Gem. leestijd 2 min  13x gelezen

Waarom Diddo van Zand bij In2Dialog een stap opzij zet

In2Dialog wil verder opschalen en internationaal uitbreiden, en daarom draagt oprichter Diddo van Zand het leiderschap nu over aan COO René Zwijnenburg, die de rol van CEO op zich neemt.

Het artikel gaat hieronder verder.

Arbeidsmarkttrends 2026-2030

Al jaren geven de beste sprekers en specialisten een arbeidsmarktupdate en een doorkijkje naar de arbeidsmarkt van de komende jaren. ...

Bekijk event
Lees meer over Arbeidsmarkttrends 2026-2030
Waarom Diddo van Zand bij In2Dialog een stap opzij zet

Nieuwe CEO René Zwijnenburg (links op de foto) werkt sinds april bij In2Dialog en vervulde sinds die tijd de rol van COO. Met zijn ervaring in de recruitment- en techwereld (eerder onder meer bij Connexys en MrWork) brengt hij volgens Van Zand (rechts) ‘precies de kennis en structuur die In2Dialog nodig heeft in deze volgende fase van verdere opschaling en internationale uitbreiding.’

In2Dialog ontstond begin 2022 als een spin-off uit Van Zands vorige bedrijf Ixly.

In2Dialog is een AI-notetaker, specifiek gericht op recruitment. Het bedrijf ontstond begin 2022 als een spin-off uit Van Zands vorige bedrijf Ixly. van Zand kwam al in de jaren 80 met kunstmatige intelligentie in aanraking (tijdens zijn studie) en is hier in zijn latere carrière steeds verder op doorgegaan, onder andere door de inzet van A.I. bij psychometrische testen. Met deze expertise en zijn visie op innovatie wist hij vervolgens partners en klanten te enthousiasmeren voor de notetaker. Sindsdien ging het hard: in 2024 won In2Dialog de Recruitment Tech Award voor Beste Tool en de Benelux Award voor Beste AI-toepassing in Recruitment.

Efficiënt groeien

Ook internationale recruitmentorganisaties kloppen nu steeds vaker aan de deur. Reden waarom Van Zand nu een stapje opzij zet. ‘Mijn kracht zit in innovatie en de toepasbaarheid daarvan’, zegt hij. ‘Technologie moet niet alleen slim zijn, maar vooral bruikbaar. De fase waarin In2Dialog nu zit, vraagt om iemand die juist energie krijgt van opschalen, structureren en verder bouwen. Ik ben blij dat we in René de juiste persoon gevonden hebben.’

‘Wij zijn al jaren ermee bezig. Voor ons is A.I. niet nieuw.’

‘Er staat een heel sterke basis’, aldus Zwijnenburg. ‘Nu gaat het om efficiënt groeien: met een klein team, maar een grote impact voor onze klanten. Mijn focus ligt op drie pijlers: vergaande samenwerking met onze (ATS-)partners, doorontwikkeling van onze Speech-to-ATS technologie en het slim opschalen van de organisatie.’ Daarbovenop zien beiden internationale groeikansen. ‘A.I. is enorm opkomend in recruitment. Iedereen zoekt naar de beste toepassingen, maar wij zijn al jaren ermee bezig. Voor ons is het niet nieuw. Dat geeft nieuwe klanten in binnen- en buitenland het vertrouwen om bij ons aan boord te stappen’, zegt Van Zand.

Mentaliteit vasthouden

Zwijnenburg vult aan: ‘Bij In2Dialog voegen we geen A.I. toe aan bestaande tooling, zoals veel softwareleveranciers wel doen. A.I. is ons startpunt, ons DNA. Altijd al geweest.’ Dat deze diepgaande kennis resoneert bij klanten wereldwijd blijkt: de eerste Canadese klant is een feit en ook vanuit alle Europese hoeken toont men interesse.

‘We zijn een club van nieuwsgierige mensen.’

De ‘we-can-do-it’-mentaliteit is één van de motoren achter de snelle groei van In2Dialog, aldus Van Zand. ‘We zijn een club van nieuwsgierige mensen die het gewoon in de praktijk willen laten werken. Altijd vanuit de vraag: wat betekent dit voor de klant?’ Zwijnenburg: ‘Die mentaliteit wil ik vasthouden. We blijven bouwen aan technologie die recruiters helpt om hun werk beter, sneller en menselijker te doen. Want uiteindelijk draait A.I. bij ons om resultaat: data die klopt, gesprekken die beter worden en gebruikers die daar direct de toegevoegde waarde van ervaren.’

Lees ook

 

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

Meer informatie