Interim-bureau STONE lanceert nieuw label: Werving & Selectie

‘Vanuit onze bestaande opdrachtgevers kregen we regelmatig de vraag of we ook hun permanente personeelsbehoeftes kunnen invullen. Maar dat is niet zo eenvoudig. Werving en selectie is echt een andere tak van sport; het vraagt een andere focus, ander netwerk en een langere adem’, aldus algemeen Directeur Luuk van Sluisveld over de oprichting van STONE | Werving & Selectie. ‘Daarbij willen wij dezelfde kwaliteit bieden als bij onze interim dienstverlening door echt de vraag achter de vraag te kennen en een kort exclusief lijntje met de opdrachtgever te hebben. Onze organisatie is nu klaar om deze propositie in de markt te zetten.’

‘We gaan niet zomaar voor iedereen aan de slag.’

Het team achter STONE | Werving & Selectie staat onder leiding van Dene Damen (foto). ‘We gaan niet zomaar voor iedereen aan de slag. We werken samen op basis van exclusiviteit en heldere afspraken over het proces. Deze manier van samenwerken geeft het beste resultaat, is onze ervaring.’ De focus ligt op finance-vraagstukken. Het team heeft zeer ruime ervaring in de arbeidsbemiddeling binnen deze sector. Op basis van kennis met de markt verwachten ze aan de slag te kunnen met het invullen van vacatures voor zowel management en directiefuncties als ook diverse type Controllers (Sr. Business/Commercial/Financial Controllers).

40 miljoen

STONE bemiddelt sinds 2013 zelfstandigen, professionals en consultants op tijdelijke projecten in Finance, HR, IT, Public en Technology. De afgelopen 3 jaar is de omzet gestegen van een kleine 15 miljoen tot een ruime 40 miljoen. Momenteel werken er 350 professionals voor STONE. De komende jaren verwacht het bedrijf door te kunnen groeien naar een omzet van 80 à 90 miljoen, verdeeld over zo’n 500 projecten. Dene Damen werkt inmiddels bijna 20 jaar in de arbeidsbemiddeling, eerst bij bijvoorbeeld Brunel en YER, maar nu alweer 7 jaar voor STONE. Ze richtte zich daarbij specifiek op de bemiddeling van Interim Finance en HR-professionals.

Lees ook

Paul Storimans sluit zich aan bij MrWork

MrWork is blij om te kunnen meedelen dat Paul Storimans het team komt versterken. Storimans neemt ongelooflijk veel kennis mee van de recruitmentindustrie en heeft de afgelopen jaren bijgedragen aan het succes van diverse recruitmentservices- en recruitmenttechbedrijven. Op zijn beurt ziet Storimans veel potentie in MrWork, vanwege de ontwikkelingen in de recruitmentmarketing en de positie die het bedrijf in de markt heeft verworven. Ze slaan de handen ineen om nog meer directe en indirecte werkgevers te helpen bij het makkelijker werven van het beste talent.

De afgelopen jaren adviseerde Paul Storimans onder meer Joboti en Stichting Guruz.

Paul Storimans is vooral bekend als oprichter en voormalig managing director van Sterksen, een groot bureau op het gebied van IT interim, W&S en RPO dienstverlening. In 2021 is Sterksen verkocht en ging Storimans verder in de wereld van recruitmentsoftware, een tak van sport die altijd zijn interesse en focus gehad heeft. De afgelopen jaren adviseerde hij onder meer Joboti en Stichting Guruz.

Mooie positie

MrWork is een snelgroeiende scale-up die met hun software werkgevers en intermediairs helpt om makkelijker zelfstandig het beste talent te werven. Met hun technologie willen ze de recruitmentwereld op zijn kop zetten, in positieve zin uiteraard. Storimans ziet veel kansen voor recruitment marketing automation (RMA): ‘Recruitment smelt meer en meer samen met marketing. Voorheen waren marketing en recruitment twee losse disciplines, maar nu moet je deze twee met elkaar integreren om het beste talent aan te kunnen trekken. Dat verandert het businessmodel en dat vraagt specifieke softwareoplossingen.’

‘Ik verwacht dat RMA echt groot en belangrijker zal worden voor werkgevers.’

Paul Storimans verbindt zich aan MrWork, omdat hij veel potentie ziet om de organisatie verder te laten groeien. ‘MrWork heeft een grote klantenportefeuille in Nederland en daarmee al een mooie positie op de markt als leverancier van recruitmentsoftware. Daarnaast kent MrWork veruit het grootste team aan experts waarmee je echt verder kunt bouwen. Ik verwacht dat RMA echt groot en belangrijker zal worden voor werkgevers en bureaus in de komende jaren en dat we samen mooie dingen gaan realiseren.’

Focus op de staffingindustrie

Storimans ziet volop kansen voor de inzet van RMA bij recruitment en staffing agencies, want hun grootste uitdagingen van dit moment zijn te tackelen met slimme software. Met zijn grote netwerk en kennis van behoeften in de industrie, zal hij zich dan ook op deze sector focussen. ‘Samen met de collega’s van marketing, sales en product development gaan we actief de staffing-markt op. We gaan in gesprek met prospects en klanten om te luisteren waar de kansen liggen om hun succes te vergroten met behulp van onze software. Daar hoort uiteraard het toevoegen en/of aanpassen van functionaliteiten bij, zodat er een mooie match is tussen de behoeften van bureaurecruiters en de oplossing die de MrWork-software biedt.’

‘Paul deelt ons enthousiasme voor marketing automation, waardoor we een instant match waren met elkaar.’

Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork (links op de foto), is verheugd dat Storimans (rechts) zich bij de organisatie voegt. ‘Na Connexys-oprichter Jan van Goch sluiten we met Paul opnieuw iemand aan met een enorm track record in de recruitment-industrie die een actieve rol binnen MrWork zal gaan vervullen. Paul deelt ons enthousiasme voor marketing automation, waardoor we een instant match waren met elkaar. Met zijn ervaring en netwerk zal hij een enorme impact hebben op onze groei.’

Lees ook

Waarom Brockmeyer Soorce overneemt

‘We zijn enthousiast over de toevoeging van Soorce aan de Brockmeyer-familie’, aldus Brockmeyer-directeur Maurits Pater (foto). ‘De specialistische kennis van Soorce in geautomatiseerde sourcingcampagnes vult onze diensten perfect aan. Samen gaan we ons aanbod verder verrijken om zo onze klanten nog effectiever te ondersteunen bij de zoektocht naar kandidaten.’

‘Het idee om Soorce als een afzonderlijk bedrijf te laten functioneren is essentieel voor onze gedeelde toekomst.’

Soorce was tot iets meer dan een jaar geleden bekend als TheRecruitBoosters, en zal na de overname blijven opereren onder haar eigen naam en organisatie. De overname zal ook geen veranderingen met zich meebrengen in de bestaande dienstverlening van Soorce, melden de betrokken partijen. ‘Het idee om Soorce als een afzonderlijk bedrijf te laten functioneren is essentieel voor onze gedeelde toekomst’, aldus Maurits Pater.

‘Fantastisch avontuur geweest’

‘Na 4,5 jaar betrokkenheid bij Soorce geven we met een trots en dankbaar gevoel het stokje door aan Brockmeyer’, aldus Luc van Poll, oprichter en voormalig mede-eigenaar van Soorce. ‘We zijn met Soorce een toonaangevende sourcingclub geworden, en het is een fantastisch avontuur geweest. Toen mijn compagnons en ik voor het eerst het woord ‘verkoop’ in de mond namen, kwamen we vlak daarna in contact met Brockmeyer. Na de eerste gesprekken zagen we in dat dit het juiste moment is voor Soorce om verder te groeien. Ik ben ervan overtuigd dat Soorce met de ondersteuning van Brockmeyer een grote stap gaat zetten.’

‘Door onze krachten te bundelen, kunnen we een krachtiger en meer divers aanbod aanbieden.’

Deze acquisitie is een strategische zet van Brockmeyer om haar positie in de markt te handhaven en uit te bouwen, aldus Maurits Pater. ‘Door onze krachten te bundelen, maar toch de unieke identiteit en onafhankelijkheid van Soorce te behouden, kunnen we een krachtiger en meer divers aanbod van diensten aanbieden. Klanten van Brockmeyer en Soorce kunnen rekenen op meer uitgebreide en gespecialiseerde services, wat hen zal helpen bij het efficiënter aantrekken van nieuwe collega’s.’

Lees ook

YER Global versnelt Duitse uitbreiding met overname AVANTGARDE Experts

De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt; de transactie zal naar verwachting worden afgerond afhankelijk van de gebruikelijke wettelijke goedkeuringen. Met hun gezamenlijke focus op datagestuurde innovatie zullen AVANTGARDE Experts en YER Global samen hun positie versterken op de Duitse markt voor vacatures voor hooggekwalificeerd personeel, met name in duurzame sectoren als technologie, mobiliteit en energie.

