Recruitment Tech Demo_Day 2023

Al 6 jaar lang is Recruitment Tech Demo_Day het event met het grootste aanbod aan leveranciers van recruitmenttechnologie. Het is dé plek om je op de hoogte te houden van de mogelijkheden die er zijn en om te inventariseren of er tools zijn die jouw kunnen helpen met het aangaan van jouw recruitmentuitdagingen. Ook dit jaar verwachten we weer meer dan 30 verschillende tools uit binnen- en buitenland. Naast de gratis ochtend- en middagtickets is er dit jaar voor het eerst een dagticket dat ook toegang geeft tot een inhoudelijk seminarprogramma. Tijdens het seminarprogramma krijg je praktische handvatten om het maximale uit jouw recruitmenttechnologie te halen, van selectie tot implementatie. Ook nieuw zijn de pitches op de expovloer waar 20 leveranciers zich zowel in de ochtend als middag kort presenteren aan het publiek. Wat hetzelfde blijft zijn de één-op-één demo’s op de demo spots en de verdiepende demo talks.

Recruitment Tech Demo_Day België

Donderdag 20 april 2023 vindt de vierde editie van Demo_Day plaats in Mechelen. Aan de hand van pitches, demo’s en de expo vloer oriënteerden recruiters zich op tooling voor rekrutering en employer branding. Verschillende leveranciers uit binnen- en buitenland tonen op deze dag hun oplossing.

How to Build a Company Culture That Everyone Feels Connected To

Join our Expert Talk series: How to Build a Company Culture That Everyone Feels Connected To

Presented by Ligia Koijen Ramos – Speaker, Coach, and Owner of In2motivation, & our own expert Emmanuèle van Houdenhoven-Collard – Sales & Recruitment Manager at Undutchables.

Undutchables offers a 3 workshop Expert Talk Series focused on building your organisational culture:

Part 1: Dimensions of Culture and the Perfect Combination for Success – March 10th

Part 2: Influencing Culture(s) – June 30th

Part 3: The Secret to an Organizational Culture That Everyone Loves – November 17th

Part 1: Dimensions of Culture and the Perfect Combination for Success – March 10th
Dimensions of Culture and the Perfect Combination for Success is a workshop focused on recognizing what makes a culture unique, and learning how to integrate the dimensions of culture that will promote the best results for the organisation. You can expect a practical approach with a focus on making work a great place for all.

During the 1st workshop our speaker, Ligia Koijen Ramos, will guide you through the world of culture and its dimensions.

The aim – help you profile your organization as a talent destination and retention hub.

One hour of inspiration and practical tips, guaranteed.

Part 2: Influencing Culture(s) – June 30th
Communication is key. The ability to influence and inspire is the future of work. During this workshop the focus will be to give you the master skills and tools you will need to influence around the globe, get the best out of people, and help people feel that they belong. Registration will be available after March 10th.

Part 3: The Secret to an Organisational Culture That Everyone Loves – November 17th
Belonging, participation. and talent are the biggest words for 2023. Are you asking yourself: How do I develop an organisational culture that people want to belong to, and how can I build a culture that provides daily support to the vision and results of the organisation? Then this is the workshop that you want to attend! Registration will be available after June 30th.

Is this topic relevant to your company? Join us on March 10th, and the subsequent dates, to learn more from our experts and profit from the insights of other participants.

Webinar Zo selecteer je een recruitmentsysteem

Een recruitmentsysteem (ATS) selecteren is niet eenvoudig. Je maakt een keuze voor jaren, dus wil je wel weten waar je allemaal op moet letten. Van proces tot techniek. Van selectie tot budgetten.

In dit gratis webinar krijg je van Martijn Hemminga 10 concrete tips die helpen bij het maken van een keuze voor een recruitmentsysteem. Met cijfers, trends, voorbeelden en verwijzingen naar handige tools die helpen bij de keuze van een recruitmentsysteem. Want met meer dan 25 leveranciers met een kantoor in Nederland en België wil je niet het recruitmentsysteem mislopen dat het beste bij jouw organisatie past.

Place Leadership Academy: Co-creation Lab

Een nieuw leadership programma gericht op het aantrekken en behoud van Talent voor Places begint in december! We zijn op zoek naar deelnemers voor dit spannende ontwikkelingsproject van de Place Leadership Academy.

