#ditisonzetijd: Hoe TNO jaagt op ‘tijdmakers’ die een stempel willen drukken

Er is bijna geen (technisch) vakgebied waarop TNO niet actief is. Maar hoe vind je daar de beste talenten voor? Een nieuwe campagne moet ‘tijdmakers’ uitnodigen om hier hun stempel te komen drukken. Hoe kreeg dat vorm?

Peter Boerman Op 22 maart 2023
Gem. leestijd 2 min 444x gelezen
Deel dit artikel:
#ditisonzetijd: Hoe TNO jaagt op ‘tijdmakers’ die een stempel willen drukken

We leven in bijzondere tijden. Vol wereldwijde uitdagingen op het gebied van veiligheid, gezondheid, duurzaamheid en digitalisering. Uitdagingen waarin TNO juist ook veel mogelijkheden ziet. Maar daarvoor zijn wel veel goede mensen nodig. En die zijn in de huidige arbeidsmarkt nogal schaars. En dus heeft de ruim 90-jarige organisatie een nieuwe campagne ontwikkeld, onder de noemer #ditisonzetijd.

Met de hele campagne richt TNO zich overigens niet alleen op nieuw talent, maar ook op innovatie in ‘de samenleving in de breedte’. De campagne nodigt iedereen uit om ‘samen met TNO de samenleving veiliger, duurzamer en gezonder te maken’. En dat dan ‘geholpen door alle digitale mogelijkheden die we vandaag de dag hebben.’

Tijdmakers

De brede campagne is doorvertaald in een arbeidsmarktcampagne rondom het begrip ‘Tijdmakers‘. ‘Wat erop neerkomt dat we hen oproepen om te komen werken bij TNO en een stempel te drukken op deze tijd. De tijd voor innovatieve oplossingen waarmee we impact maken. De tijd om wereldwijd voorop te lopen in veiligheid, onze levens gezonder te maken en duurzaamheid naar een hoger plan te tillen. De tijd om samen te werken aan een betere toekomst. Door de kracht van wetenschap en ondernemerschap te bundelen. Voor de samenleving, overheid en ondernemers. Vandaag en morgen.’

TNO heeft een hoge naamsbekendheid, weet Regina van Hoof, director Marketing & Communications. ‘Maar tegelijkertijd heeft men een te beperkt beeld van TNO. Mensen weten niet precies wát we allemaal doen en voor wie. We worden als een hoog wetenschappelijke en technologische organisatie gezien, maar ook als afstandelijk en weinig benaderbaar. Daar brengen we nu verandering in. Zodat overheid en ondernemers, maar vooral ook talent ons nóg beter weet te vinden in de toekomst.’

True ideas

De campagne is gemaakt door True Ideas, het bureau dat in 2021 via een aanbesteding het TNO-account gewonnen. Managing Director Marlies Rövekamp: ‘We zijn al ruime tijd als strategisch/creatief partner van TNO bezig. Nu het hele fundament staat kunnen we de campagne gaan uitrollen en met elkaar verder bouwen aan de zichtbaarheid van TNO.’ Via mediabureau STROOM wordt de crossmediale campagne de komende tijd uitgerold op onder meer tv en diverse online kanalen.

tno tijdmakers

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners