Alle merken van Robert Walters Groep voortaan gewoon verder als: Robert Walters

Gespecialiseerde professionele werving en selectie, recruitment outsourcing en talent advisory. Dat zijn de 3 specialismen waarmee Robert Walters al jaren de markt benaderd, met verschillende merken als Robert Walters, Walters People en Resource Solutions. Vanaf nu zal dat echter allemaal gaan gebeuren onder dezelfde naam: Robert Walters.

‘Onze opdrachtgevers willen begeleiding en advies van één partner voor hun talentmanagement.’

‘In de afgelopen jaren zijn de wervingsvraagstukken van organisaties complexer geworden’, verklaart CEO Toby Fowlston deze stap. ‘Van het managen van volledige werving- en selectieprocessen en het waarborgen van een inclusief sollicitatieproces, tot het aanbieden van verschillende contractvormen; onze opdrachtgevers willen begeleiding en advies van één partner voor hun talentmanagement en wij kunnen hen die expertise bieden.’

‘Eén talent solutions business’

Fowlston zegt wereldwijd ‘belangrijke veranderingen te signaleren in de behoefte aan talent, de manieren waarop organisaties dit talent aantrekken, en de wensen en verwachtingen van professionals.’ Juist daarom voegt zijn bedrijf de wereldwijde expertise nu samen, zegt hij, ‘zodat deze services naadloos op elkaar aansluiten. Zo kan als één talent solutions business een oplossing geboden kan worden voor alle soorten wervingsvraagstukken. In een wereld die steeds complexer wordt willen wij het leven van onze opdrachtgevers makkelijker maken door onze expertise en onze diensten te combineren.’

‘In een wereld die steeds complexer wordt willen wij het leven van onze opdrachtgevers makkelijker maken.’

Wel blijven de traditionele 3 typen services intact. Zo is er Specialist Professional Recruitment voor vaste en tijdelijke werving en selectie, executive search en interim management, en Recruitment Outsourcing, dat organisaties in staat stelt om alle of een deel van hun wervingsactiviteiten over te dragen aan Robert Walters door middel van recruitment process outsourcing (RPO) of contingent workforce solutions (CWS). Ten slotte is er ook nog Talent Advisory, dat de groei van organisaties wil ondersteunen door middel van datagedreven inzichten, ontwikkeling van talent en advies over de toekomst van werk. 

Nieuwe visuele identiteit

Onder de nieuwe paraplu wil Robert Walters ‘end-to-end talentoplossingen’ aanbieden in de 31 landen waarin het bedrijf actief is. Het al bijna 40 jaar bestaande recruitmentbureau telt momenteel in die 31 landen samen zo’n 3.600 medewerkers, van in totaal 74 nationaliteiten. Als onderdeel van de eenwording van zijn merken heeft Robert Walters ook een nieuwe visuele identiteit inclusief nieuw logo gelanceerd. Dit nieuwe merk won eerder dit jaar al een Transform Award voor Best Professional Services Rebrand.

Lees ook

Uitzendbureaus Easy Way en Start People Transport slaan handen ineen

Easy Way, het automotive recruitmentplatform van ASA, kondigt de integratie aan met Start People Transport. Beide uitzendbureaus gaan samen verder om opdrachtgevers een breder scala aan kandidaten en dienstverlening te bieden. Daarnaast willen zij voor kandidaten nieuwe loopbaanpaden creëren in de transport-, logistiek- en automotive sector. Per 1 juli gaat Start People Transport daarom volledig verder als onderdeel van Easy Way.

Het bundelen van de krachten moet het makkelijker maken om een geschikte kandidaat te vinden in de automotive branche.

Het bundelen van de krachten moet het voor opdrachtgevers makkelijker maken om een geschikte kandidaat te vinden in de automotive branche. Daarnaast wordt het voor flexkrachten nog interessanter en makkelijker om hun talenten verder door te ontwikkelen, zo is de gedachte. Door de gecombineerde expertises van de bureaus kunnen zij nu loopbaantrajecten aanbieden die starten in transport en uitbreiden naar diverse functies in de automotive industrie en vice versa.

Chauffeurs opleiden

Easy Way heeft al ruim 30 jaar ervaring en levert onder andere het personeel dat zorgt voor meer dan 150.000 leaseautotransporten per jaar. Daarmee zijn zij marktleider op het gebied van personeelsdiensten binnen de chauffeurs- en transportindustrie. De afgelopen 2 jaar werd een omzetgroei van maar liefst 60% gerealiseerd. De aanvulling van Start People Transport, dat de werving van chauffeurs (rijbewijs B, C, CE) en het opleiden van vrachtwagenchauffeurs op zich neemt, ondersteunt Easy Way in hun streven naar onderscheidende personele oplossingen.

‘Samen kunnen we nu nog meer waarde toevoegen aan de loopbaan van onze flexkrachten.’

‘De integratie van Start People Transport bij Easy Way betekent een strategische stap voorwaarts in ons streven naar nog completere personele oplossingen binnen de transport-, logistiek- en automotive sector’, aldus Maximilian Krijgsman, algemeen directeur ASA & Easy Way. ‘Samen kunnen we nu nog meer waarde toevoegen aan de loopbaan van onze flexkrachten en daarmee nog beter personeel leveren aan onze opdrachtgevers. Deze verbreding komt op een natuurlijk moment in onze groeicurve. We kijken er enorm naar uit om ons op deze manier verder te ontwikkelen.’

Platformstrategie

Krijgsman zegt trots te zijn op de prestaties van Easy Way. Hij noemt de platformstrategie als belangrijkste drijfveer achter het succes. ‘Wij trekken talent uit de markt aan, verbinden en behouden ze door écht naar hen te luisteren. Onze doelgroep wil maximale flexibiliteit, maar óók de zekerheid en het gemak van de garantie op werk en vakantiegeld. Onze strategie, waarbij we het vinden van werk zo makkelijk mogelijk willen maken, heeft flink bijgedragen aan de groei van ons marktaandeel. Hierdoor hebben we de afgelopen periode ook veel vooraanstaande nieuwe opdrachtgevers mogen verwelkomen.’

Het recruitmentplatform Easy Way lanceerde afgelopen jaar bijvoorbeeld track & trace, en ook krijgen opdrachtgevers straks zelf toegang tot de talent pools en wordt ‘matchen binnen in één minuut’ mogelijk gemaakt. Het aantal werkenden op het platform groeide in 2 jaar van 1.400 naar bijna 2.600 medewerkers. ‘Wie talent wil vinden, moet zich op de juiste plek begeven. TikTok bleek zo’n plek voor ons. Met de lancering van de ‘Carfluencer’-campagne hebben influencers op geheel eigen wijze een kijkje in de keuken gegeven. We hebben hiermee laten zien hoe leuk de branche is.’

Lees ook

 

Recruitment Marketeers bundelt krachten met Watervacatures.nl

Water-recruitment, het is een niche binnen een niche. Watervacatures.nl is er als go-to-platform voor waterprofessionals al ruim 14 jaar in gespecialiseerd. Het platform van Tamara Bos kondigt nu een samenwerking aan met Recruitment Marketeers, het bureau uit Haarlem dat inmiddels meer dan 400 bedrijven en overheden helpt met hun employer branding, jobmarketing en doelgroepcampagnes.

Het platform zegt zowel de actief werkzoekenden als de latent geïnteresseerden te bereiken.

Als online vacaturebank voor de gehele watersector op (v)mbo,- hbo- en wo-niveau toont Watervacatures.nl steeds de meest actuele vacatures in de sector. Het platform zegt zowel de actief werkzoekenden als de latent geïnteresseerden te bereiken. Het gaat dan bijvoorbeeld om vacatures bij drinkwaterbedrijven, water,- en hoogheemraadschappen, rioleringsbedrijven, overheid, gemeenten, provincies, industriële bedrijven, watertechnologiebedrijven, ingenieursbureaus, universiteiten, kennisinstellingen en politiek.

‘Vitale sector’

In die zin kwam het de afgelopen jaren al vaak in aanraking met Recruitment Marketeers, aangezien dat bureau ook voor veel overheden actief is. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst is er eentje die je doet ‘watertanden’, grapt Tamara Bos er zelf over. ‘Door dit unieke partnerschap kunnen we onze dienstverlening naar een hoger niveau tillen en onze klanten nog beter van dienst zijn. Samen zullen we werkgevers en werkzoekenden nog effectiever met elkaar verbinden. Deze samenwerking belooft nieuwe kansen en mogelijkheden te creëren voor iedereen die betrokken is bij het vinden en invullen van vacatures in de watersector.’

‘Dit is een samenwerking om van te watertanden…’

Ook Recruitment Marketeers is enthousiast. Campagnemanager Ilse van Hengel: ‘In de dynamische recruitmentwereld is de juiste match vinden tussen werkgever en werknemer cruciaal. Nergens is dit belangrijker dan in de gespecialiseerde watersector. Als Recruitment Marketeers zijn we daarom verheugd om aan te kondigen dat we onze krachten bundelen met Watervacatures.nl. We nodigen werkgevers in de watersector uit om met ons in gesprek te gaan. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw organisatie niet alleen de juiste kandidaten vindt, maar ook als een aantrekkelijke werkgever op de kaart staat in deze vitale sector.’

Lees ook

 

ASA lanceert nieuw recruitmentplatform: ASA On Demand

Ook het bekende studentenuitzendbureau ASA heeft nu de voordelen van platformisering ontdekt. Met het nieuwe ASA On Demand wil het uitzendbureau voldoen aan de toenemende vraag naar flexibel ‘on demand’ werk. Kandidaten en opdrachtgevers kunnen via het platform met één druk op de knop met elkaar in contact gebracht worden voor interessante korte opdrachten in diverse sectoren.

De kandidaten kunnen vaak dezelfde dag nog aan de slag.

Vanaf 1 juni kunnen klanten van ASA korte klussen delen via het gloednieuwe platform. ASA On Demand verbindt opdrachtgevers met slechts één druk op de knop aan duizenden uitzendkrachten. Op het platform worden opdrachten van korte duur gedeeld; van dagklussen in de horeca of retail tot tijdelijke administratieve projecten van meerdere weken. De kandidaten kunnen vaak dezelfde dag nog aan de slag. Zo zijn werkgevers verzekerd van voldoende flexibel personeel voor of op ieder gewenst moment.

Vraag toegenomen

Als uitzendbureau voor studenten, starters en (young) professionals voldoet ASA met het nieuwe platform niet alleen aan de wensen van hun opdrachtgevers, maar ook aan die van hun kandidaten. Het bureau merkt dat de vraag naar flexibel werk, waarbij kandidaten ook nog eens snel van start kunnen gaan, de afgelopen jaren flink is toegenomen. In combinatie met de vele voordelen van een uitzendcontract, biedt het bureau een aantrekkelijke en eigentijdse manier van werken aan.

‘Met de lancering van ASA On Demand combineren we de flexibiliteit van een platform met de voordelen van een uitzendcontract.’

‘Met de lancering van ons platform ASA On Demand willen we de flexibiliteit van een platform combineren met de voordelen van een uitzendcontract. Met één druk op de knop staan onze kandidaten in contact met werkgevers. Ondanks dat kandidaten zichzelf nu kunnen inplannen en opdrachtgevers volledig online klussen kunnen plaatsen, houden we vast aan onze human touch; er zijn altijd consultants betrokken bij de matching en het poolmanagement’, vertelt Maximilian Krijgsman, algemeen directeur van ASA, Easy Way & Start People Transport.

Lees ook

Meer over volume werven?

Op 25 juni 2024 organiseert Werf& het allereerste Blue Collar & Volume Recruitment Event in Nederland. Dit evenement brengt kennis en expertise van vooraanstaande sprekers samen, en presenteert concrete casestudy’s. Ook vind je er innovatieve technologieën om deze uitdagingen aan te pakken. Dus mis het niet!

Blue Collar

 

theMatchBox en Bullhorn werken aan integratie voor betere matching

De nieuwe integratie wil een naadloze ervaring bieden aan gebruikers, waarbij alle voordelen van theMatchBox Automated Matching optimaal worden benut binnen Bullhorn Automation. Dit moet zorgen voor een aanzienlijke verbetering in de matching-ervaring, zonder extra inspanningen van recruiters. Dankzij de geavanceerde AI-engine van theMatchBox wordt zeer precieze matching mogelijk, een cruciale stap voor verdere automatisering, aldus de initiatiefnemers.

Dankzij de geavanceerde AI-engine wordt zeer precieze matching mogelijk.

Gebruikers van Bullhorn Automation kunnen door de nieuwe samenwerking nu genieten van de gecombineerde kracht van beide platformen in één geïntegreerde oplossing. Deze samenwerking onderstreept de gezamenlijke toewijding van theMatchBox en Bullhorn aan kwaliteit en precisie, terwijl gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie behouden blijven, aldus Emiel Heinsbroek (Bullhorn) en Jan Govaerts (theMatchbox).

Voordelen van de integratie

Volgens de beide nieuwe samenwerkingspartners biedt de integratie gebruikers een aantal voordelen:

  1. Nauwkeurigheid: Recruiters ontvangen uiterst precieze leads direct in hun mailbox, waardoor ze geen tijd hoeven te verspillen aan het doorzoeken van honderden profielen. Slechts een handvol kandidaten wordt voorgesteld, die stuk voor stuk perfect aansluiten bij de vereisten van de vacatures.
  2. Efficiëntie: Kandidaten ontvangen automatisch vacatures die bij hun profiel passen, terwijl recruiters een lijst met perfect passende profielen voor hun openstaande functies ontvangen.
  3. Tijdwinst: Minder tijd besteden aan zoeken betekent meer tijd voor de cruciale aspecten van recruitment, zoals het beoordelen van de menselijke match.
  4. Bias-free: theMatchBox maakt gebruik van geavanceerde technologieën en innovatieve A.I., speciaal ontwikkeld om eerlijk en onbevooroordeeld te zijn. Bovendien voldoet de technologie nu al aan alle EU-wetgeving omtrent het gebruik van A.I.

Lees ook

Elizabeth Laurent gaat expansie Mysolution naar Frankrijk leiden

Na een periode van aanzienlijke groei in zowel de Nederlandse als de Duitse markt, markeert de uitbreiding naar Frankrijk een nieuwe mijlpaal in de internationale groeistrategie van Mysolution. De keuze voor Elizabeth Laurent als leider van deze uitbreiding is gebaseerd op haar kennis, netwerk in de sector en ervaring in de opbouw van een marktpositie in de Franse recruitmentmarkt.

Elizabeth Laurent brengt meer dan 14 jaar ervaring in de software-industrie met zich mee en heeft een diepgaand begrip van de Franse recruitmentwereld. Haar taak zal zijn om een team op te bouwen dat Franse staffing-klanten volledig vanuit Frankrijk kan bedienen. ‘Persoonlijke en directe lijnen met klanten zijn altijd de kern geweest van het succes van Mysolution’, aldus Laurent. ‘Onze ambitie is om deze benadering ook in Frankrijk voort te zetten.’

Innovatieve missie

De missie van Mysolution is om bij te dragen aan de groei van haar klanten door middel van innovatieve softwareoplossingen. Deze missie wordt gekenmerkt door een focus op meer kandidaten, meer banen, hogere snelheid en meer conversies – samengevat in hun slogan: ‘A greater job for everyone‘. Elizabeth Laurent ziet de uitbreiding als geweldige kans. ‘Frankrijk is een enorme groeimarkt waar Mysolution al een sterke basis heeft door bekende klanten als iPS Powerful People, ManpowerGroup en Michael Page. Ook Salesforce – het platform waarop onze recruitmentsoftware draait – is hier heel bekend.’

Laurent is optimistisch over de toekomst. ‘Mysolution heeft grenzeloze mogelijkheden in een markt die hunkert naar innovatieve oplossingen vanwege de toenemende flexibilisering van de arbeidsmarkt en de impact van nieuwe technologie.’ Jaap Postma, CEO van Mysolution, is ook enthousiast. ‘De ervaring en kennis van Elizabeth zijn precies wat we nodig hebben om onze Franse klanten te ondersteunen bij hun digitale ambities. Onze combinatie van persoonlijke relaties met klanten en state-of-the-art technische oplossingen is ons geheime recept, en Elizabeth past perfect in deze aanpak.’

Total Talent Management

Mysolution biedt een allesomvattend Total Talent Management-platform voor staffingbureaus, en is onder meer bekend als voorloper met de implementatie van AI-tools zoals ChatGPT. De cloudgebaseerde oplossing, gebouwd op Salesforce, combineert een geavanceerd ATS/CRM met een systeem voor freelance en detacheringsbedrijven voor urenverwerking en facturatie. Het platform is configureerbaar naar de specifieke wensen van organisaties en biedt een volledig geïntegreerd proces van sollicitatie tot facturatie.

Opgericht in 2005, is Mysolution inmiddels een van de marktleiders in Nederland op het gebied van software voor de staffing- en recruitmentmarkt. Met meer dan 200 medewerkers in Nederland, België, Duitsland en Tsjechië, biedt Mysolution SAAS-oplossingen aan meer dan 1.100 organisaties. Met deze uitbreiding naar Frankrijk versterkt Mysolution haar positie als pionier in de recruitmentsoftware-industrie en zet ze een belangrijke stap in haar internationale groeistrategie.

Foto: Willem ter Linden, Elizabeth Laurent en Jaap Postma

Lees ook

Recruitment Marketeers wint aanbesteding De Bedrijfsvoeringspartner

‘Deze samenwerking stelt ons in staat om onze expertise in te zetten voor 4 dynamische opdrachtgevers en bij te dragen aan hun groei en succes’, aldus employer branding-specialist Remko Booghmans, oprichter en directeur van het bedrijf in Haarlem. De BedrijfsvoeringsPartner (BAR-organisatie) is een nieuwe, aparte organisatie die alle taken van gemeentelijke bedrijfsvoering verzorgt – van financiën tot HRM, van juridische advisering tot administraties, van automatisering en informatiebeheer tot inkoopadvies – voor de 3 genoemde gemeentes: Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk.

De BedrijfsvoeringsPartner zorgt voor het proces, van communicatie tot en met de arbeidsovereenkomst.

Door de samenwerking met Recruitment Marketeers kunnen deze gemeenten nu onder meer makkelijker hun vacatures onder de aandacht van de juiste doelgroepen brengen, en bovendien meer over hun werkgeverschap vertellen. De gemeenten hebben alle drie een eigen recruitmentsite (Albrandswaard,
Barendrecht en Ridderkerk), en voeren ook zelf sollicitatiegesprekken met kandidaten, maar De BedrijfsvoeringsPartner zorgt voor het proces, van communicatie tot en met de arbeidsovereenkomst.

Kennispartner

Wat dat betreft passen de nieuwe klanten goed bij de ambitie van Booghmans die eerder zei dat het hem allang niet meer alleen gaat om zoveel mogelijk mensen bereiken, met zo min mogelijk kosten. Of om zo slim mogelijk media in te kopen. Nee, het spel strekt zich tegenwoordig uit tot het hele terrein van recruitment, inclusief advies over hoe je doelgroepgericht een sollicitatieproces inricht. ‘We zien ons steeds meer als kennispartner, wat verder gaat dan medialeverancier. Juist die intensieve samenwerking met de klant kost vaak tijd. Maar het levert uiteindelijk wel de beste resultaten op.’

Bij Recruitment Marketeers werken ze wel vaker voor overheden, zoals gemeentes en waterschappen.

Bij Recruitment Marketeers werken ze overigens al wel vaker voor overheden, zoals gemeentes en waterschappen. Zo wisten ze eerder ook nog een langjarige aanbesteding te winnen van de Provincie Zuid-Holland. ‘Ja, toen ging wel even de vlag uit’, aldus Booghmans. Ook hier is het recept volgens hem: nauwe samenwerking met de klant, met een hoog service level. ‘Dat betekent: snel reageren op mails, snel de telefoon opnemen, doen wat we beloven. De klant steeds laten snappen wat er gebeurt. Sommige vacatures blijven dan natuurlijk nog altijd moeilijk invulbaar. Maar dan kun je er wel samen over praten.’

Lees ook

Recrubo.ai en theMatchBox slaan handen ineen

Soms leiden grote events niet alleen tot nieuwe klanten en nieuwe contacten, maar zelfs ook tot nieuwe strategische samenwerkingen. Zo is het ook met de nieuwe samenwerking tussen theMatchBox en Recrubo.ai. Jan Govaerts, managing partner van het eerste bedrijf, kwam op recruitmenttech-events in Nederland en België steeds vaker Niels Tukker tegen, de ceo van het laatstgenoemde bedrijf. En dat leidde niet alleen tot een persoonlijke klik, maar ook tot het inzicht dat de dienstverlening van beide bedrijven nauw op elkaar lijkt aan te sluiten. En dat samenwerking dus wel eens een voordeel op zou kunnen leveren.

‘Door onze technologie te koppelen, streven we ernaar optimale end-to-end-oplossingen.’