Waar gaat ’t over?

Het lab richt zich op de vraag hoe Places, ofwel Plaatsen (gemeenten, regio’s en innovatie hubs) nog beter klant- en toekomstgericht mensen met skills kunnen aantrekken, ontvangen en behouden.

  • Hoe ziet de toekomst van het aantrekken van talent voor Plaatsen eruit? Wat zijn de trends?
  • Wat zijn de (mis)concepties over het onderwerp en wat is daarvan de impact op de concurrentiekracht?
  • Welke methoden en werkwijzen kun je het best gebruiken om te slagen?
  • Wat doen de steden en regio’s die succesvol zijn op dit gebied van de Human Capital Agenda?

We gaan op zoek naar antwoorden in een groep van een tiental gemeenten en regio’s in Nederland en België. De aanpak: co-creatie om samen tot de beste inzichten te komen en het succes straalt af op iedere deelnemer afzonderlijk! En…. na de sessies kun je coaching krijgen om het geleerde in jouw specifieke context om te zetten in daden. Vier werksessies op maandag verspreid over een kwartaal, waarvan de eerste en afsluitende op locatie, en nummer twee en drie online.

Voor wie relevant?

We denken aan professionals binnen de overheid of innovatie hubs die de ambitie hebben om de aantrekkingskracht van hun regio te optimaliseren en daarmee nog succesvoller te worden in het aantrekken en behoud van kennis- en arbeidsmigranten,  studenten en vluchtelingen, van starters tot en met senior experts, vanuit het binnen- en buitenland. Wat er precies op jullie visitekaartje staat zal verschillen maar jullie delen een rol in de transitie opgave t.a.v. de arbeidsmarkt agenda. Het programma is geschikt voor organisaties die aan het begin staan van een integraal Talent programma én voor de meer gevorderde agenda’s en teams.

Recruitment Backoffice Webinar

Op 8 december organiseert Recruitment Backoffice een webinar. Daphne en Paulien nemen je in 1,5 uur tijd mee in de laatste actualiteiten van 2023. Welke wijzigingen in de wet staan op je te wachten en hoe kan jij hier als intermediair mee omgaan. Daarnaast spelen we ook in op de vraag uitzenden wordt steeds duurder. Loont flexibel personeel nog wel?

Zo overleeft jouw recruitmentplan elke crisis

Stijgende energieprijzen, torenhoge inflatie en nieuwe pieken in het aantal coronabesmettingen; er zijn behoorlijk wat onzekerheden die ook in 2023 nog niet voorbij zullen zijn. Dit zou zomaar kunnen betekenen dat organisaties hun doelstellingen bij moeten gaan stellen. Hier moet jouw recruitmentplan dan wel op aansluiten. Hoe zorg je ervoor dat je Recruitmentplan voor 2023 bestendig is tegen slecht weer? Timetohire vertelt je er alles over op dinsdag 22 november 2022.

Zo zorg je dat het ATS voor je werkt in plaats van tegen

Maak van het ATS je beste vriend. 
Staat een nieuw ATS ook op jouw planning voor 2023? Of je nu af wilt van je huidige ATS óf voor het eerst een degelijk ATS wilt implementeren, het is niet zomaar even een beslissing. Er komen ontzettend veel factoren bij kijken. Denk hierbij niet alleen aan het aantal vacatures, maar ook aan de mogelijkheid om deze op je werken-bij-pagina te plaatsen. Hoeveel collega’s hebben toegang nodig en wie geef je welke rechten? Op donderdag 24 november geven we je hier de belangrijkste inzichten voor, zodat jij straks de allerbeste keuze kan maken voor jouw recruitmentafdeling.

Thomas Inspiratie: PPA – DISC

Maak even tijd om kennis te maken met DISC of fris je kennis op. Deze sessie geeft inzicht in diverse gedragsstijlen en motivatoren van jezelf en anderen met wie je samenwerkt.

Recruitment Tech: e-Assessment Talkshow

Wat zijn de laatste e-assessments trends? Welke rol spelen e-assessments in het oplossen van krapte op de arbeidsmarkt? Hoe dragen ze bij aan een inclusiviteit en diversiteit? En waar liggen voor werkgevers en bureaus in 2023 de grootste kansen om e-assessments en tests in te zetten binnen selectie?

Deze en nog veel meer vragen worden dinsdagochtend 18 oktober besproken in de online live e-Assessment Talkshow. Andries van der Leij van BrainsFirst en Diddo van Zand van Ixly schuiven aan de tafel bij host Martijn Hemminga, oprichter van Recruitment Tech Network, om het over de toekomst van e-Assessments te hebben. Laat je in 1 uur bijpraten over de trends in 2023 en verder. Stel jouw vragen aan de gasten en reageer op stellingen.

RecruitNow – Big Event

Ontdek jouw kansen tijdens het Big Event op 8 november

De flexbranche is een wereld vol uitdagingen, maar ook vol kansen om succesvoller te worden dan ooit. Wat die kansen zijn, ontdek je op 8 november tijdens het Big Event. Topondernemers van Luba, WerkTalent, Randstad, Tempo Team en NoBrothers vertellen je hun geheimen voor succes. Toonaangevende jobboards als Jobrapido, Joblift en Monsterboard delen hun visie op jobadvertising. Alles wat jij wilt weten op één dag, in een unieke setting.

Ontmoet industry leaders en laat je inspireren op 8 november

Tijdens het Big Event geven industry leaders als Jobrapido, Joblift en Monsterboard en succesvolle flexbureaus als Luba, WerkTalent, NoBrothers, Randstad en Tempo Team hun visie op dé kansen binnen de uitzendbranche. Ontdek alles wat jij wilt weten voor een succesvolle toekomst en breid je netwerk uit. En dat allemaal op een unieke locatie: het Nationaal Militair Museum in Soest.

Ochtend: kansen in de uitzendbranche

Er is zoveel beweging en innovatie op het gebied van HR dat flexbedrijven duidelijke strategische keuzes moeten maken om ook in de toekomst succesvol te blijven. Welke strategische keuzes dat zijn, ontdek je tijdens het ochtendprogramma.

  • 10.00 uur | ontvangst met koffie
  • 10.30 uur | uitzendbranche anno 2023: dé kansen die je niet wilt missen
  • 11.30 uur | interactieve Q&A en demo Cockpit ATS
  • 12.15 uur | lunch

Middag: jobadvertising

De krapte op de arbeidsmarkt zet uitzendbureaus onder druk. Het geheim om toch succesvol te zijn én hoe je jouw instroom effectief vergroot, ontdek je tijdens het middagprogramma. Laat je inspireren door onze partners en ontmoet ze tijdens de netwerklunch en -borrel.

  • 12.00 uur | ontvangst en netwerklunch
  • 13.00 uur | opening door dagvoorzitter Wim Davidse
  • 13.30 uur | Sjuk Akkerman (sectoreconoom ING): de grootste uitdagingen en kansen voor de flexbranche in cijfers
  • 13.30 uur | Interview Sjuk Akkerman en Wim Davidse
  • 13.45 uur | jobboards aan het woord: keynotes en rondetafeldiscussie met o.a. Rob Brouwer (CEO Jobrapido), Lukas Erlebach (Founder Joblift) en Martijn Tomassen (Director Europe, Monsterboard), Bram van de Bunt (Owner Werkzoeken.nl, ICTerGezocht.nl, en Technicus.nl) en Ayver Severien (Senior Sales Director Benelux, Talent.com)
  • 14.45 uur | korte pauze
  • 15.15 uur | flexbureaus aan het woord: rondetafelgesprek over de geheimen voor succes met Johan Doornenbal (CEO Luba Group), Marjolein van de Veerdonk (Algemeen Directeur WerkTalent), Aron Rikels (Randstad en Tempo Team) en Melisa Bel (Directeur Marketing & IT, NoBrothers Personeelsdiensten).
  • 15.45 uur |  wrap-up met Wim Davidse: bevindingen, leerpunten, eerstvolgende stap(pen) en Q&A
  • 16.00 uur | netwerkborrel en mogelijkheid tot bezoek van het Nationaal Militair Museum

Momenteel is het BIG EVENT vol en kun je alleen nog op een reservelijst geplaatst worden.