Met steun van Marcel Boekhoorn brengt Jixbee ‘pay-on-demand’ naar Nederland

‘Dat werkgevers nog altijd bepalen wanneer werknemers of uitzendkrachten hun salaris ontvangen, voelt betuttelend en niet meer van deze tijd’, zegt Marit Groot, verantwoordelijk voor de introductie van Jixbee in Nederland. ‘In de future of work draait het om vrijheid en autonomie. Wachten op je salaris is wat ons betreft dan ook verleden tijd.’ Pay-on-demand, zo noemt Groot (foto) de voornaamste asset van de nu ook in Nederland gelanceerde app, die vooral flexkrachten direct toegang moet geven tot het geld dat ze net verdiend hebben.

‘Er komt hiermee een kwart meer reacties op vacatures.’

Meerdere uitzenders in Nederland bieden deze extra employee benefit inmiddels aan. Met succes, aldus Groot, want het blijkt volgens haar een belangrijke motivator voor uitzendkrachten. ‘Er komt hiermee een kwart meer reacties op vacatures.’ Pay On Demand is al een succes in Amerika (met klanten als Walmart en McDonalds) en in het VK biedt bijvoorbeeld de National Health Service (NHS) het aan. In Nederland werken grote merken als New York Pizza en Plus supermarkten er al mee. Dat geldt ook voor steeds meer uitzenders en payrollers als Beldoo en horeca-uitzendbureaus Clean Sheet en FourParties.

Uitzendbureau Extra promoot Jixbee zelfs op hun homepage als belangrijke employee benefit.

Binnen 5 seconden betaald

Met de app van Jixbee zien werknemers of uitzendkrachten niet alleen op elk gewenst moment (real time) wat hij of zij tot op dat moment heeft verdiend, ook kun je (een deel) van het salaris binnen 5 seconden aan jezelf laten uitbetalen. Met ruim 15 jaar ervaring bij YoungCapital is Groot dan ook niet verbaast dat een pay-on-demand-platform als Jixbee in een behoefte voorziet in de uitzendwereld. ‘Veel jongeren zijn al gewend om vanuit hun broekzak te zien waar en wanneer zij moeten werken. Voor hen is het niet meer dan logisch dat zij ook via hun telefoon kunnen bepalen wanneer zij betaald willen worden.’

‘Vooral voor jongeren is het niet meer dan logisch dat zij via hun telefoon kunnen bepalen wanneer zij betaald willen worden.’

Via een API is Jixbee eenvoudig te koppelen met elk bestaand salaris- en planningssoftwaresysteem, aldus Groot. ‘Integratie met bestaande salarissystemen is binnen 2 dagen mogelijk. Er zijn klanten die bijvoorbeeld met AFAS werken waarbij we binnen een week live zijn gegaan. Technisch is het dus niet zo complex. Zelfs als klanten met Excel goedgekeurde uren bijhouden kan Jixbee prima draaien; als de gegevens (zoals goedgekeurde uren) maar in te lezen zijn.’ Jixbee vervangt payrollers overigens niet, benadrukt ze. ‘Het is niets meer of minder dan een extra service die (een deel van) het verdiende salaris direct beschikbaar stelt.’

Géén Klarna

De werkgever blijft altijd in control, onderstreept ze ook. ‘We stellen het gebruik van Jixbee op maat in op basis van de wensen en afspraken die we van tevoren met de werkgever maken. Die bepaalt welke medewerkers er wel of geen gebruik van mogen maken (bijvoorbeeld niet als er sprake is van loonbeslag), welke looncomponenten hiervoor beschikbaar zijn (reguliere uren, vakantiegeld, overuren, declaraties) en hoe hoog het bedrag mag zijn dat werknemers aan zichzelf uitbetalen.’ Jixbee is overigens ook als white label beschikbaar, waarbij de koppeling wordt gemaakt met de mogelijk eigen applicatie van uitzendbureaus.

‘Wij vinden dat iedereen toegang moet krijgen tot zijn of haar salaris op het moment dat hij of zij dat wenst.’

Volgens Groot helpt Jixbee niet alleen bij de employer branding, door het gebruik ervan zou er ook een toename in gewerkte uren zijn van 22%. Groot verklaart dit als volgt: ‘Het motiveert. De medewerker ziet real time wat hij verdient en weet dat een extra shift draaien meteen extra geld oplevert waarover hij direct kan beschikken.’ Ze benadrukt overigens wel dat via Jixbee geen voorschotten worden verstrekt. ‘De flexkracht krijgt alleen geld ter beschikking dat hij daadwerkelijk tot op dat moment heeft verdiend. Het is dus heel iets anders dan achteraf-betaaldiensten als Klarna. Wij willen absoluut mensen niet in financiële problemen brengen.’

Spotify betalen

Volgens Groot gaat het er vooral om financieel inzicht te geven aan uitzendkrachten. ‘Wij dachten aanvankelijk dat mensen het alleen zouden gebruiken om zichzelf uit te betalen, maar het blijkt dat zij veel vaker de app bekijken om te zien hoe zij ervoor staan. Uitzendkrachten kunnen veel meer zelf bepalen, bijvoorbeeld door op een vast moment in de maand een bepaald bedrag naar zichzelf over te maken voor hun Spotify- of sportschoolabonnement.’

Oprichter en ceo Gijs Lubberdink heeft Jixbee vanuit zijn passie met fintech ontwikkeld en in 2022 in de markt gezet. Als onderdeel van Ramphastos Investments van Marcel Boekhoorn weet Jixbee bovendien een sterke investeerder achter zich. Aan Marit Groot nu dus de taak om met haar netwerk, kennis en ervaring Jixbee uit te rollen op de Nederlandse uitzendmarkt. Haar ambitie: ‘We willen pay-on-demand echt naar Nederland brengen. Wij vinden dat iedereen toegang moet krijgen tot zijn of haar salaris op het moment dat hij of zij dat wenst.’

Lees ook

Workfully haalt miljoenen op voor recruiter-vriendelijk CRM en komt nu ook naar Benelux

Het in 2022 opgerichte en in Barcelona gevestigde recruitmentbedrijf Workfully heeft recent met succes een overtekende seed-ronde van meer dan 4 miljoen euro afgesloten. Met dit geld wil het bedrijf nu ook uitbreiden naar Ierland, Duitsland, de Benelux en Scandinavië, evenals het zogenoemde ‘eerste A.I.-gestuurde monetisatieplatform voor recruiters’ verder ontwikkelen en een reeks persoonlijke lanceringsevenementen voor talentleiders opzetten.

Workfully wil voor recruiters zijn wat Substack is voor content creators.

Workfully richt zich met zijn A.I.-gestuurde CRM specifiek op individuele recruiters. In tegenstelling tot marktplaatsen die recruiters juist buitenspel proberen te zetten, wil Workfully hen juist hun talentcommunity’s makkelijker laten beheren en er inkomsten mee genereren. Een beetje zoals creators dat doen met hun eigen abonnees op platforms zoals Substack of YouTube. Zo kunnen recruiters op Workfully een gratis CRM krijgen om vacatures te publiceren, pijplijnen te beheren en volledig eigenaarschap te behouden over hun talentpools.

‘Betrouwbaar alternatief’

Dankzij de ingebouwde monetisatiefunctie kunnen ze bedrijven vervolgens on-demand toegang bieden tot hun publiek, waardoor ze terugkerende inkomsten genereren zonder dure bureaus op te zetten of klanten na te jagen. In plaats van LinkedIn-volgers te verzamelen zonder een duidelijk pad naar inkomsten, kunnen recruiters van Workfully hun inkomsten direct opschalen naarmate hun netwerk groeit.

Traditionele bureaus zijn volgens Workfully vaak duur en inconsistent.

Voor werkgevers wil Workfully een betrouwbaar alternatief bieden voor traditionele bureaus, die volgens hen vaak duur en inconsistent zijn. Bedrijven kunnen de exacte talentprofielen binnen de pool van een recruiter zien, feedback van klanten bekijken, de ervaring van kandidaten controleren en de staat van dienst van elke recruiter voor vergelijkbare functies verifiëren. De recente seedronde werd net in iets meer dan 30 dagen afgerond, wat het sterke vertrouwen van investeerders in de missie en het aanvankelijke momentum van Workfully lijkt te weerspiegelen.

Lees ook

Video’s, wensenlijstjes en database van 12.000 IT-professionals: e-people vernieuwt

Recruitmentbureau e-people, bekend van onder meer Emerce Recruitment-organisator Bas Westland, laat van zich horen. Niet alleen zijn de huisstijl en de website helemaal vernieuwd, ook staan video’s voortaan centraal in de vacatures die het op de site heeft staan. En dan lanceert het bureau vandaag ook nog eens 2 nieuwe diensten: de Candidate Self-Service en de Talent Pool Service. Bij de eerste kunnen werkgevers nu zelf (AVG-proof) zoeken tussen 12.000 web-, data- en IT-professionals in de database, bij de tweede krijgen ze automatische meldingen als hun favoriete kandidaten op LinkedIn aangeven beschikbaar te zijn.

De video’s zijn vooral bedoeld om kandidaten ‘het complete plaatje’ te laten zien van waar ze gaan werken, aldus oprichter en managing partner/senior consultant Westland. ‘Video’s laten zien wat anderen alleen maar vertellen.’ kandidaten zien bij de vacatures van e-people nu in één oogopslag alle relevante informatie: van salaris tot werkplek. Ook kun je als kandidaat als optie in het responsformulier aangeven dat je graag vooraf vrijblijvend kennismaakt met een potentieel toekomstige teamgenoot. ‘Want waarom zou je solliciteren bij een bedrijf dat je niet kent?’

