‘We hebben een gebruiksvriendelijke tool ontwikkeld waarmee werkgevers in enkele klikken een campagne kunnen opzetten die kandidaten bereikt via sociale media, en dit zonder dat daar HR- of marketingkennis voor nodig is’, zegt SmartReach-oprichter Céline Meers tegen Made-in. ‘Anderzijds kan solliciteren direct en eenvoudig, wat de drempel verlaagt en de instroom verhoogt. Het systeem bereikt ook de latent werkzoekenden, een moeilijk bereikbare groep met veel potentieel.’
SmartReach wil zich niet alleen onderscheiden met zijn dienstverlening, maar ook door een juiste prijszetting, aldus Meers, die de afgelopen jaren ervaring opdeed als HR Business Partner. ‘Bedrijven betalen alleen voor wat ze écht nodig hebben. Soms wordt de ideale kandidaat gevonden voor slechts enkele tientallen euro’s. We bewijzen dat efficiënt en doelgericht rekruteren geen dure aangelegenheid hoeft te zijn.’
Gestuurd door data
Het platform wordt gestuurd door data, benadrukt ze, waardoor de resultaten meteen zichtbaar zijn en er kan bijgestuurd worden waar nodig. ‘Geen giswerk meer, maar een aanpak die gebaseerd is op feiten en cijfers. Dát is de toekomst van recruitment.’ Meers wil in de toekomst nog andere toepassingen met SmartReach uitrollen. ‘Het platform kan evengoed ingezet worden om salesleads te genereren of brandingcampagnes te versterken’, legt ze uit. ‘Deze technologie is heel breed inzetbaar. We zijn overtuigd dat onze tool kan uitgroeien tot een volwaardig platform voor alles rond employer branding en talent marketing.’
Lees ook
- Alle Zakennieuws