Door deze samenwerking zal YER Global op de Duitse markt groeien tot bijna 1.500 gedetacheerde professionals.

YER Global, dat momenteel bijna 4.000 medewerkers in dienst heeft met activiteiten in Nederland, België en de VS, krijgt door deze overname op nog grotere schaal toegang tot de Duitse markt. Eerder in 2024 had het bedrijf al duurzaam geïnvesteerd in een andere Duitse partner: personeelsdienstverlener Staffxperts, met een sterke focus op de energiesector. Door deze nieuwe samenwerking met AVANTGARDE Experts zal de aanwezigheid van YER op de Duitse markt groeien tot bijna 1.500 gedetacheerde professionals.

Bijna 100 miljoen euro

AVANTGARDE Experts werd opgericht in 2007 en heeft zich ontwikkeld tot een van de marktleiders in Duitsland voor het invullen van hbo-/wo-functies in de mobiliteits- en technologiesector. Gedreven door zijn ambitieuze toekomstvisie ondersteunt het bedrijf momenteel vanuit vier locaties in Duitsland autofabrikanten en -leveranciers, maar ook OEM’s en industriële en digitale groepen bij hun zoektocht naar het beste talent. AVANTGARDE Experts had in 2023 een omzet van bijna 100 miljoen euro.

AVANTGARDE Experts is sinds de oprichting in 2007 een van de Duitse marktleiders geworden voor de mobiliteits- en technologiesector.

‘Deze overname is een volgende belangrijke stap in onze internationale groeistrategie’, aldus YER-CEO Johan Overgaauw (links). ‘Met zijn uitgebreide expertise, ambitieuze visie en duurzame marktpositie ontsluit AVANTGARDE Experts een brede markt voor ons in Duitsland. Ik verwacht grote resultaten van deze nieuwe samenwerking.’ Een ‘mijlpaal in onze geschiedenis’, noemt Philipp Riedel, CEO van AVANTGARDE Experts de overname. ‘We zijn blij dat we een venture partner hebben gevonden die cultureel én zakelijk perfect bij ons team past.’

Lees ook

IT-recruitmentbureau CHRLY van start in Nederland

Ze zaten al in Portugal en België. Maar CHRLY, het in 2021 opgerichte IT-recruitmentbureau van IT-serviceprovider Fujitsu, wil graag in meer Europese landen actief zijn, en gaat daarom nu ook van start in Nederland (en Luxemburg). Het bedrijf denkt in al die landen het verschil te kunnen maken met zijn uitgebreide kennis van de markt, grote netwerk, hart voor duurzame IT en de persoonlijke benadering. De IT-recruiter richt zich op een breed scala aan IT-profielen, onder meer op ServiceNow, Application Management en Infrastructure. Het bedrijf telt nu zo’n 150 consultants in de Benelux en wil dit binnen een jaar uitbreiden naar 200.

Het bedrijf telt nu zo’n 150 recruitmentconsultants in de Benelux en wil dit binnen een jaar uitbreiden naar 200.

CHRLY stelt eerst het persoonlijke profiel van de kandidaat centraal en daarna pas het cv, aldus general Manager Maxime Cools. ‘Dankzij onze geavanceerde tools kunnen we snel een breed scala aan geschikte profielen voorstellen. Door onze focus op het individu kunnen we meerdere vacatures tegelijkertijd voorleggen, dus ook andere vacatures dan waar de kandidaat op heeft gereageerd. Zo selecteren we bijvoorbeeld op basis van geografische locatie, vaardigheden en persoonlijke interesses, waardoor een kandidaat vaak 5 tot 6 richtingen heeft om op te reageren.’

Binnen 48 uur

Gemiddeld vinden de CHRLY-consultants binnen 48 uur een aantal geschikte kandidaten, ‘wat twee tot drie keer sneller is dan onze concurrenten’, aldus Cools. Het bureau kan overigens niet alleen helpen bij het vinden van kandidaten, maar het recruitmentteam kan ook tijdelijk versterking bieden aan de recruitmentafdeling van een organisatie, zowel in-house als op afstand. Daarnaast investeert CHRLY in jong talent en blijft het kandidaten continu opleiden, benadrukt Cools.

De oprichting van CHRLY gaat terug tot 2020, toen IT-bedrijf Fujitsu bezig was met een digitaal transformatietraject.