‘Sinds 2020 is theMatchBox niet alleen hard gegroeid dankzij zijn hoog kwalitatieve A.I.-matchingtechnologie, maar ook door de opbouw van een kwalitatief ecosysteem van trusted partners die dezelfde kernwaarden delen: meetbare kwaliteit’, aldus Govaerts (rechts op de foto). ‘Recrubo.ai past daarom perfect in ons ecosysteem om meerwaarde te bieden aan staffingbedrijven. Door onze technologie te koppelen, streven we ernaar optimale en gebruiksvriendelijke end-to-end-oplossingen te creëren die naadloos aansluiten op de behoeften van de arbeidsmarkt en de recruiters die kandidaten en vacatures verbinden.’

Ecosysteem

Ook Tukker (links op de foto boven) ziet het voordeel van de samenwerking. ‘Beide bedrijven delen dezelfde kernwaarden’, zegt hij: ‘De hoogste kwaliteit, automatisering en een sterke focus op innovatie. Wij zijn beiden snelgroeiende challengers op de HR-tech markt die met met gebruiksgemak en kwaliteit het verschil maken. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in onze gezamenlijke missie om hoogwaardige, gebruiksvriendelijke matching oplossingen te bieden die het leven van recruiters, klanten en partners eenvoudiger maken.’

‘Beide bedrijven delen dezelfde kernwaarden: kwaliteit, automatisering en een sterke focus op innovatie.’

Klanten zoeken niet naar een puzzel om zelf te leggen, maar naar complete oplossingen die waarde creëren en optimaal integreren met hun bestaande ATS-systemen, is de overtuiging van Govaerts en Tukker. Dankzij de samenwerking tussen theMatchBox en Recrubo.ai kunnen klanten volgens hen nu profiteren van een one-stop-shop ervaring, ook dankzij het ecosysteem van theMatchBox, waarin ook al partners zitten zoals Jobdigger – dat recruiters automatisch leads binnen hun ATS biedt – en Minggo, dat zorgt voor profielverrijking via de Profile Booster.

Lees ook

Interim-bureau STONE lanceert nieuw label: Werving & Selectie

‘Vanuit onze bestaande opdrachtgevers kregen we regelmatig de vraag of we ook hun permanente personeelsbehoeftes kunnen invullen. Maar dat is niet zo eenvoudig. Werving en selectie is echt een andere tak van sport; het vraagt een andere focus, ander netwerk en een langere adem’, aldus algemeen Directeur Luuk van Sluisveld over de oprichting van STONE | Werving & Selectie. ‘Daarbij willen wij dezelfde kwaliteit bieden als bij onze interim dienstverlening door echt de vraag achter de vraag te kennen en een kort exclusief lijntje met de opdrachtgever te hebben. Onze organisatie is nu klaar om deze propositie in de markt te zetten.’

‘We gaan niet zomaar voor iedereen aan de slag.’

Het team achter STONE | Werving & Selectie staat onder leiding van Dene Damen (foto). ‘We gaan niet zomaar voor iedereen aan de slag. We werken samen op basis van exclusiviteit en heldere afspraken over het proces. Deze manier van samenwerken geeft het beste resultaat, is onze ervaring.’ De focus ligt op finance-vraagstukken. Het team heeft zeer ruime ervaring in de arbeidsbemiddeling binnen deze sector. Op basis van kennis met de markt verwachten ze aan de slag te kunnen met het invullen van vacatures voor zowel management en directiefuncties als ook diverse type Controllers (Sr. Business/Commercial/Financial Controllers).

40 miljoen

STONE bemiddelt sinds 2013 zelfstandigen, professionals en consultants op tijdelijke projecten in Finance, HR, IT, Public en Technology. De afgelopen 3 jaar is de omzet gestegen van een kleine 15 miljoen tot een ruime 40 miljoen. Momenteel werken er 350 professionals voor STONE. De komende jaren verwacht het bedrijf door te kunnen groeien naar een omzet van 80 à 90 miljoen, verdeeld over zo’n 500 projecten. Dene Damen werkt inmiddels bijna 20 jaar in de arbeidsbemiddeling, eerst bij bijvoorbeeld Brunel en YER, maar nu alweer 7 jaar voor STONE. Ze richtte zich daarbij specifiek op de bemiddeling van Interim Finance en HR-professionals.

