Seminar AI & Loopbaanprofessionals

Combineer de kracht van AI met menselijke expertise om de toekomst van loopbaanbegeleiding naar een hoger niveau te tillen.

Blijf als loopbaanprofessional bij met de nieuwste ontwikkelingen

In een wereld die voortdurend evolueert is het essentieel voor loopbaanprofessionals om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. Tijdens dit seminar bespreken we de impact van AI op loopbaanbegeleiding. We delen praktische inzichten in hoe loopbaanprofessionals AI kunnen integreren in hun werk.  Of je nu nieuwsgierig bent naar de mogelijkheden van AI of al ervaring hebt met de toepassing, dit seminar is voor iedereen een eye-opener.

Partners

Na afloop van het seminar:

  • Ben jij bekend met de nieuwe ontwikkelingen binnen AI
  • Weet je hoe je AI kunt toepassen in het loopbaanvak
  • Weet je hoe jij als loopbaanprofessional ChatGPT kan gebruiken in jouw loopbaanadvies
  • Kan jij kandidaten wegwijs maken in ChatGPT
  • Haal je het maximale uit AI
  • Ben je een AI-pionier binnen het loopbaanvak

Meer weten?

Het seminar wordt georganiseerd vanuit de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Hier vind je alle informatie over het seminar en de meest actuele timetable.

 

Human Profiling Experience

Leer de taal van het lichaam te lezen. Of je nu interviewt, onderhandelt of op wat voor manier dan ook informatie verzamelt; binnen enkele minuten weet jij met Human Profiling® niet alleen wie je tegenover je hebt, maar met name wat zijn of haar ware intenties zijn.

Had ik het maar geweten….

In de meeste gevallen worden al jouw besluiten, keuzes en adviezen gebaseerd op informatie van anderen. De succesbepalende factor is dan ook vaak niet het besluit zelf, maar juist de informatie die daaraan ten grondslag ligt.

Of je nu interviewt, onderhandelt of op wat voor manier dan ook informatie verzamelt, Human Profiling® helpt je om:

  • informatie te toetsen aan betrouwbaarheid en volledigheid
  • minimaal 65% meer informatie te genereren uit je gesprek
  • te zien wanneer en waarom men bewust of onbewust liegt, informatie achter houdt of je probeert te misleiden
  • de (ware) intentie van je gesprekspartner te achterhalen
  • de ander beter te doorgronden, begrijpen en te helpen

Programma

De inloop is vanaf 09:15 uur. We starten om 09:30 uur.

Welkom en kennismaking

Wat is Human Profiling®?
Had jij er wel eens eerder van gehoord.. Human Profiling? We staan stil bij wat Human Profiling precies is en inhoud. We laten je kennis maken met wat micro- en macro expressies zijn en hoe je deze kunt lezen en gebruiken voor je vragen. We werken daarbij vanuit het principe, “stel vragen op basis van wat je ziet in plaats van wat je hoort”.

Wat levert Human Profiling® op?
Wat levert Human Profiling je precies op in je dagelijkse werkzaamheden?

Human Profiling voor werving en selectie
We behandelen waarvoor je Human Profiling kunt gebruiken gedurende het wervingsproces. We willen weten ‘wie’ de kandidaat is in plaats van ‘wat’ hij of zij kan bijdragen. Met andere woorden,  met Human Profiling ben je in staat om binnen enkele minuten (baselining) achter de dominante karakteristieken van je gesprekspartner te komen zodat je altijd de juiste gespreksstrategie kiest.

Afronding en vragen

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie Kopiëren

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 4 april start alweer de 36ste editie van de succesvolle Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland waarin je ontdekt hoe je arbeidsmarktcommunicatie het beste kunt inzetten voor jouw organisatie. Van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan elke opleidingsdag volg je een e-training van ongeveer 45 minuten (voorafgaand aan dag 1 zelfs 2 e-trainingen van ongeveer 45 minuten) waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct zoals bijvoorbeeld een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

De vorige edities van de leergang waren volledig uitverkocht. Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>

Schrijven van vacatureteksten

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze workshop krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen.

Tijdens de online training voorafgaand aan de workshop leer je alles voor het schrijven van een goede vacaturetekst. Tijdens deze workshop breng je de theorie direct in de praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback

Blended workshop in 3 stappen

De blended workshop Schrijven van vacatureteksten combineert online en offline leren voor optimaal effect en bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Kennisportal Vacatureteksten: Direct na inschrijving ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. In de portal staat o.a. de online training Schrijven van Vacatureteksten. Deze online training bestaat uit 8 modules en dien je voorafgaand aan de workshop volledig te hebben gevolgd. Houd er rekening mee dat dit ongeveer 8 uur voorbereidingstijd vraagt. Vervolgens heb je een jaar lang toegang tot dit portal. Dus ook na afloop van de workshop. In de kennisportal staat niet alleen de online training maar je krijgt toegang toe een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst.
  2. Workshop Vacatureteksten: Klassikale workshop waarin we aan de hand van theorie en voorbeelden vooral aan de slag gaan met het optimaliseren van eigen vacatureteksten.
  3. Een-op-een feedback:  Na afloop van de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Programma

Online Training

Direct bij inschrijving voor de workshop ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. Voor het volgen van de online training heb je een smartphone, tablet, laptop of pc nodig met internet en de mogelijkheid om geluid af te spelen.

Workshop

Het programma begint om 13.30 uur. Om 17.00 uur wordt de workshop afgesloten. Deze 3 uur ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde van de online training in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

  • Kennismaking
  • Korte samenvatting van de modules in de kennisportal
  • Werven vanuit de doelgroep: ‘Leer te denken vanuit kandidaat perspectief’. Opdracht: korte omschrijving van je doelgroep
  • Energy break
  • In groepjes aan de slag met je eigen vacatureteksten
  • Tips en tops van de docent aan de deelnemers betreft de ingestuurde vacatureteksten
  • Vragen en afsluiten

Een-op-een feedback

Binnen 1 week na de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Meer weten over de Workshop Schrijven van vacaturetekstent?  Lees meer >>

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 30 september start alweer de 41e editie van de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan iedere opleidingsdag volg je een e-learning van ongeveer 45 minuten waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct als een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

De Leergang Arbeidsmarktcommunicatie bestaat uit 5 dagen en vindt plaats op 30 september, 28 oktober, 18 november, 2 december en 13 januari.

De vorige edities van de leergang waren volledig uitverkocht. Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>

Arbeidsmarktcommunicatie Leer-& Intervisietraject

Til jezelf en je werk naar een hoger niveau

Ben jij een medior of senior professional die zich bezighoudt met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment (marketing)? Dan weet je hoe waardevol het is om te sparren met vakgenoten over jouw aanpak en plannen. Om te leren van andere organisaties, geïnspireerd te worden door experts en een kritische externe blik te betrekken bij jouw vraagstukken.

Samen met de Werkgeversarchitecten organiseren wij het Arbeidsmarktcommunicatie Leer- & Intervisietraject. De meerwaarde van dit traject:

  • Je wordt elke sessie persoonlijk begeleid door docenten Bianca en Anne-Britt. Je wordt meegenomen in de theoretische kaders en de trends & ontwikkelingen die voor jou van toepassing zijn.
  • Je krijgt de kennis en tools aangereikt om jezelf te ontwikkelen tot een nog betere professional en adviseur.
  • Je kunt jouw specifieke vragen inbrengen en samen pakken we deze aan.
  • Je gaat concreet aan de slag met jouw projecten.
  • Je hoort hoe andere organisaties vergelijkbare uitdagingen aanpakken.
  • Je maakt onderdeel uit van een intervisiegroep, waarmee je zowel binnen als buiten de sessies kunt sparren. Deze ‘tijdelijke collega’s’ bieden een frisse blik en inspiratie.
  • Je gaat naar huis met concrete tips en verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast ontvang je nieuwe inspiratie en creatieve ideeën vanuit je intervisiecollega’s én De Werkgeversarchitecten.

Workshop Binden en vasthouden van talent

Het binden van talent in tijden van personeelsschaarste

Ben je op zoek naar effectieve strategieën om talent te behouden in een krappe arbeidsmarkt? Wil je ontdekken hoe je niet alleen talent kunt aantrekken, maar ook kunt binden en betrokken houden? Dan is onze Workshop Binden en vasthouden van talent precies wat je nodig hebt!

Behouden van personeel is in deze tijden moeilijk. Wat kan jij doen om hierin stappen te zetten om talent te binden aan je organisatie.  Samen gaan we de uitdagingen van personeelsschaarste te lijf!

Wat kun je verwachten?

  • Interactieve sessie die gebaseerd is op jouw organisatie en die van je collega’s in de training
  • Discussie over de uitdagingen van het behouden van personeel in een competitieve arbeidsmarkt
  • Praktische tools en strategieën die je direct kunt inzetten

Workshop Referral Recruitment

Weet jij wat er leeft binnen jouw organisatie? Kan jij, met een beetje hulp, je interne doelgroep formuleren aan de hand van beweegmotieven, kritische wervingsfactoren en randvoorwaarden? In 1 dag maak jij de start naar een referral programma voor jouw organisatie, compleet met strategie, doel en idee! Update je kennis én ga direct aan de slag voor jouw eigen organisatie.

Het opzetten van een strategisch referral programma voor jouw organisatie!

Dinsdag 16 april organiseren wij de Workshop Referral Recruitment. In deze workshop gaan we vanuit ad-hoc referral acties werken aan een strategisch referral programma. Hierin stellen we doelen op (bijvoorbeeld 40% van de hires komt uit referral), kijken we naar het meten van de effecten van de referral acties en zetten we een compleet programma op. Hoe groot of klein je organisatie ook is, of er veel of weinig recruitmentbudget is, met de juiste stappen krijg jij iedereen binnen je organisatie in beweging en kun je van referral je meest succesvolle wervingsinstrument maken. Na het volgen van deze workshop:

  • Ken je de ins & outs van referral recruitment
  • Kun jij jouw interne doelgroep definiëren in beweegmotieven, randvoorwaarden en kritische wervingsfactoren
  • Krijg jij inspiratie voor een op maat gemaakt referral programma voor jouw organisatie
  • Kan jij je stakeholders overtuigen om budget vrij te maken voor je referral programma
  • Kan jij een referral strategie formuleren
  • Ben je geïnspireerd door jouw collega-studenten en praktijkvoorbeelden
  • Loop jij met een goed referral plan de deur uit

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Of download de factsheet.

E-learning Introductie Bureau Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Introductie Bureau Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze e-learning Introductie Bureau Recruitment leer je het verschil tussen uitzenden, detacheren, werven en selecteren. Daarnaast leer je wat een goede bureau recruiter doet en hoe je er één wordt. In 15 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Introductie Corporate Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Introductie Corporate Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze E-learning Introductie Corporate Recruitment leer je wat een goede corporate recruiter doet en hoe je er één wordt. In 11 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Word een STER in STARR

Leer alles over de basisprincipes voor het voeren van gestructureerde selectiegesprekken, om zo een vakbekwame selecteur te zijn. Dit kan als recruiter, leidinggevende, HR-medewerkers en voor iedereen die interesse heeft in het voeren van selectiegesprekken.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor gestructureerde selectiegesprekken.

Tijdens een selectiegesprek wil je in een korte tijd een indruk krijgen van een kandidaat. Wat zijn de competenties van jouw potentiële nieuwe collega en past de kandidaat binnen de organisatie?

Je wilt dit als selecteur objectief en gestructureerd beoordelen, maar dit is niet altijd even eenvoudig. Het perfecte hulpmiddel hierbij is de STARR-methode. Deze methode is erop gericht om op kennis en ervaring te toetsen.

Je stelt als selecteur vragen over gebeurtenissen waarin de kandidaat bepaalde vaardigheden of kennis moest toepassen. Het is belangrijk dat er wordt doorgevraagd, zodat er een helder beeld geschetst kan worden van de situatie en de manier waarop de kandidaat daarop zou reageren.

STARR is een afkorting voor Situatie, Taak, Actie en Resultaat, Reflectie

  • Situatie: Wat was de situatie?
  • Taak: Wat was je taak/rol?
  • Actie: Wat heb je precies gezegd en/of gedaan?
  • Resultaat: Wat was het resultaat?
  • Reflectie: Wat heb je geleerd?

In deze e-learning leren we hoe jij de STARR-methodiek kan toepassen om gestructureerde selectiegesprekken te voeren.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Webinar ’Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’

Vanaf 1 maart 2022 kan iedere volwassene met een band met de Nederlandse arbeidsmarkt budget voor een training, cursus of opleiding aanvragen. De subsidie die dit mogelijk maakt heet het STAP-budget. Het volgende aanvraagtijdvak om STAP-subsidie aan te vragen start op 1 juli om 10.00 uur.

Ben jij benieuwd wat het STAP-budget nou eigenlijk is en hoe je het kunt aanvragen?

Meld je dan aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget ‘op maandag 27 juni van 11.00 uur tot 11.30 uur. Opleidingscoördinator Tamara de Man en docent Martijn Hemminga van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie brengen jou op de hoogte van het laatste nieuws omtrent het STAP-budget.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wat is het STAP-budget?
  • Wie kan het STAP-budget aanvragen?
  • Welke opleidingen kan ik met het STAP-budget aanvragen?
  • En nog veel meer…

Heb jij zelf een vraag die wij tijdens het webinar voor jou kunnen beantwoorden? Stuur deze dan uiterlijk 23 juni in via het e-mailadres info@arbeidsmarktcommunicatie.eu

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op al jouw vragen over het STAP-budget
  • Ontdek of jij recht hebt op STAP-subsidie
  • Na afloop weet je hoe jij het STAP-budget per 1 maart kunt aanvragen

Aanmelden webinar

Meld je hier aan voor het webinar ‘Alles wat jij als recruiter wilt weten over het STAP-budget’