De oprichting van CHRLY gaat terug tot 2020, toen IT-bedrijf Fujitsu bezig was met een digitaal transformatietraject, waar recruitment een belangrijk onderdeel van was. Een logische stap voor het bedrijf, aldus Cools. ‘Mensen vormen een essentieel onderdeel van onze IT-dienstverlening. We beschikken over de kennis, hebben een uitgebreid netwerk en begrijpen de behoeften en uitdagingen van IT-organisaties. We blijven doorgaan tot we de perfecte kandidaat hebben gevonden.’

‘U hoort van ons’

Hoe die persoonlijke benadering van CHRLY eruitziet? Cools: ‘We beginnen altijd vanuit het profiel van de kandidaat, niet vanuit de gevraagde vaardigheden. Tijdens ons eerste gesprek met de kandidaat gaan we niet in op het cv, maar voeren we een gesprek om de persoon te leren kennen.’

‘Wij willen langdurige relaties opbouwen, zoveel mogelijk mensen vooruit helpen.’

Het doel is namelijk langdurige relaties met kandidaten opbouwen, zegt hij. ‘Als je ergens gesolliciteerd hebt, dan zeggen ze vaak: volgende week hoor je van ons. Het is dan teleurstellend om een week lang niks te horen. Recruiters weten dat de klant niet binnen een week besluit, maar ze willen de sollicitant niet verliezen. Ironisch genoeg verlies je ze dus juist op deze manier. Wij willen wel langdurige relaties opbouwen, zoveel mogelijk mensen vooruit helpen. Om dit te bereiken, is het ook belangrijk om te werken met de juiste partners.’

Lees ook

 

Maarten Westerduin (The Talentpool Community): ‘Kandidaten afwijzen? Dat hoeft nooit meer’

‘Alleen redden we het niet op de huidige arbeidsmarkt. Als we de handen ineenslaan wel’, zegt Maarten Westerduin, initiatiefnemer van het vorige maand officieel gestarte The Talentpool Community. Zijn idee: ‘We wijzen kandidaten nooit meer af.’ Mensen afwijzen is zonde, en bovendien vaak emotioneel pijnlijk, weet hij. Zou het daarom niet beter zijn als je daarom nooit meer iemand zou hoeven afwijzen, maar mensen juist altijd uitzicht kunt bieden op een tweede kans? Precies dat is dan ook de grondslag onder de recent gestarte gezamenlijke talentpool.

Met The Talentpool Community wil Westerduin alle zogeheten ‘silver medallists’ in sollicitatierondes verzamelen, zodat andere werkgevers er gebruik van kunnen maken. ‘Met één druk op de knop bied je sollicitanten een tweede kans. Uw collega’s zijn er blij mee. En andersom gaat het natuurlijk ook weer werken’, aldus Westerduin, die stelt dat je op deze manier sneller, goedkoper en beter vacatures kunt invullen, en tegelijk ervoor kunt zorgen dat je mensen langer vasthoudt.

Minder afhankelijk

Westerduin heeft nog een ander argument om in zijn nieuwe oplossing te geloven. Je wordt er namelijk minder afhankelijk mee van – vooral Amerikaanse – techgiganten als Indeed, LinkedIn, Meta, en Google, zegt hij. En ook maakt de gezamenlijke talentpool je in zijn ogen minder afhankelijk van detacheerders, (uitzend)bureaus en zzp-bemiddelaars. Inmiddels hebben de eerste werkgevers en brancheorganisaties zich aangesloten, meldt hij dan ook trots. ‘En per 1 mei gaat sales hard werken om voor het einde van 2024 1.000 aangesloten werkgevers te kunnen melden.’ Want hoe meer gebruikers, hoe meer voordeel het systeem biedt.

‘Per 1 mei gaat sales hard werken om voor het einde van 2024 1.000 aangesloten werkgevers te kunnen melden.’

Onder The Talentpool Community ligt de matching-technologie van SkillsCV. Voor 99 euro per maand (voor 3 gebruikers) kunnen werkgevers direct toegang krijgen tot de exclusieve talentpool. Openstaande vacatures worden dan direct gematcht met de bijna 20.000 kandidaten die er nu al in zitten. ‘In de komende maanden willen we dat de talentpool sterk gaat groeien’, aldus Westerduin. ‘Dit doen de werkgevers uit de community zelf door hun silver medallists hierop te wijzen. Vanaf deze maand kan de afgewezen kandidaat zijn/haar eigen cv ook direct omzetten in een SkillsCV, zodat matching nog makkelijker gaat.’