Lees ook

Paul Storimans sluit zich aan bij MrWork

MrWork is blij om te kunnen meedelen dat Paul Storimans het team komt versterken. Storimans neemt ongelooflijk veel kennis mee van de recruitmentindustrie en heeft de afgelopen jaren bijgedragen aan het succes van diverse recruitmentservices- en recruitmenttechbedrijven. Op zijn beurt ziet Storimans veel potentie in MrWork, vanwege de ontwikkelingen in de recruitmentmarketing en de positie die het bedrijf in de markt heeft verworven. Ze slaan de handen ineen om nog meer directe en indirecte werkgevers te helpen bij het makkelijker werven van het beste talent.

De afgelopen jaren adviseerde Paul Storimans onder meer Joboti en Stichting Guruz.

Paul Storimans is vooral bekend als oprichter en voormalig managing director van Sterksen, een groot bureau op het gebied van IT interim, W&S en RPO dienstverlening. In 2021 is Sterksen verkocht en ging Storimans verder in de wereld van recruitmentsoftware, een tak van sport die altijd zijn interesse en focus gehad heeft. De afgelopen jaren adviseerde hij onder meer Joboti en Stichting Guruz.

Mooie positie

MrWork is een snelgroeiende scale-up die met hun software werkgevers en intermediairs helpt om makkelijker zelfstandig het beste talent te werven. Met hun technologie willen ze de recruitmentwereld op zijn kop zetten, in positieve zin uiteraard. Storimans ziet veel kansen voor recruitment marketing automation (RMA): ‘Recruitment smelt meer en meer samen met marketing. Voorheen waren marketing en recruitment twee losse disciplines, maar nu moet je deze twee met elkaar integreren om het beste talent aan te kunnen trekken. Dat verandert het businessmodel en dat vraagt specifieke softwareoplossingen.’

‘Ik verwacht dat RMA echt groot en belangrijker zal worden voor werkgevers.’

Paul Storimans verbindt zich aan MrWork, omdat hij veel potentie ziet om de organisatie verder te laten groeien. ‘MrWork heeft een grote klantenportefeuille in Nederland en daarmee al een mooie positie op de markt als leverancier van recruitmentsoftware. Daarnaast kent MrWork veruit het grootste team aan experts waarmee je echt verder kunt bouwen. Ik verwacht dat RMA echt groot en belangrijker zal worden voor werkgevers en bureaus in de komende jaren en dat we samen mooie dingen gaan realiseren.’

Focus op de staffingindustrie

Storimans ziet volop kansen voor de inzet van RMA bij recruitment en staffing agencies, want hun grootste uitdagingen van dit moment zijn te tackelen met slimme software. Met zijn grote netwerk en kennis van behoeften in de industrie, zal hij zich dan ook op deze sector focussen. ‘Samen met de collega’s van marketing, sales en product development gaan we actief de staffing-markt op. We gaan in gesprek met prospects en klanten om te luisteren waar de kansen liggen om hun succes te vergroten met behulp van onze software. Daar hoort uiteraard het toevoegen en/of aanpassen van functionaliteiten bij, zodat er een mooie match is tussen de behoeften van bureaurecruiters en de oplossing die de MrWork-software biedt.’

‘Paul deelt ons enthousiasme voor marketing automation, waardoor we een instant match waren met elkaar.’

Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork (links op de foto), is verheugd dat Storimans (rechts) zich bij de organisatie voegt. ‘Na Connexys-oprichter Jan van Goch sluiten we met Paul opnieuw iemand aan met een enorm track record in de recruitment-industrie die een actieve rol binnen MrWork zal gaan vervullen. Paul deelt ons enthousiasme voor marketing automation, waardoor we een instant match waren met elkaar. Met zijn ervaring en netwerk zal hij een enorme impact hebben op onze groei.’

Lees ook

Waarom Brockmeyer Soorce overneemt

‘We zijn enthousiast over de toevoeging van Soorce aan de Brockmeyer-familie’, aldus Brockmeyer-directeur Maurits Pater (foto). ‘De specialistische kennis van Soorce in geautomatiseerde sourcingcampagnes vult onze diensten perfect aan. Samen gaan we ons aanbod verder verrijken om zo onze klanten nog effectiever te ondersteunen bij de zoektocht naar kandidaten.’

‘Het idee om Soorce als een afzonderlijk bedrijf te laten functioneren is essentieel voor onze gedeelde toekomst.’

Soorce was tot iets meer dan een jaar geleden bekend als TheRecruitBoosters, en zal na de overname blijven opereren onder haar eigen naam en organisatie. De overname zal ook geen veranderingen met zich meebrengen in de bestaande dienstverlening van Soorce, melden de betrokken partijen. ‘Het idee om Soorce als een afzonderlijk bedrijf te laten functioneren is essentieel voor onze gedeelde toekomst’, aldus Maurits Pater.

‘Fantastisch avontuur geweest’

‘Na 4,5 jaar betrokkenheid bij Soorce geven we met een trots en dankbaar gevoel het stokje door aan Brockmeyer’, aldus Luc van Poll, oprichter en voormalig mede-eigenaar van Soorce. ‘We zijn met Soorce een toonaangevende sourcingclub geworden, en het is een fantastisch avontuur geweest. Toen mijn compagnons en ik voor het eerst het woord ‘verkoop’ in de mond namen, kwamen we vlak daarna in contact met Brockmeyer. Na de eerste gesprekken zagen we in dat dit het juiste moment is voor Soorce om verder te groeien. Ik ben ervan overtuigd dat Soorce met de ondersteuning van Brockmeyer een grote stap gaat zetten.’

‘Door onze krachten te bundelen, kunnen we een krachtiger en meer divers aanbod aanbieden.’

Deze acquisitie is een strategische zet van Brockmeyer om haar positie in de markt te handhaven en uit te bouwen, aldus Maurits Pater. ‘Door onze krachten te bundelen, maar toch de unieke identiteit en onafhankelijkheid van Soorce te behouden, kunnen we een krachtiger en meer divers aanbod van diensten aanbieden. Klanten van Brockmeyer en Soorce kunnen rekenen op meer uitgebreide en gespecialiseerde services, wat hen zal helpen bij het efficiënter aantrekken van nieuwe collega’s.’

Lees ook

YER Global versnelt Duitse uitbreiding met overname AVANTGARDE Experts

De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt; de transactie zal naar verwachting worden afgerond afhankelijk van de gebruikelijke wettelijke goedkeuringen. Met hun gezamenlijke focus op datagestuurde innovatie zullen AVANTGARDE Experts en YER Global samen hun positie versterken op de Duitse markt voor vacatures voor hooggekwalificeerd personeel, met name in duurzame sectoren als technologie, mobiliteit en energie.

Door deze samenwerking zal YER Global op de Duitse markt groeien tot bijna 1.500 gedetacheerde professionals.

YER Global, dat momenteel bijna 4.000 medewerkers in dienst heeft met activiteiten in Nederland, België en de VS, krijgt door deze overname op nog grotere schaal toegang tot de Duitse markt. Eerder in 2024 had het bedrijf al duurzaam geïnvesteerd in een andere Duitse partner: personeelsdienstverlener Staffxperts, met een sterke focus op de energiesector. Door deze nieuwe samenwerking met AVANTGARDE Experts zal de aanwezigheid van YER op de Duitse markt groeien tot bijna 1.500 gedetacheerde professionals.

Bijna 100 miljoen euro

AVANTGARDE Experts werd opgericht in 2007 en heeft zich ontwikkeld tot een van de marktleiders in Duitsland voor het invullen van hbo-/wo-functies in de mobiliteits- en technologiesector. Gedreven door zijn ambitieuze toekomstvisie ondersteunt het bedrijf momenteel vanuit vier locaties in Duitsland autofabrikanten en -leveranciers, maar ook OEM’s en industriële en digitale groepen bij hun zoektocht naar het beste talent. AVANTGARDE Experts had in 2023 een omzet van bijna 100 miljoen euro.

AVANTGARDE Experts is sinds de oprichting in 2007 een van de Duitse marktleiders geworden voor de mobiliteits- en technologiesector.

‘Deze overname is een volgende belangrijke stap in onze internationale groeistrategie’, aldus YER-CEO Johan Overgaauw (links). ‘Met zijn uitgebreide expertise, ambitieuze visie en duurzame marktpositie ontsluit AVANTGARDE Experts een brede markt voor ons in Duitsland. Ik verwacht grote resultaten van deze nieuwe samenwerking.’ Een ‘mijlpaal in onze geschiedenis’, noemt Philipp Riedel, CEO van AVANTGARDE Experts de overname. ‘We zijn blij dat we een venture partner hebben gevonden die cultureel én zakelijk perfect bij ons team past.’

Lees ook