Recruitment on Demand nu ook voor freelancers

De Recruitment on Demand-service, die e-people al langer had, wordt vanaf nu ook actief ingezet voor freelance-opdrachten, voegt Westland verder toe. ‘Een freelancer wil net zo goed weten bij wie hij of zij binnenkomt. Video’s van het team, de werkplek, de koffie – dat geeft veel meer vertrouwen dan een standaard projectomschrijving. We merken dat freelancers hierdoor sneller ‘ja’ zeggen tegen interessante opdrachten. En anders dan veel bemiddelaars nemen we geen marge op het uurtarief – wat de freelancer vraagt, is wat de opdrachtgever betaalt.’

Bas Westland: ‘Die 12.000 mensen staan niet zomaar bij ons ingeschreven…’

De 12.000 mensen in de database waarin werkgevers nu kunnen zoeken is volgens Westland in 25 jaar opgebouwd. ‘Die mensen staan niet zomaar bij ons ingeschreven’, zegt hij. ‘Het is een netwerk van professionals die willen weten wat er speelt. Bij de juiste kans hebben ze interesse.’ Het geanonimiseerde systeem toont direct hoeveel kandidaten passen bij specifieke criteria en filtert automatisch eigen werknemers eruit. Vervolgens benadert e-people de geselecteerde kandidaten via e-mail en app. Het bureau richt zich daarbij vooral op groeiende scale-ups en techbedrijven die meerdere (IT-)professionals per jaar aannemen.

Lees ook

Youngmnds, ‘clash van perspectieven’, officieel gelanceerd

‘In boardrooms en directiekamers gonst het al jaren van dezelfde geluiden. Leiders die vooral zenden in plaats van luisteren. Een generatie die impact wil maken, maar vastloopt in hiërarchie en dikke rapporten. Jong talent krijg nooit écht een stoel aan tafel en/of wordt nooit echt gehoord. Youngmnds breekt hiermee’, aldus Willeke van Hal, links op de foto hierboven, samen met ambassadeurs Eloise van Oranje en Steije Pieters.

‘Jong talent krijg nooit écht een stoel aan tafel en/of wordt nooit echt gehoord.’

Youngmnds is géén zoveelste netwerkclub, benadrukt ze. ‘Het is een clash van perspectieven. Waar jonge denkers, organisaties en hun leiders een spiegel voorhouden. Waar CEO’s hun strategie toetsen bij de generatie die de toekomst draagt. En waar frisse ideeën versterkt gaan worden met jarenlange ervaring. Geen netwerkclub, geen praatgroep, maar echte gesprekken die leiden tot nieuwe ideeën. Want Youngmnds quote; To build the future, involve the future.’

Echte gesprekken graag

Het begon als een overtuiging van Dylan Meijer, onder meer lid van de stadsdeelcommissie Noord-Oud-Noord in Amsterdam namens de VVD, en Holewijn, oprichter van Executive Search-bureau &The Big Fish. Zij vonden elkaar in het idee dat er te veel potentie verloren gaat in de kloof tussen jong en ervaren talent.

Ze willen bouwen aan een wereld ‘die zich niet langer alleen door spreadsheets laat leiden’.

Met Youngmnds willen ze een platform bieden dat organisaties en leiders moet helpen deze kloof te dichten. Ze willen bouwen aan een wereld ‘die zich niet langer alleen door spreadsheets en kwartaalcijfers laat leiden’ en een plek maken ‘waar echte gesprekken ontstaan, niet de gesprekken die op safe spelen of blijven hangen in ‘zo doen we het nu eenmaal altijd’.’

Youngmnds zegt Next-Gen talenten te willen aantrekken die anders naar de wereld kijken, die buiten de ‘norm’ acteren. ‘Geen diploma of wel, het zijn Next-Gen’s met een sterk ondernemend karakter die met hun constructieve kritische houding de vragen durven te stellen die in een organisatiesysteem niet gesteld (meer) worden’, aldus Van Hal, die trots erop is dat Eloise van Oranje en Steije Pieters willen optreden als ambassadeurs van het platform. ‘Met hun ondernemende karakters en hun drive ondersteunen zij Youngmnds’s missie. En zijn ze nauw betrokken bij het uitbouwen van Youngmnds Next-Gen talentenpool.’

Lees ook

 

Indeed gaat FC Utrecht sponsoren én helpen met hun recruitment

‘Het juiste talent op de juiste plek’. Het is de missie van zowel Indeed als FC Utrecht. Ze spreken samen dan ook over een ‘logische match’, al betekent dat laatste woord in de voetballerij wat anders dan in de recruitmentwereld. ‘Net als bij voetbal draait het op de arbeidsmarkt om het vinden van de juiste persoon op de juiste positie’, aldus Stan Snijders, Managing Director Indeed Benelux. ‘Waar FC Utrecht voortdurend zoekt naar spelers die het verschil maken op het veld, helpt Indeed dagelijks duizenden werkzoekenden aan een baan en werkgevers aan talent.’

De samenwerking is volgens beide partijen ‘een logische match’.

De driejarige samenwerking die de voetbalclub en vacaturesite zijn overeengekomen betekent onder meer dat tot medio 2028 de tenues van het Eredivisie-elftal, Jong FC Utrecht in de Keuken Kampioen Divisie, en FC Utrecht Vrouwen getooid zijn met het Indeed-logo op de mouw. Daarnaast wordt Indeed de officiële recruitmentpartner van FC Utrecht. Later dit jaar volgen nog meer initiatieven die de gezamenlijke missie versterken, zo is de belofte.

Meeste vacatures per inwoner

De keuze om juist met FC Utrecht de samenwerking te starten is geen toeval, aldus Snijders. Utrecht ligt in het hart van Nederland en vormt daarmee een aantrekkelijk punt voor de arbeidsmarkt. Van de grote Nederlandse steden heeft Utrecht de hoogste arbeidsparticipatie en de laagste werkloosheid, en de meeste vacatures per inwoner. Tegelijkertijd stromen jaarlijks veel afgestudeerden van hogescholen en universiteiten de stad in, waardoor Utrecht barst van jong talent. Uit eigen data van Indeed blijkt bovendien dat de vraag naar personeel aanhoudend stijgt.

‘Met FC Utrecht hebben we een partner gevonden waarmee we een datagedreven en ambitieuze mindset delen.’

Snijders: ‘Met FC Utrecht hebben we een partner gevonden waarmee we een datagedreven en ambitieuze mindset delen. Bij Indeed helpen we mensen aan een baan en geloven we dat iedereen een plek verdient waar zijn of haar talenten tot hun recht komen. Vanuit die basis is het dan ook een logische stap om zowel het eerste elftal, Jong FC Utrecht, FC Utrecht Vrouwen als andere clubafdelingen te betrekken bij de samenwerking. Elke thuiswedstrijd wordt gespeeld in een uitverkocht stadion en dit jaar neemt de club bovendien deel aan de Europa League. Met die focus op succes kijken we uit naar gezamenlijke groei.’

‘Wij zijn trots dat een wereldwijd toonaangevende organisatie als Indeed zich voor meerdere seizoenen aan FC Utrecht verbindt’, voegt Edo Keuning, algemeen directeur van FC Utrecht toe. ‘Het partnership onderstreept de aantrekkingskracht en de groei van onze club, zowel binnen als buiten het veld. We kijken ernaar uit om samen met Indeed onze gezamenlijke ambities waar te maken en onze achterban te inspireren met nieuwe kansen, binnen en buiten het voetbal.’

Lees ook

Nieuwe Nederlandse start-up Lumen Career wil hele sollicitatieproces op z’n kop zetten

De A.I.-agent van de Nederlandse startup Lumen Career wil het traditionele solliciteren vernieuwen met hun die 24/7 werkt om perfecte matches te vinden voor werkzoekenden. Ook helpt de AI-agent bij het opstellen van op maat gemaakte cv’s en sollicitatiebrieven. Sinds de bètafase gebruiken al meer dan 1.000 professionals van topbedrijven als Google, KPMG, Philips en Booking.com de service, aldus oprichters Lisa Stamm en Cristian Bello.

‘Een baan vinden voelt vaak als een extra baan.’

‘Een baan vinden voelt vaak als een extra baan’, aldus Lisa Stamm. ‘Als je op zoek bent naar een nieuwe functie, moet je hier veel tijd voor vrijmaken. Je scrollt door talloze vacaturesites, schrijft voor elke vacature een cv en brief op maat en je bereidt je voor op het sollicitatieproces dat soms wel uit 5 gesprekken bestaat. En ondertussen ben je natuurlijk ook gewoon met je huidige werk bezig. In competitieve sectoren ontvangen recruiters honderden sollicitaties per functie, waardoor je naar talloze banen moet solliciteren om er één te krijgen.’

De recruiter die nooit slaapt

Lumen’s nu gelanceerde AI-carrière-agent wil het tijdrovende werk in het proces overnemen en werken als ‘een persoonlijke recruiter die nooit slaapt’. De tool monitort de gehele arbeidsmarkt 24/7, filtert relevante kansen en waarschuwt gebruikers onmiddellijk als een vacature geplaatst is die matcht met hun vaardigheden en ervaring. Voor elke gematchte kans creëert de agent binnen een minuut automatisch een gepersonaliseerde cv en motivatiebrief, zodat gebruikers altijd klaar zijn om te solliciteren wanneer hun ideale functie verschijnt.

Lisa Stamm

‘Ik hoef nu niet meer eindeloos te scrollen door vacaturesites.’

In de fase van bètatesting hebben gebruikers de voordelen al meteen ervaren. ‘Na gebruik van Lumen kreeg ik binnen een week twee interviews voor functies waar ik echt enthousiast over was’, deelt Lan, voormalig Senior Specialist bij Booking.com bijvoorbeeld. ‘De tool begreep precies hoe ik mijn ervaring moest vertalen naar de vereisten van de vacature.’ Ty, programmatic manager bij een populaire Nederlandse uitgever, voegt toe: ‘Mijn favoriete onderdeel is job matching, hiermee hoef ik niet meer eindeloos te scrollen door vacaturesites.’