Standaardisatie van cv’s

Werkgevers roepen momenteel steeds harder om standaardisatie van cv’s, hoort Westerduin steeds vaker in de arbeidsmarkt. SkillsCV is, samen met 8Vance en TheMatchbox een van de weinige partijen die hieraan momenteel tegemoet kunnen komen, ziet hij ook. ‘Work-ID, CompetentNL of CV Wallet zijn gewoon nog niet zover, of helemaal nog niet operationeel in Nederland – en dit wordt voor 2026 ook niet verwacht. Daarmee lijkt The Talentpool Community samen met SkillsCV een interessant momentum te hebben.’

Meer weten?

Maarten Westerduin vertelt op 28 mei tijdens Werf& Live meer over het delen van talent en het nieuwe matchen. Dus schrijf je snel in:

Werf& Live

Lees ook

Alleo vindt investering van 5 miljoen voor nieuwe standaard in secundaire arbeidsvoorwaarden

‘Bedrijven verspillen veel geld aan arbeidsvoorwaarden die werknemers niet als waardevol of passend voor hun persoonlijke behoeften ervaren’, aldus Alleo-oprichter Florian Gendrault. ‘Ons doel is om de volledige loonstrook van de werknemer inzichtelijker en waardevoller te maken, waardoor werknemers begrijpen wat hun totale compensatie is. Vanuit daar verhogen we de relevantie en koopkracht zonder dat werkgevers zich geconfronteerd zien met extra loonkosten. Dit bereiken we onder andere door fiscale regelingen en collectiviteitsafspraken slim te benutten.’

Het HR-platform gebruikt de nieuwe investering van 5 miljoen voor de verdere opschalingsfase.

Het HR-platform is uit de startupfase gegroeid en wil de nieuwe investering van 5 miljoen gebruiken voor de verdere opschalingsfase. Waar eerst voornamelijk start-ups, scale-ups en mkb-bedrijven waren aangesloten aan het platform, geldt dat inmiddels ook voor grote ondernemingen zoals Picnic, Van Lanschot Kempen, Red Bull, YoungCapital en Van der Valk. Om de missie kracht bij te zetten en de beginnende beweging naar de grootzakelijke markt voort te zetten, heeft het HR-platform besloten om de naam te wijzigen van YourCampus naar Alleo, wat staat voor: All Earnings Optimised.

Modern cafetariamodel

Alleo lanceerde onlangs een nieuwe versie van zijn cafetariamodel. Dit model biedt werknemers een keuzebudget wat opgebouwd is via zowel salariscomponenten van de werknemer en budgetten vanuit de werkgever, waarmee werknemers zelf kunnen beslissen over hun arbeidsvoorwaarden, met moderne en fiscaal gunstige keuzes. Daarnaast investeert Alleo verder in de integratie met salarispakketten. De administratie van de verschillende secundaire arbeidsvoorwaarden per werknemer wordt hierdoor automatisch verwerkt.

Ook in de uitbreiding van het aanbod aan keuzemogelijkheden voor werknemers blijft Alleo investeren. Naast het bestaande aanbod van sportscholen, kinderdagopvang, vaste lasten besparingen, persoonlijke ontwikkeling, pensioen en de leasefiets, wordt binnenkort de nieuwe mobiliteitsmodule gelanceerd ten behoeve van de CO2-registratieplicht.

Uitbreiden in Duitsland

Afgelopen jaar ging het HR-platform van start in Duitsland. Inmiddels zijn er 20 Duitse werkgevers aangesloten bij het platform en meer dan 100 Duitse aanbieders op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Het bedrijf wil een groot deel van de huidige investering gebruiken om verder uit te breiden in het buurland. Mediahuis Ventures leidde de kapitaalronde, waaraan ook alle bestaande investeerders Newion, Dutch Founders Fund, RoM Inwest hebben meegedaan.

‘In onze zoektocht naar bedrijven die de toekomst van werk vormgeven, sprong Alleo eruit.’

‘In onze zoektocht naar bedrijven die de toekomst van werk vormgeven, sprong Alleo eruit met een modern platform dat werknemer-compensatie toespitst op elke levensfase en de financiële waarde van het pakket verhoogt’, aldus Tea Elezi, investeerder bij Mediahuis Ventures. ‘Alleo voldoet niet alleen aan de huidige marktbehoeften, maar zet ook een nieuwe standaard voor werkgevers en werknemers. We zijn blij om deel uit te maken van hun reis om marktleider te worden in de traditionele markt van secundaire arbeidsvoorwaarden.’

Lees ook

Bakker Bart lanceert nieuwe werkenbij-site

Bakker Bart heeft een geheel nieuwe wervingssite gelanceerd. De site is gebouwd door Emplear, specialist in maatwerk recruitmentsites, die zijn afgestemd op de identiteit van werkgevers en de doelgroep. De nieuwe recruitmentsite is ontworpen om verschillende doelgroepen individueel aan te spreken. ‘Bart’s Retail, de franchisegever van Bakker Bart, is een prachtige en diverse organisatie, een droomklant’, aldus projectmanager Misja de Groot (Emplear). ‘Met de nieuwe site is het bedrijf goed herkenbaar voor ál haar doelgroepen, van bezorgers tot franchisenemers.’

‘We verwachten dat we nu veel vindbaarder worden en beter vacatures kunnen invullen.’

De nieuwe recruitmentsite moet de drempel voor sollicitanten verlagen en de aantrekkelijkheid van een carrière bij Bakker Bart benadrukken. ‘Voor elk segment van potentiële nieuwe collega’s is er een op maat gemaakte ervaring gecreëerd’, zegt HR-manager Judith van der Sluijs. ‘Van winkelpersoneel tot specialistische functies op het hoofdkantoor en aspirant-franchisenemers. Onze werkenbij-site ziet er nu fantastisch uit. We verwachten dat we nu veel vindbaarder worden en veel beter vacatures kunnen invullen.’

Uit Nijmegen

Bart’s Retail opende in 1977 de eerste Bakker Bart in Nijmegen. Door middel van franchising groeide het daarna uit tot de grootste bakkerijketen van Nederland, met inmiddels 140 winkels verspreid over vooral winkelcentra in het hele land. In de laatste jaren heeft Bakker Bart zich ook toegelegd op maaltijdbezorging. Sindsdien staat bekend als de grootste lunchbezorger van Nederland. Dagelijks gaan er bij het bedrijf 17.300 lekkernijen over de toonbank. Momenteel zijn er zo’n 43 openstaande vacatures voor het kantoor en de winkels en de organisatie verwacht die met de nieuwe recruitmentsite sneller te kunnen invullen.

Lees ook

Randstad gaat samenwerking aan met studentenplatform Minite.works

De samenwerking met Randstad markeert een belangrijk punt in de verdere groei van Minite. De start-up, oorspronkelijk begonnen als freelance-platform voor studenten, begreep de behoefte onder jongeren om al tijdens hun studie gekoppeld te worden aan relevante bedrijven. Het bedrijf begeeft zich daarom al jaren in het Rotterdamse startup-ecosysteem en wist dankzij deze positie de behoefte van jongeren te koppelen aan de vraag naar talent onder start-ups. Het partnership met een bedrijf als Randstad benadrukt dat hun innovatieve bedrijfsconcept ook gevestigde partijen meerwaarde biedt, aldus co-founder Micky Chen.

‘Dankzij hiring-praktijken als anoniem, data based hiring, kunnen wij talent aantrekken onder de jongere generaties.’

‘Dankzij onze connecties met universiteiten en onze unieke hiring-praktijken, zoals anoniem, data based hiring, dat iedere sollicitant een gelijke kans biedt, kunnen wij talent aantrekken onder de jongere generaties die nu de arbeidsmarkt betreden. Onlangs wonnen we hiervoor nog de 010 Inclusief Award, uitgereikt door de Sociaal Economische Raad (SER) en Gemeente Rotterdam.’

Slinger richting succes

‘In het bruisende Rotterdamse ecosysteem dat getekend wordt door verbindende evenementen, zoals het Upstream Festival, kunnen wij de nodige connecties leggen met start-ups en jongeren verbinden met innovatieve bedrijven’, aldus Chen. ‘Dit heeft ons bedrijf een onmisbare slinger richting succes gegeven. Met het partnership met Randstad beginnen wij nu aan een nieuw tijdperk waarin we onze diensten aan een nog bredere selectie van bedrijven kunnen aanbieden.’

‘Met het platform van Minite kunnen we nog effectiever zijn in het verbinden van studenten met passende kansen.’

Mara de Vries, Campus Recruiter bij Randstad: ‘Wij geloven dat iedereen een uniek talent meebrengt. Wij willen dé werkgever worden waar iedereen wil werken, ongeacht waar je vandaan komt, van wie je houdt, hoe oud je bent of waar je in gelooft. We willen samen groeien naar een meer diverse organisatie. En dat begint natuurlijk bij de werving van onze nieuwe collega’s. Daarom zien we de samenwerking met Minite als een waardevolle kans. Met het innovatieve platform van Minite en hun inclusieve selectiemethodes, kunnen we nog effectiever zijn in het verbinden van studenten met passende kansen.’

16.000 studenten

Om nieuwe connecties met potentieel waardevolle partners te vinden, zullen zowel Randstad als Minite aanwezig zijn op Upstream Festival 2024. Het partnership, dat voor een jaar vaststaat, zal de zichtbaarheid van Randstad vergroten onder de pool van ruim 16.000 hbo- en wo studenten in de database van Minite door middel van meerdere initiatieven. Een groot deel van deze pool bestaat uit Gen Z’ers, een doelgroep die Randstad graag effectief bereikt en via Minite gericht kan aanspreken.

Lees ook

Creative Branding Agency Mosquito sluit zich aan bij the HERD

Op de avond van 4 april vierde Mosquito samen met illusionist Steven Kazan het begin van het achtste jaar van het bureau met een themafeest genaamd “Magic 8”. Het evenement was niet alleen een verjaardag voor Mosquito, maar ook de opening van hun nieuwe kantoor in Breda en de start van een collectief nieuw hoofdstuk samen met the HERD.

Samen met illusionist Steven Kazan vierde Mosquito donderdag een themafeest genaamd “Magic 8”.

Met klanten als Princess Traveller, Duo Penotti, Spotta en Inventum onder hun riem, is Mosquito al een serieuze speler in het veld van creatieve branding. De ambitie is om nog verder te groeien in vooral kwaliteit voor zowel klanten als medewerkers. ‘We hebben mooie en leerzame jaren achter de rug waarin we van marketingbureau naar branding agency zijn getransformeerd’, reflecteerde oprichter Koen Joosen tijdens het feest. ‘Nu zijn we klaar voor de volgende stap.’

‘DNA waar we blij van worden’

Met de aansluiting bij the HERD en de verhuizing van Etten-Leur naar Breda, krijgt Mosquito volgens hem meer ruimte ‘om onze eigen expertise verder uit te diepen, nog meer te prikkelen, maar kunnen we ook op breder niveau onze klanten ondersteunen.’ Ook Fabian de Jong, een van de oprichters van The HERD is blij met de recente toevoeging. ‘Mosquito bevat echt het culturele DNA waar we blij van worden bij the HERD. Ze vullen ons dienstenpakket perfect aan, want branding is onmisbaar voor onze collectieve groei en dat ontbrak duidelijk nog. Bijkomend voordeel is dat we naast Dordrecht en Rotterdam nu ook in Breda actief zijn.’

‘Wij zien onszelf als de samenwerkende delicatessenwinkels, niet de supermarkt.’

Met meer dan 45 getalenteerde experts binnen het collectief zet the HERD zich in om zijn voetafdruk in de branche verder uit te breiden. Door als collectief van boutique agencies hoge kwaliteit te bieden. ‘Wij zien onszelf als de samenwerkende delicatessenwinkels, niet de supermarkt’, vertelt mede-oprichter Alen Sirovica. ‘Zo krijg je de persoonlijke en passievolle samenwerking die je alleen ziet bij kleine bureaus, maar bieden we ook een breed scala aan expertises. De kracht van de kudde.’

Foto: team Mosquito.

Lees ook

Remote doet eerste overname met Belgische Easop, zodat aandelen geven makkelijker wordt

Remote, specialist in de opbouw, het beheer en de ondersteuning van internationale teams, heeft de overname van het van origine Belgische Easop afgerond. Dit bedrijf biedt dé compliance-oplossing voor bedrijven met internationaal talent om aandelenkapitaal toe te kennen en te beheren voor hun teams in meer dan 70 landen. Door deze overname wordt het voor klanten van Remote nog eenvoudiger om aandelen toe te kennen aan teamleden over de hele wereld.

Equity incentives zijn een belangrijk middel voor start-ups en andere bedrijven om talent aan te trekken en te behouden.

Dit soort zogeheten Equity incentives zijn een belangrijk middel voor start-ups en andere bedrijven om talent aan te trekken en te behouden. Maar als iemand in het buitenland woont, maken de complexiteit van belastingen, verschillen in effecten- en arbeidswetgeving, rapporteringsvereisten en andere factoren het vaak moeilijk en duur om aandelenpremies aan te bieden. Easop, opgericht in 2022 door Valentin Haarscher, Thierry Colsenet en Naël El Berkani, integreert met zogenoemde cap table-platforms zoals Carta om bedrijven in staat te stellen de naleving van aandelenplannen voor hun teams te automatiseren en beheren.

Easop biedt bedrijven de mogelijkheid om aandelenplannen op te zetten en te beheren voor werknemers en freelancers in meerdere landen, zonder tussenkomst van trage en dure externe juridische adviseurs. Door landspecifieke inzichten te verstrekken in typen aandelenopties, belastingen en andere relevante regelgeving, stelt het bedrijf andere bedrijven in staat om gegevensgestuurde beslissingen te nemen die zowel tijd als geld besparen. Daarnaast biedt het platform gepersonaliseerde en lokale voorlichting over aandelenkapitaal voor werknemers, inclusief lokale rapportageverplichtingen.

Competitieve beloningspakketten

Easop heeft eerder in totaal 3,5 miljoen dollar opgehaald bij investeerders als Partech Ventures, Boldstart Ventures, Kima Ventures, Cooley LLP en SemperVirens VC. De overname door Remote, de eerste voor dat Nederlandse bedrijf, moet Remote-klanten toegang bieden tot een uitgebreide reeks tools om competitieve beloningspakketten voor wereldwijd talent samen te stellen, zoals de ondersteuning van Easop voor wereldwijde aandelenbonussen, de Compensation Explorer van Remote met wereldwijde salarisbenchmarks, geïntegreerde loonadministratie, lokale gezondheids- en pensioenvoordelen, relocatiediensten en veel meer.

‘Voor talent van wereldklasse is de kans om te delen in het succes dat zij helpen creëren, een krachtige motivator.’

‘Voor het talent van wereldklasse dat door onze klanten wordt ingehuurd, is de kans om te delen in het succes dat zij helpen creëren, een krachtige motivator en een bewijs van hun waarde binnen de organisatie’, aldus Job van der Voort, CEO en medeoprichter van Remote. ‘De overname van Easop breidt de mogelijkheden op dit belangrijke gebied aanzienlijk uit, waardoor het een ideale eerste acquisitie voor ons bedrijf is. Dit markeert het begin van onze voortdurende strategie om ons platform te verbeteren door middel van interne en externe investeringen. We blijven op zoek naar nieuwe mogelijkheden om ons aanbod verder uit te breiden.’

Lees ook

 

ProRail kiest voor Media.Monks voor haar arbeidsmarktcommunicatie

De krapte op de arbeidsmarkt laat ook ProRail niet ongemoeid. Om een soepele doorstroming van het treinverkeer te kunnen verzorgen, staat het spoorbedrijf de komende jaren voor de uitdaging om nieuwe medewerkers aan te trekken. Van treinverkeersleiders tot elektrotechnici en van ICT-architecten tot technisch projectleiders.

De krapte op de arbeidsmarkt laat ook ProRail niet ongemoeid.

Samen met Marion de Vries (Employer Brand Builders) zal Media.Monks ProRail ondersteunen bij diverse vraagstukken, variërend van het bouwen van een sterk employer brand tot het direct werven voor concrete vacatures. Media.Monks neemt tijdens de ontwikkeling van de campagnes alle aspecten voor zijn rekening. Van strategie tot creatie en van conceptontwikkeling tot productie.

‘Model Crashes’

Het digitale bureau heeft een langdurige relatie met ProRail en was ook verantwoordelijk voor campagnes om de veiligheid op en om het spoor te verbeteren. Recent ontwikkelde Media.Monks nog de campagne ‘Model Crashes’ om beroepschauffeurs bewust te maken van de gevaren rondom spoorwegovergangen.

Tim Burggraaf, Manager Recruitment en Arbeidsmarktbenadering van ProRail, benadrukt: ‘Het is voor ons enorm belangrijk om ons werkgeversimago te versterken. Om de groeiende vraag naar vervoer per spoor mogelijk te maken, hebben wij nu en in de toekomst een grote wervingsopgave. Wij zijn daarom verheugd om onze samenwerking met Media.Monks voort te zetten. Het is niet alleen een uitstekende creatieve partner, maar we waarderen ook hun strategische kwaliteiten, gevoed vanuit de gedragswetenschappen.’

‘We waarderen ook hun strategische kwaliteiten, gevoed vanuit de gedragswetenschappen.’

Vanessa Hofland, Managing Director Nederland van Media.Monks: ‘Geweldig dat we na de veiligheidscampagnes nu ook invulling mogen geven aan het werkgeversmerk van ProRail. Dankzij onze eerdere samenwerking begrijpen we de organisatie goed en we kijken ernaar uit om onze samenwerking verder uit te bouwen.’

Lees ook