Gem. leestijd 2 min  2580x gelezen

Uitzendbureau Timing zet ‘doeners’ in the spotlight

Werf& Nieuwsbrief

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Uitzendbureau Timing zet ‘doeners’ in the spotlight

Uitzendbureau Timing is op zoek naar mensen die letterlijk van zich laten horen. Eind juni lanceerde het bureau een ludieke campagne, ‘Sterren van Timing’, waarin ze door middel van een zangcontest alle doeners van Nederland letterlijk een podium bieden. Inmiddels zijn de audities van start gegaan.

Aandacht voor uitvoerend werk

Paul Haarhuis, commercieel directeur van Timing: “Wij willen met deze campagne aandacht vragen voor mensen met uitvoerend werk. Functies zoals die van ingenieur, manager en advocaat staan hoog aangeschreven in onze maatschappij, terwijl uitvoerend werk vaak veel minder gewaardeerd wordt. En dat is niet terecht.”

Ruggengraat van onze economie

Met de zangwedstrijd worden bedrijven en mensen ‘die doen’ in de schijnwerpers gezet. Het gaat om mensen die bijvoorbeeld werkzaam (willen) zijn als schoonmaker, inpakker, telefoniste, heftruckchauffeur, thuiszorgmedewerker of orderpicker. “Doeners zijn juist heel belangrijk’, aldus Haarhuis.  “Het zijn de mensen die we juist heel hard nodig hebben. Ze zijn de ruggengraat van onze economie. Het wordt tijd dat ‘doen-werk’ meer waardering krijgt. Met ‘de Sterren van Timing’ proberen we dat op een luchtige manier duidelijk te maken.”

Likes op Facebook

Om de campagne te promoten is gebruik gemaakt van persberichten aan alle relevante media. Dat is goed opgepakt in print en radio en Timing heeft daarmee veel free publicity gegenereerd. Verder zijn betaalde Facebookcampagnes ingezet, waarbij met name is getarget op de leeftijd en interesses van de doelgroep. Vooral ‘muziek’ en ‘dans’ scoorden erg goed. Al met al nu al een groot succes: het aantal ‘likes’ op Facebook is sinds de start van de campagne verdubbeld. Dat schept grote verwachtingen voor nu de stemmenwerving en de jurering eenmaal van start gaan.

Speciale auditiebus

Inmiddels hebben al 370 mensen zich aangemeld om auditie te doen in de speciale auditie-bus.  Deze rijdt t/m december door heel Nederland en stopt bij alle vestigingen van het uitzendbureau. De auditie-bus is voorzien van moderne opname apparatuur en goede begeleiding van een regisseur. Hiermee wordt gezorgd dat elke auditie zo goed mogelijk in beeld wordt gebracht.

Stemmen via social media

Elke dag worden nieuwe auditiefilmpjes geplaatst op de website. De auditanten verspreiden zelf hun auditiefilmpje via social media en verzamelen zoveel mogelijk stemmen.  Iedereen in Nederland mag mee jureren en zijn of haar stem laten horen. De uiteindelijke winnaar wordt in de loop van januari 2014 bekendgemaakt. Hoofdprijs is een reis voor twee personen naar Miami.

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners