De Europese aanbesteding voor de arbeidsmarktcommunicatie van de krijgsmachtdelen is gewonnen door Steam in Amsterdam. Het bureau gaat per direct aan de slag voor de werving van Nederlandse militairen. De aanbesteding betreft de arbeidsmarktcommunicatie voor alle vier de krijgsmachtdelen.
Vanaf nu zullen Koninklijke Marine, Landmacht, Luchtmacht en Marechaussee gezamenlijk optrekken in één overkoepelende campagne. Ook de instroom van jonge militairen via de roc-opleiding Veiligheid en Vakmanschap alsmede de campagne over de ‘verantwoordelijkheid van Defensie’ maken deel uit van de opdracht.
Met het samenvoegen van de afzonderlijke arbeidsmarktcampagnes streeft Defensie nadrukkelijk naar het behalen van synergievoordeel. “Werd voorheen dezelfde technicus door de verschillende krijgsmachtdelen in verschillende campagnes benaderd, vanaf nu willen we wervingsinspanningen veel meer bij elkaar laten optellen”, aldus kolonel Rik Bergman, directeur Dienstencentrum Werving en Selectie.
De nieuwe, door Steam ontwikkelde campagne, met het thema ‘Je moet het maar kunnen’, gaat binnenkort van start.