Social Media voor HR-professionals (whitepaper)

Redactie Op 01 oktober 2013
Gem. leestijd < 1 minuut 4160x gelezen
Deel dit artikel:
Social Media voor HR-professionals (whitepaper)

Voor de meerderheid van de Nederlandse organisaties behoort de inzet van social media tot de prioriteiten voor het komende jaar binnen HR. Bijna de helft van de Nederlandse werkgevers vergroot hiervoor op korte termijn het budget. Kortom: HR Nederland wil ‘iets’ met social media. Maar wat is dat ‘iets’? En vooral: wat levert het een organisatie op?

Onderzoek: HR in Nederland en social media

ADP heeft onderzoek uitgevoerd naar de mate waarin HR-professionals in Nederland gebruik maken van social media. In dit white paper beschrijven we de resultaten van het onderzoek en gaan we specifiek in op de bijdrage die social media leveren aan het behalen van HR-doelstellingen. Daarbij geven we aan de hand van praktijkvoorbeelden inzicht in de wijze waarop collegaprofessionals belangrijke uitdagingen en valkuilen overbruggen. De inzet van social media lijkt binnen het werkgebied van de HR-professional namelijk niet zomaar een plek te veroveren. Voor een totale integratie in het HR-beleid is een gedegen onderbouwing en strategische aanpak in ieder geval wenselijk. Dit white paper geeft hiertoe een aanzet.

Ter aanvulling op het onderzoek van ADP zijn in het laatste hoofdstuk onderzoeksresultaten beschreven van het Arbeidsmarkt Gedragsonderzoek (AGO) van Intelligence Group over hoe doelgroepen op de arbeidsmarkt social media gebruiken. Daarmee geeft dit document een compleet en actueel beeld van de wereld van social media binnen HR in Nederland.

Download de whitepaper

Download de 20 pagina’s tellende whitepaper door hieronder je gegevens achter te laten.

* indicates required field
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners