USG People introduceert USG Professionals

Peter Boerman Op 22 april 2013
Gem. leestijd 2 min 1743x gelezen
Deel dit artikel:

Met de introductie van USG Professionals presenteert USG People een internationale dienstverlener voor en door professionals. Een partner voor organisaties die op een strategische manier de inzet van arbeid willen afstemmen op hun productie, dienstverlening of de fase waarin het bedrijf zich bevindt.

Kerncompetenties

USG Professionals beschikt over sterke posities in Nederland en België, is aanwezig in nog eens vijf landen (Frankrijk, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk) en werkt aan de verdere uitbouw van de activiteiten in alle landen waar de merken aanwezig zijn. USG Professionals richt zich op de kerncompetenties HR, finance, engineering, science, legal, ict en marketing, communicatie & sales. USG People is met haar gespecialiseerde werkmaatschappijen al vele jaren actief op deze vakgebieden.

Huidige merknamen worden vervangen

De huidige merknamen USG Innotiv, USG Juristen, Legal Forces, Control, Financial Forces, HR Forces en USG Capacity worden samengebracht onder het overkoepelende merk USG Professionals en hernoemd in lijn met de markt- en vakgebieden: USG Engineering Professionals, USG Legal Professionals, USG Finance Professionals, USG HR Professionals, USG Marketing, Communication & Sales Professionals, USG ICT Professionals en USG Science Professionals. “Zo positioneren we ons in alle landen op een eenduidige en herkenbare manier en laten we tegelijk zien dat deze werkmaatschappijen stuk voor stuk expert zijn op het gebied waar zij opereren”, zegt Hubert Vanhoe, Chief Operational Officer van USG People en verantwoordelijk voor USG Professionals.

Flexibele arbeid en outsourcing

USG Professionals stelt zich nadrukkelijk op als strategisch partner van ondernemingen en organisaties die de inzet van arbeid optimaal willen afstemmen op productie, dienstverlening of op de fase waarin het bedrijf zich bevindt. Naast flexibele arbeid biedt USG Professionals ook oplossingen op het gebied van outsourcen, waarbij een team van medewerkers vaste werkzaamheden of processen geheel of gedeeltelijk overnemen van de opdrachtgever. De werkzaamheden worden naar wens uitgevoerd bij de opdrachtgever of op een van de locaties van USG Professionals. Zo beschikken opdrachtgevers over optimale flexibiliteit, terwijl de kwaliteit van hun diensten onveranderd hoog blijft. Tegelijkertijd kunnen bedrijven die met USG Professionals werken zich op basis van dit businessmodel concentreren op de activiteiten waarmee ze zelf toegevoegde waarde genereren.

Herijking strategie

De introductie van USG Professionals en de rebranding van de merken die binnen het professionele segment vallen, zijn belangrijke stappen in de uitvoering van de herijkte strategie die USG People in 2011 aankondigde. Centraal in die strategie staat het verkrijgen van leidende posities in markten waar een hoger rendement gerealiseerd kan worden. De komende jaren wordt in de EU een grotere vraag naar hoger opgeleide mensen verwacht. Daarnaast past de rebranding in het streven te komen tot een overzichtelijke merkenportfolio die bovendien internationaal herkenbaar is. Zo wil USG People haar positie met separate businessmodellen, die specifiek zijn toegesneden op de dynamiek in verschillende markten, behouden en verder versterken.

Gezonde groei

USG Professionals verwacht de komende jaren een gezonde groei te realiseren. De groei voorziet erin dat de bestaande werkmaatschappijen hun activiteiten zullen uitbreiden en dat expertisedomeinen worden geïntroduceerd op markten waar die expertise nu nog niet wordt aangeboden. In 2012 groeide het professionele segment van USG People zowel autonoom – door het introduceren van USG Legal Professionals in Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland en de start van USG Marketing, Communication & Sales Professionals in België – alsmede door de overname van Control ofwel USG Finance Professionals in Nederland.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners