We Give Work-campagne (inzending YoungCapital)

Naamsbekendheid is mooi, maar nu wilden we laten zien wat YoungCapital écht doet. Vóór en dóór jongeren: We Give Work, Experience, Future, Education. Lees de hele case van YoungCapital die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2020.

Redactie Op 30 maart 2020 Gem. leestijd 3 min119x gelezen
Deel dit artikel:
We Give Work-campagne (inzending YoungCapital)

Omschrijving van de case

Bij de naam ‘YoungCapital’, ging er bij een groot deel van onze doelgroep in Nederland wel een belletje rinkelen. Deze naamsbekendheid hadden we voor een groot deel te danken aan onze eerste twee campagnes: Work en Make Money. Work. Maar nu werd het tijd om uit te leggen wat we daadwerkelijk doén: jongeren een (bij)baan of opleiding bieden die bij hen past. De pay-off voor de nieuwe campagne werd daarom: We Give Work.

Deze boodschap hebben we zo letterlijk mogelijk genomen, en wilden we naar the next level tillen. Daarom hebben we samen met reclamebureau HERC besloten om onze nieuwe campagne door een groep getalenteerde jongeren te laten maken. En dat sluit naadloos aan op onze visie: geef jonge mensen kansen. Want ze zijn ambitieus, creatief, flexibel en connected, en wij geloven in die krachten.

Een groep getalenteerde jongeren maakte onze campagne. Dat sluit aan op onze visie: geef jonge mensen kansen.

Bovendien, wie begrijpt de jongerencultuur beter dan zijzelf? Om een campagne te maken die de jeugd aanspreekt, die vóór en dóór jongeren is, moesten we jong talent zelf invloed laten uitoefenen. In dit geval waren dat de jonge makers die werden gevonden via Instagram. Hun collage-achtige werk viel op en werd uiteindelijk de basis voor de campagne. Deze knip-en-plak-stijl leende zich uitstekend voor een 360-graden-doorvertaling, in bijvoorbeeld de socials, en PR- en onlinemarketing-uitingen.

De talenten gingen onder leiding van HERC aan de slag. Zoals art director Desiree (29) die de sets heeft ontworpen en gebouwd, Gyatso (19) die de propfotografie deed en collages maakte, en Ilona (27) die de outfits creëerde. De hele crew vertelt zijn of haar verhaal op onze Instagrampagina, om onze volgers een inkijkje te geven in hun carrière, werk en bijdrage aan de campagne.

Aan de slag gaan met jongeren was soms een uitdaging. Leren en werken gaat nou eenmaal met vallen en opstaan.

Aan de slag gaan met jongeren was soms een uitdaging, want leren en werken gaat nou eenmaal met vallen en opstaan. Ze probeerden veel uit en deden dingen voor het eerst. Maar hun vernieuwende manier van werken, energie en enthousiasme hebben echt een succes gemaakt van onze campagne.

Wat was de impact van de case?

We wilden met de nieuwe campagne aan onze doelgroep laten zien wat we doen: We Give Work. De call-to-action van de campagne is dan ook: kom kijken op onze website en solliciteer op een (bij)baan of opleiding die bij jou past. En uit de cijfers van het Online Marketing-team blijkt dat onze doelgroep inmiddels precies weet wat wij hen te bieden hebben.

In januari 2020 waren er 178.579 méér sessies op de website dan een jaar eerder, een stijging van 22,45%.

In januari 2020 waren er 178.579 méér sessies op de website dan in januari 2019, dat is een stijging van 22,45%. Het aantal sollicitaties in januari 2020 is bovendien – in vergelijking met het aantal sollicitaties in januari 2019 – met 18,33% gestegen. Ook het aantal e-mailalerts (de aanmelding om per mail op de hoogte te worden gehouden van relevante vacatures) is in vergelijking met januari 2019, met 14,55% gestegen.

youngcapital we give work

Kortom, de We Give Work-campagne heeft gezorgd voor een stijging in sessies, sollicitaties en e-mailalerts. Ondanks de dalende werkloosheid in begin 2020, én een kleiner budget dan bij onze eerste twee campagnes.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Wij geloven in de kracht, de energie en de leergierigheid van jongeren. En wij zijn ervan overtuigd dat jonge talenten de kans moeten krijgen om zich te ontwikkelen, en om te laten zien wat ze kunnen. Want zij hebben immers de toekomst.

Wij zijn ervan overtuigd dat jonge talenten de kans moeten krijgen om zich te ontwikkelen, en om te laten zien wat ze kunnen.

Vanuit die overtuiging werken wij dag in dag uit: we geven onze doelgroep werk, een opleiding en ervaring, en daarmee een toekomst. Het is belangrijk dat we dan nog beter de taal spreken van jongeren en ze weten te raken. Deze overtuiging hebben we zo letterlijk mogelijk doorvertaald in onze nieuwe campagne. Door hem te laten maken vóór en dóór jongeren.

Een award zou de bekroning zijn op de kans die jonge talenten hebben gekregen en met beide handen hebben aangegrepen. En zou laten zien aan de rest van Nederland, dat jongeren veel meer kunnen dan vaak wordt gedacht. Mits je ze weet te bereiken en de mogelijkheid geeft om dingen te proberen, met vallen en opstaan.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

YoungCapital marketing, HERC, jongeren

Ook kans maken op een Werf& Award 2020?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 31 maart 2020 om 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Mysolution
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.