In Werf& 03 > UMC Utrecht: ‘We zijn niet middle of the road’

Redactie Op 21 augustus 2008
Gem. leestijd 2 min 2161x gelezen
Deel dit artikel:

UMC Utrecht is al jaren de populairste werkgever in de zorg. Haar wervingscampagnes winnen de ene prijs na de andere. Wat is haar geheim? Lees het interview met Nicole Lisman, hoofd Werving en Werkwinkel bij UMC Utrecht, in het komend nummer van Werf&. Op Werf-en.nl alvast een voorproefje.

Jullie budget is al die jaren hetzelfde gebleven, maar het aantal vacatures dat moest worden ingevuld, is gestegen.
‘Dat klopt. We doen steeds meer voor hetzelfde geld. Dat kan omdat we efficiënter zijn gaan werven. Voor 2001 konden er in één krant drie verschillende personeelsadvertenties staan, allemaal met een andere uitstraling. Nu hebben we al die advertenties gebundeld in een banenladder. En we zijn steeds meer online gaan doen.’

Je speelt in op het gedrag van je doelgroep.
‘We hebben laatst nog filmpjes op YouTube gezet. Baat het niet, dan schaadt het niet. We hebben zelfs overwogen een UMC Utrecht te openen in Second Life, maar uiteindelijk besloten het niet te doen. En terecht, want Second Life bleek echt een hype die alweer voorbij is. We hebben wel een online open dag georganiseerd, vrij vernieuwend voor een doelgroep die druk is en geen tijd of zin heeft om langs te komen. Op die dag hadden we 3000 hits.’

Hoe belangrijk is de site?
‘Daar gaat heel veel energie naar uit. We plaatsen er al onze  vacatures op. Die adverteren we ook in andere media, maar dan verwijzen we wel altijd naar onze site. Ik weet dat er mensen zijn in de omgeving van Utrecht die hem altijd raadplegen, omdat wij de grootste werkgever zijn in deze omgeving. Je kunt je ook abonneren op jobmail. Dit jaar hebben we zeker 300 vakantiewerkers rondlopen. We hoeven alleen een advertentie te zetten op de site en ze stromen binnen.’

De nieuwste editie van Werf& verschijnt op 24 september. Nog geen abonnee? Vraag dan een (proef)abonnement aan.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners