Het artikel gaat hieronder verder.
![Wat het brein van je kandidaat écht nodig heeft om te solliciteren [advertorial]](https://www.werf-en.nl/wp-content/images/2025/06/Masterclass-Neuromarketing-in-de-candidate-journey-1080-x-1080-1024x1024.png)
Onbewuste keuzes bepalen gedrag
Meer dan 90% van ons gedrag is onbewust. Dat geldt ook voor de keuzes die potentiële kandidaten maken. Of ze klikken, blijven lezen, solliciteren of juist afhaken – het wordt grotendeels bepaald door automatische processen in het brein. En precies dáár zit de kans om te verbeteren.
“Als je begrijpt hoe het brein werkt, kun je met relatief kleine aanpassingen grote impact maken in je werving,” zegt Nicol Tadema, expert op het snijvlak van psychologie, gedrag en arbeidsmarktcommunicatie.
De candidate journey door een neuromarketing-bril
In deze eendaagse masterclass duik je in alle fasen van de candidate journey – van oriëntatie tot onboarding – en leer je:
- Hoe (en waar) het brein keuzes maakt
- Welke onbewuste triggers wel of juist niet werken
- Hoe je teksten, beeld, structuur en timing optimaal afstemt op het brein van de kandidaat
- Wat je meteen kunt toepassen in je eigen vacatures, campagnes en touchpoints
Of je nu recruitment marketing doet, HR, communicatie verzorgt of verantwoordelijk bent voor de candidate experience: deze masterclass geeft je concrete inzichten en tools om jouw wervingsaanpak effectiever én aantrekkelijker te maken.
Voor wie is deze masterclass?
Voor iedereen die werkt aan werving, arbeidsmarktcommunicatie of employer branding en de psychologie van het overtuigen beter wil begrijpen én toepassen.
Belangrijkste informatie op een rij
- 30 juni 2025 van 09.30 tot 16.30 uur
- Rotterdam
- Docent: Nicol Tadema
Meer weten of direct inschrijven? Dat kan via deze link.