Anushka Thakoerdat is een student die momenteel verbonden is aan het Sociaal Innovatie Centrum in Helmond. Met veel enthousiasme werkt ze hier met andere studenten binnen Driessen aan onderzoeken, activiteiten, workshops en nog veel meer. Wij hebben als gemeenschappelijke doel het werkgeluk kennis centrum van Brabant te worden.
Inge van der Putten
Ik werk nu bijna 20 jaar bij de Fontys Hogeschool voor HRM en Psychologie. Ik heb ruime ervaring opgedaan als docent, afstudeerbegeleider, loopbaancoach en ook als teammanager. Sinds 2014 heeft het thema (werk)Geluk mij gegrepen. Wij zullen immers steeds langer moeten doorwerken en dat gaat nou eenmaal beter wanneer je je HAPPY voelt in je werk. Samen met studenten van onze Hogeschool ben ik vorig jaar gestart met het Sociaal Innovatie Centrum Werkgeluk bij Driessen. Ook zijn we gestart met de opleiding tot werkgelukdeskundige waarvan ik coördinator ben. Een jaar om trots op te zijn!
Diederik van Vugt
Diederik is campus recruiter bij Pluryn en coördinator voor het team recruitment. Hij maakt deel uit van de projectgroep van het carrièreswitchers traject en is hier van begin tot eind betrokken bij het project.
Ineke Brinkhof
Ineke werkt sinds oktober 2008 voor Pluryn en is op dit moment coördinator van Werkplein Intermetzo. Zij is verantwoordelijk voor het opzetten van de afdelingen recruitment, flexbureau, loopbaancentrum & vrijwilligers en stuurt het team van 9 medewerkers aan. De projectgroep van de carriereswitchers heeft zij ondersteund door het voeren van gesprekken en het aanwezig zijn bij informatiebijeenkomsten.
Frank Roders
Frank Roders leest, leeft, ís marketing. ‘Zichzelf en anderen aangenaam verrassen’ is zijn tweede natuur. Na met Compagnon te zijn gestart, ontdekte hij een heel verwant vakgebied: recruitment. Zijn ervaring in en passie voor marketing bleek daar één-op-één toepasbaar. Om het vakgebied verder te ontwikkelen, richtte hij in 2001 de vakorganisatie Recruiters United op en was hij jarenlang voorzitter.
De juiste medewerkers zijn cruciaal voor het succes van organisaties. De juiste organisatie is cruciaal voor het succes van mensen. Met Compagnon wil hij mensen en organisaties helpen succesvol te zijn op de arbeidsmarkt. Het motto van Frank: ‘Met recruitment maak je het verschil’.
Fotograaf: Xander van Ommen • XvO
Mirjam Houthoff
Mirjam Houthoff is haar carrière gestart bij het werving- en selectiebureau voor stagiaires en Young Professionals Laurens Simonse Groep (met oa de labels Studentenbureau en Bijbanen.nl). Na zo’n drie jaar bij dit W&S bureau wilde ze graag meer richting de wervingskant en is ze gestart bij Intelligence Group waar ze onder de vleugels van Geert-Jan Waasdorp de arbeidsmarkt in rap tempo leerde kennen. En natuurlijk hoe je aan de hand van onderzoek de verschillende doelgroepen op de arbeidsmarkt kunt bereiken en bewegen. Na een doorgroei naar een managementfunctie, weer bij d’r oude werkgever Laurens Simonse groep, is ze zich meer gaan specialiseren in online recruitment marketing, eerst bij het online recruitmentmarketing bureau VONQ en daarna bij de Belastingdienst. Inmiddels is ze sinds een aantal maanden verantwoordelijk voor de recruitmentafdeling bij Vermaat en werft ze samen met 4 recruiters zo’n 1000 nieuwe collega’s per jaar voor Vermaat. Met bijna 15 jaar ervaring aan zowel de bureau- als de corporate kant is Mirjam inmiddels zeer ervaren in het vakgebied.
Sjoerd Burger
Sjoerd Burger is een gedreven recruitment professional die op een andere manier naar recruitment probeert te blijven kijken. Eigenlijk door simpelweg door de “bril” van de kandidaat te kijken. Afstappen van traditioneel denken en doen, mee blijven veranderen met de omgeving. Daarop de recruitmentprocessen aan te passen in plaats van dat de sollicitant zich op het proces moet aanpassen.
Jerry Ruitenberg
Mees van Velzen
In 2011 heeft Mees met zijn bedrijf MrWork social media recruitment geïntroduceerd op de Nederlandse arbeidsmarkt. De opkomst van social media heeft de wereld veranderd.
Mees, die in 2011 zelf op zoek was naar een nieuwe uitdaging, liep er tegenaan dat hij de manier waarop je als kandidaat werd geworven niet passend vond in het tijdsbeeld waarin social media een steeds belangrijkere rol kregen. MrWork is ontstaan vanuit de overtuiging dat social media de manier waarop bedrijven werven voor altijd zal veranderen. Inmiddels verzorgt MrWork met haar technologie en teams vanuit kantoren in Nederland en de U.K. wereldwijd campagnes voor hun klanten.
Naast zijn dagelijkse werkzaamheden als CEO van MrWork, is Mees spreker op events waar hij graag zijn kijk deelt op onderwerpen zoals referral, de candidate journey en employer branding.
Matthijs Verburg
Matthijs Verburg is na zijn studie Arbeids-en Organisatiepsychologie terecht gekomen in de HR-wereld en is al lange tijd als partner verbonden aan eelloo. Eelloo maakt zich sterk voor het mensgerichter maken van werk in Nederland. Dat doen we met behulp van technologie (SaaS-platforms), psychometrie (tests, vragenlijsten, games, VR-Assessment) en visie en consultancy hoe het anders kan. Matthijs is samen met collega’s on a mission, durft tegen de stroom in te gaan en houdt van sparren met klanten, vakgenoten en andere ondernemers.
Annemarie Stel
Annemarie Stel adviseert onder de naam Wervingsvisie.nl organisaties over hun communicatie met de arbeidsmarkt. Van strategisch tot hands-on, en van krachtige employer branding tot rake vacatureteksten.
Tot 2007 werkte zij als ambtenaar bij de Belastingdienst, het Ministerie van Economische Zaken en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en de publieke sector is nog altijd haar liefde én haar kracht. Organisaties – zoals NS, Defensie, de gemeenten Den Haag en Rotterdam of de NZa – kunnen rekenen op haar pragmatische, integere, flexibele en inspirerende manier van werken en op een effectief resultaat. De mooiste verhalen komen uit de organisatie zelf. Laten we ze vertellen!
Robin Gerritsen
Robin Gerritsen is directeur Customer Experience van Tempo-Team en Directeur Talent Acquisition van Randstad Groep Nederland a.i.
Robin heeft een achtergrond in organisatiepsychologie, ruim 10 jaar managerial ervaring in commerciële omgevingen en een trackrecord in change opdrachten en het opzetten van nieuwe business lines.
Robin is binnen Tempo-Team verantwoordelijk om volledig vanuit de behoeften van de (eind)gebruiker te werken. Hierbij staat de vraag centraal wat klanten, werkzoekenden en eigen medewerkers écht graag willen. Wetenschappelijke studies in combinatie met goede gesprekken bieden hier richting. Daarnaast tracht Robin, als ad interim Directeur Talent Acquisition van Randstad Groep Nederland, samen met zijn team het juiste te doen om talent aan te trekken en tevens actief door te laten stromen binnen de Randstad Groep. Dit alles door altijd persoonlijk en relevant te zijn.