‘De markt is er klaar voor’

Er zijn al soortgelijke Amerikaanse initiatieven, maar die zijn toch net anders dan Lumen Career. Zo draait Google’s Career Dreamer vooral om zelfontdekking en beperkt LinkedIn’s Next Role Explorer zich tot interne doorgroei bij bedrijven met een betaalde licentie. Dit maakt wel duidelijk dat de markt er klaar voor is, aldus Stamm.

‘Wij willen de vertrouwde agent zijn die er voor je is op de belangrijke momenten.’

Voortbouwend op deze eerste resultaten breidt Lumen Career haar aanbod verder uit. De start-up is van plan een complete A.I.-carrièrecoach te ontwikkelen die mensen helpt met gespreksvoorbereiding, salarisonderhandelingen en alle strategische beslissingen die je moet nemen als je op zoek bent naar een baan. ‘De juiste baan vinden bepaalt een groot deel van je leven. Wij willen de vertrouwde agent zijn die er voor je is op die belangrijke momenten’, zegt Stamm. Werkzoekenden kunnen de tool gratis uitproberen met 30 sollicitaties per maand, inclusief onbeperkt vacatures matchen en dagelijks één cv en motivatiebrief op maat. Voor wie sneller een baan wil vinden en dagelijks meerdere sollicitaties wil versturen, is er een premium versie voor 29 euro per maand.

Lees ook

MrWork en First2Find bundelen hun krachten

First2Find is een softwaretool die recruiters helpt om als eerste de beste kandidaten te vinden. Het platform automatiseert het arbeidsintensieve zoekproces, zodat recruiters zich kunnen richten op wat écht belangrijk is: persoonlijk contact en relatiebeheer. MrWork is een recruitment marketing automation-platform dat werkgevers helpt om structureel de juiste doelgroepen te bereiken, talentpools op te bouwen en de conversie naar sollicitaties te verhogen. Samen vormen ze een krachtige keten, zo is het idee: MrWork zorgt voor bereik en activatie van talent, terwijl First2Find het sourcingproces versnelt en automatiseert.

Een gezamenlijke missie

De samenwerking levert volgens de beide partijen de volgende voordelen op:

  • Sneller kandidaten vinden: minder tijd kwijt aan handmatig zoeken.
  • Meer instroom en betere matches: door de combinatie van RMA en algoritme-based sourcing.
  • Efficiëntere processen: minder handmatige taken, meer tijd voor persoonlijk contact.
  • Hogere kwaliteit van hires: doordat recruiters hun aandacht kunnen richten op de kandidaat in plaats van op repetitief zoekwerk.

Door de integratie van de technologieën hoeven klanten minder handmatig werk te doen, worden processen efficiënter ingericht en kunnen talentpools sneller gevuld worden. Beide partijen geloven dat technologie recruiters moet ondersteunen, niet vervangen. Hun gedeelde missie is om recruitment weer leuk te maken, door tijd vrij te maken voor waar het écht om draait: mensen.

‘Samen maken we het werk voor recruiters een stuk leuker en effectiever.’

‘Met deze samenwerking maken we het voor organisaties mogelijk om het beste van twee werelden te combineren: altijd zichtbaar zijn bij talent én direct toegang tot de juiste kandidaten. Zo versnellen we het hele recruitmentproces en maken we het werk voor recruiters een stuk leuker en effectiever’, aldus Martin de Ruiter, CCO MrWork. Sander Govaers, mede-eigenaar First2Find, vult aan: ‘We willen het werk van recruiters efficiënter en leuker maken door de juiste software in te zetten. De samenwerking met MrWork sluit hier perfect op aan: door onze krachten te bundelen brengen we 2 softwareoplossingen samen, die elkaar naadloos aanvullen.’

Lees ook

Recruitment Marketeers wint aanbesteding van EDSN

Energie Data Services Nederland (EDSN) en Recruitment Marketeers hebben recent de handen ineen geslagen om samen de arbeidsmarktcommunicatie van de uitvoeringsinstantie voor het ondersteunen van de vrije energiemarkt in Nederland te verbeteren. ‘Komende jaren zetten we (nog) meer stappen om ons werkgeversmerk, arbeidsmarktcommunicatie en onze recruitment-activiteiten uit te bouwen. Nederland en de arbeidsmarkt laten zien wie we zijn en wat voor cruciale rol we spelen in het energie-ecosysteem met de uitwisseling van energiedata’, aldus EDSN-recruiter Bastiaan Florijn

Wij hebben enorm veel zin in deze samenwerking.’

Wij zijn er supertrots op dat we met Energie Data Services Nederland gaan samenwerken’, vult Ilse van Hengel van Recruitment Marketeers aan. ‘EDSN werkt aan de energiemarkt van de toekomst en is hiermee het kloppend hart van de energietransitie in Nederland. Recruitment Marketeers gaat hen ondersteunen met hun arbeidsmarktcommunicatie. Wij hebben enorm veel zin in deze samenwerking.’

Sinds 2001

EDSN is expert op het gebied van datadiensten in de energietransitie. Energie Data Service Nederland is de IT-partner van de regionale netbeheerders, TenneT en GTS. Sinds de liberalisering van de Nederlandse energiemarkt is de eerste stap gezet in centrale data-uitwisseling om de overstap van consumenten soepel te laten verlopen. EDSN is op 6 juli 2001 opgericht onder de naam ECH. Na een fusie is in 2007 de naam veranderd in EDSN. De in Amersfoort gevestigde organisatie is uitgeroepen tot World-class Workplace 2023-2024 (voorheen Beste Werkgevers).

Lees ook

Byner verwelkomt Ferchau als nieuwe klant in DACH-regio

Byner, leverancier van end-to-end staffing- en recruitmenttechnologie, is er trots op aan te kondigen dat Ferchau, grote speler in Engineering- en IT-wervingsdiensten met hoofdzetel in Gummersbach en activiteiten door heel Europa, Byner heeft geselecteerd als hun voorkeursoplossing voor recruitment. Dit strategische partnership stelt Ferchau in staat te profiteren van Byners innovatieve recruitmentplatform, om zich zo te positioneren voor duurzame groei en succes in de komende jaren.

‘We zijn enthousiast over de samenwerking met Byner’, aldus de CIO van Ferchau.

Het platform van Byner zal dienen als de ruggengraat van de recruitmentactiviteiten van Ferchau, over alle bedrijfsonderdelen heen. Het stroomlijnt processen en stelt het bedrijf in staat zich aan te passen aan de veranderende eisen van de markt. Door Byner in alle business units te integreren, wil Ferchau de efficiëntie, schaalbaarheid en toekomstbestendigheid versterken.

Ferchau versterkt innovatiekracht 

‘We zijn verheugd Ferchau te verwelkomen als klant binnen onze snelgroeiende klantencommunity in de DACH-regio’, aldus Byner-CEO Ralph Brasker. ‘Ferchau’s toewijding aan innovatie en hun visie op langdurige samenwerkingen sluiten naadloos aan bij onze missie om klanten te ondersteunen met recruitmenttechnologie. Met Byner willen we een nieuwe standaard zetten in de markt en ons platform biedt Ferchau de flexibiliteit en schaalbaarheid die nodig is om succesvol te zijn in de dynamiek van de staffing- en recruitmentmarkt in Europa. We kijken ernaar uit hen te ondersteunen bij de realisatie van hun doelstellingen.’

‘Ferchau’s toewijding aan innovatie en hun visie op langdurige samenwerkingen sluiten naadloos aan bij Byner’s missie.’

Deze samenwerking is een belangrijke stap in Byner’s voortdurende groei in de DACH-regio en bevestigt de positie van het bedrijf als vertrouwd partner voor organisaties die hun staffing- en recruitmentprocessen willen moderniseren. Byner’s end-to-end-platform is een nieuwe standaard voor de staffing- en recruitmentmarkt en ondersteunt organisaties van leadgeneratie tot en met facturatie.

Uitgebreid marktonderzoek

‘We zijn enthousiast over de samenwerking met Byner’, zegt Ferchau-CIO Sebastian Wagener. ‘Na uitgebreid marktonderzoek voldoet het platform van Byner niet alleen aan onze behoefte aan een innovatief en toekomstbestendig systeem, maar biedt het ook een klantgerichte aanpak die wij waarderen. Hun betrokkenheid bij ons succes zorgt ervoor dat we nauw samenwerken met een partner die net zo bijdraagt aan ons succes als wijzelf. We hebben er vertrouwen in dat deze samenwerking ons zal helpen effectief op te schalen en ons legacy-systeem te vervangen door een modernere, betrouwbare en innovatieve oplossing.’

Byner wordt vertrouwd door een groeiend aantal klanten.

Byner’s oplossing, jaar op jaar uitgeroepen tot het beste ATS in de staffing- & recruitmentcategorie in de RT35, blijft toonaangevend in operationele excellentie en innovatie. Salesforce erkende Byner als top-presterende ISV-partner in EMEA Staffing & Recruitment. Byner wordt vertrouwd door een groeiend aantal klanten. Brancheleiders zoals ePunkt, Randstad Professionals, YER en Swisslink vertrouwen dagelijks op het platform voor hun staffing- en recruitmentactiviteiten, waarmee Byner zijn positie als dé moderne, schaalbare recruitmentoplossing verder wordt versterkt.

Lees ook

Nederlandse scale-up Becky.works zet stap naar Amerikaanse markt

Sinds 2020 is de totale arbeidscapaciteit binnen de Amerikaanse accountancysector met 17% afgenomen. Het Nederlandse Becky.works wil daar iets aan doen, en kondigt vandaag haar eerste stap op de markt in de VS aan, via een strategisch partnerschap met Amerikaans adviesbureau Maior. Becky.works wil Amerika veroveren met ‘een alternatief voor klassieke outsourcing: geen tijdelijke krachten, maar hoogopgeleide remote professionals. Professionals, actief in accountancy en finance, die zich duurzaam verbinden aan de organisatie en bijdragen aan kwaliteit, structuur en continuïteit.’

Becky.works wil Amerika veroveren met ‘een alternatief voor klassieke outsourcing.’

Becky.works richt zich daarmee op de 3 grootste knelpunten bij accountantskantoren in de Verenigde Staten: het structurele tekort aan goed opgeleid talent, de druk op winstgevendheid, en het gebrek aan goede integratie bij externe ondersteuning. In plaats van tijdelijke capaciteit of versnipperde samenwerkingen, biedt Becky.works daarom teams op afstand die ‘duurzaam bijdragen aan de kern van de organisatie. Dat leidt tot stabielere prestaties, efficiëntere processen en beter behoud van kennis’, aldus oprichter Sjoerd Heijmans.

Door het groeiplafond

Het is Shireen Hilal, oprichter en CEO van Maior, die Becky.works in de Verenigde Staten gaat vertegenwoordigen als Strategic Growth Partner. Met meer dan 20 jaar ervaring in strategie en operations binnen de zakelijke dienstverlening, weet zij hoe kantoren door hun groeiplafond kunnen breken, verwacht Heijmans. ‘De Amerikaanse markt is groot en complex, je kunt er niet zomaar instappen. Na grondig marktonderzoek vonden we in Maior de juiste partner. We zetten nu vol vertrouwen deze stap.’

‘Met betrokken teams in Servië en Bosnië bewijzen we dat schaalbare groei ook menselijk en duurzaam kan zijn.’

In Shireen Hilal heeft het bedrijf een strategisch sparringpartner gevonden met diepgewortelde ervaring in de Amerikaanse accountancywereld, aldus Heijmans. ‘Zij begrijpt onze aanpak volledig en past perfect bij ons teamgerichte model, dat laat zien dat het anders én beter kan. Zowel Becky.works als Maior zijn altijd bezig met klantbeleving en culturele fit, want in een mensenbedrijf maakt dat het verschil tussen korte- en langetermijnsucces. Met betrokken teams in Servië en Bosnië, regio’s die bekend staan om kwaliteit en goede culturele aansluiting, bewijzen we dat schaalbare groei ook menselijk en duurzaam kan zijn.’

‘Klaar om op te schalen’

Hilal (foto) is op haar beurt ook enthousiast over het concept. ‘Toen ik Sjoerd voor het eerst ontmoette, wist ik meteen dat ik met iets bijzonders te maken had’, vertelt ze. ‘Kort daarna vloog ik naar Europa om het team achter Becky.works persoonlijk te leren kennen. Niet alleen het leiderschap, maar ook de operationele collega’s, klantverantwoordelijken en verschillende klanten. Wat ik aantrof was een uitzonderlijk goed georganiseerde organisatie, klaar om op te schalen, met betrokken collega’s én tevreden klanten.’

‘Amerikaanse bedrijven investeren vaak in kortetermijnoplossingen die de mensen achter het werk over het hoofd zien.’

Becky.works biedt geen traditionele outsourcing, maar volwaardige teamleden vanuit Europa die volledig geïntegreerd meewerken in het kantoor. In tegenstelling tot veel Amerikaanse bedrijven ‘die blijven investeren in kortetermijnoplossingen die weinig oplossen en vaak de mensen achter het werk over het hoofd zien’, biedt het bedrijf volgens Hilal daarmee ‘een structureel alternatief: teams die leveren, meedenken, verbeteren en echt onderdeel worden van de organisatie. Dat is het verschil tussen overleven en echt doorgroeien.’ Nu dus alleen nog maar de rest van Amerika daarvan zien te overtuigen…

Lees ook

Recruitmentspecialist Talentscoutz sluit zich aan bij Driessen Groep

‘Het is moeilijk om een stap terug te doen, maar ik ben trots op wat we met Talentscoutz hebben opgebouwd’, aldus oprichter Jeroen van Ganzenwinkel. ‘In Driessen Groep heb ik een partner gevonden die onze identiteit en propositie volledig omarmt. Dat geeft mij het vertrouwen dat Talentscoutz niet alleen voortleeft, maar ook verder kan groeien en professionaliseren op een manier die recht doet aan wie we zijn.’

‘Het is moeilijk om een stap terug te doen, maar ik ben trots op wat we met Talentscoutz hebben opgebouwd.’

Het samengaan van recruitmentspecialist Talentscoutz met Driessen Groep komt enerzijds voort uit ‘de gezamenlijke ambitie om te groeien en impact te maken’, aldus Van Ganzenwinkel, maar heeft anderzijds ook vooral een persoonlijke aanleiding. Van Ganzenwinkel kreeg onlangs namelijk de diagnose ALS. In deze ingrijpende fase stond voor hem één ding centraal: een plek vinden waar zijn team en het werk dat zij met zoveel toewijding hebben opgebouwd, kunnen blijven bloeien. Die plek vond hij bij de bekende HR-dienstverlener Driessen Groep.

Jarenlange warme relatie

De samenwerking tussen Talentscoutz en Driessen Groep is ‘het resultaat van een jarenlange warme relatie en gedeelde waarden’, stelt Van Ganzenwinkel. ‘Vanuit dat wederzijdse vertrouwen ontstond het gesprek over de toekomst en groeide het besef dat dit de juiste stap zou zijn om Talentscoutz verder te laten groeien.’ Wat ook niet onvermeld kan blijven: Jeroens vrouw Debbie werkt ook al 17 jaar bij Driessen Groep.

‘Deze samenwerking is een zakelijke beslissing, maar wel één die we met het hart hebben genomen.’

‘Deze samenwerking is een zakelijke beslissing, maar wel één die we met het hart hebben genomen. We voelen ons vereerd dat Jeroen ons het vertrouwen geeft om verder te bouwen op wat hij en zijn team met zoveel toewijding hebben opgebouwd. We kijken ernaar uit om samen het verschil te blijven maken voor mensen en organisaties’, aldus Jeroen Driessen, CEO van Driessen Groep.

Lees ook

Tellent Recruitee en HirePort formaliseren samenwerking

Tellent en HirePort lanceren vandaag officieel hun strategische samenwerking, na tientallen succesvolle klantimplementaties. De agency management-oplossing van HirePort is voortaan volledig geïntegreerd in Tellent’s Recruitee ATS. Onder andere GGZ Centraal en VDK kiezen inmiddels bewust voor deze combinatie, die organisch ontstond, nadat klanten van Tellent Recruitee HirePort gingen gebruiken om het beheer van recruitmentbureaus te stroomlijnen. De succesvolle integratie leidde tot groeiende vraag vanuit grotere organisaties die hun bureauwerving wilden centraliseren binnen hun ATS.

‘Onze klanten willen hun hele wervingsproces stroomlijnen – inclusief betere grip op samenwerking met bureaus.’

‘Wat begon als individuele klantoplossing is uitgegroeid tot een krachtige samenwerking’, zegt Bram Medema, medeoprichter van HirePort. ‘Bedrijven als Q-Park, Sword Group, AAFF en nu ook VDK en GGZ Centraal kiezen expliciet voor deze aanpak. Dat bevestigt onze visie op agency recruitment.’ ‘Onze klanten willen hun hele wervingsproces stroomlijnen – inclusief betere grip op samenwerking met bureaus’, voegt Lodewijk de Stoppelaar, directeur Benelux bij Tellent, toe. ‘Deze integratie voegt een essentiële functionaliteit toe aan ons platform.’

Oplossing voor blinde vlek 

Volgens beide ondernemers biedt de combinatie een oplossing voor een blinde vlek in de wereld van recruitment. Veel organisaties investeren zwaar in hun ATS-infrastructuur, terwijl bureauwerving vaak buiten deze systemen plaatsvindt. Dit leidt tot inefficiëntie, compliance risico’s en een gebrek aan inzicht in een van de grootste kostenposten in het recruitmentproces. De impact op de praktijk is duidelijk. Peter Vork, Corporate Recruiter bij AAFF: ‘We hadden ooit 87 gemiste oproepen van bureaus in één middag. Dankzij HirePort besparen we nu 15% van onze werkweek op agency management.’

‘Onze samenwerking met Tellent Recruitee komt voort uit een gedeelde visie.’

De integratie komt op een strategisch moment: organisaties in het middensegment staan onder druk om hun wervingskosten te verlagen en toch concurrerend te blijven voor gespecialiseerd talent. Na positieve resultaten bij early adopters, is de integratie nu beschikbaar voor alle klanten van Tellent Recruitee. ‘Onze samenwerking met Tellent Recruitee komt voort uit een gedeelde visie: één gebruiksvriendelijk ecosysteem voor het volledige recruitmentproces’, aldus Remco van de Ruit, medeoprichter van HirePort. ‘Als bureaus goed geïntegreerd zijn in de ATS-workflow, profiteert iedereen: van recruiters tot finance.’

Diepgewortelde relatie

De relatie tussen beide bedrijven is diepgeworteld. Tellent-oprichter Perry Oostdam was een van de eerste investeerders in HirePort. De gedeelde focus op intuïtieve, high-impact recruitmenttechnologie vormt de basis van de samenwerking. ‘Onze klanten moeten meer doen met minder’, aldus Tellent-CEO Moritz Kothe. ‘De integratie met HirePort biedt het ontbrekende puzzelstukje waarmee Tellent Recruitee een complete oplossing wordt voor moderne wervingsteams.’

Lees ook