Gem. leestijd 3 min  154x gelezen

UWV lanceert een nieuwe employer branding-campagne die dóórwerkt

Terwijl UWV dagelijks duizenden werkgevers wil helpen bij het vinden van personeel, kampt de organisatie zelf ook met een fors aantal moeilijk vervulbare vacatures. Gaat de nieuwe employer branding-campagne daar verandering in brengen?

Het artikel gaat hieronder verder.

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw ...

Bekijk event
Lees meer over Masterclass Employer branding
UWV lanceert een nieuwe employer branding-campagne die dóórwerkt

Als je een employer branding-campagne mag maken voor het UWV, dan is het natuurlijk niet heel gek dat het thema ‘werk’ centraal komt te staan. Met de deze week gelanceerde campagne is dat dan ook precies wat er gebeurt. Het UWV wil ermee duidelijk maken wat de impact van hun werk op het leven van hun cliënten is, maar ook van iedereen om hen heen. Hoe het werk van UWV dóórwerkt, met andere woorden. ‘Bij UWV maakt het niet uit welke rol je hebt, iedereen levert werk dat impact heeft op anderen’, aldus senior woordvoerder Max Schouten.

Voor de campagne is ervoor gekozen de ‘verhalen van échte collega’s’ te vertellen. Idee is zo te laten zien hoe ogenschijnlijk kleine momenten van aandacht en betrokkenheid een groot verschil kunnen maken voor cliënten. Of het nu gaat om een arts die iemand perspectief biedt, een adviseur die een nieuwe weg wijst of een IT’er die systemen ontwikkelt die mensen vooruithelpen. De nieuwe employer branding-campagne is de eerste van de hand van de combinatie SteamTalmark (arbeidsmarktcampagnes) en Roorda (publiekscampagnes) in de geïntegreerde communicatiestrategie van het UWV.

Artsen en IT’ers

De employer branding-campagne wordt ondersteund met specifieke campagnes voor doelgroepen zoals artsen en it’ers. De campagne krijgt een landelijke uitrol via tv, radio, online en social media. ‘Met deze campagne spreken we via verschillende kanalen een breed en divers publiek aan. Zo laten we heel Nederland zien dat werken bij UWV waardevol en impactvol is’, aldus Maarten Kuipers (SteamTalmark).

Het UWV telt meer dan 20.000 medewerkers. In 2024 verstrekte het UWV voor bijna 27 miljard euro aan uitkeringen en subsidies voor maandelijks ruim 1,2 miljoen mensen. Het doel van de nieuwe campagne is vooral om het beeld over het werk van UWV te verrijken, en de diversiteit aan functies bij UWV onder de aandacht te brengen.

In december 2024 lanceerde het UWV overigens al een nieuw wervingssysteem en een vacatureportaal. De website voor het werving- en selectieproces werd gebruiksvriendelijker gemaakt en kandidaten kregen meer inzicht in de status van hun sollicitatie bij het UWV. ‘Met het nieuwe wervingssysteem kunnen onze recruiters overal in de organisatie werken via één systeem waarin de kandidaten centraal staan’, aldus het jaarverslag. ‘Met het vacatureportaal zijn ook de interne vacatures beter zichtbaar voor onze medewerkers. Zo worden de doorstroom en de loopbaanontwikkeling van onze medewerkers beter gefaciliteerd.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

Bekijk het event