdeling. De campagne van het academisch ziekenhuis is vanaf 20 juni te zien op abri’s en billboards in Utrecht en omgeving.

UMC_Abri_juni2016_Tom

Grootste werkgever in de regio

Het UMC Utrecht is met meer dan 11.000 medewerkers de grootste werkgever in de regio. Het ziekenhuis zoekt vooral operatieassistenten, apothekersassistenten en gespecialiseerd verpleegkundigen, zoals dialyse- en kinder-IC verpleegkundigen. Behalve gediplomeerde medewerkers, zijn er ook mogelijkheden voor mensen die nog aan een opleidingstraject moeten beginnen.

UMC_Abri_juni2016_Bep relatie op zijn kop

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners