Werkgevers populair door onderling contact medewerkers

Redactie Op 11 augustus 2011
Gem. leestijd 2 min 1823x gelezen
Deel dit artikel:

Vooral het contact met collega´s wordt hoog gewaardeerd bij de 100 beste werkgevers van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Effectory, Nederlandse marktleider op het gebied van medewerkersonderzoek. Het contact met collega´s wordt beoordeeld met een 7,7 en is van grote invloed op de populariteit van de werkgevers.

Grootschalig Beste Werkgeversonderzoek

Aan dit grootschalige Beste Werkgeversonderzoek van Effectory hebben ruim 190.000 respondenten uit 300 organisaties meegewerkt. Zij zijn ondervraagd over hun werkzaamheden, arbeidsomstandigheden, collega’s, leidinggevenden, beloning en ontwikkelingsmogelijkheden. De 100 hoogst scorende organisaties zijn genomineerd voor de titel ‘Beste Werkgever van Nederland’.

Belang sociaal contact

Bij de 100 beste werkgevers van Nederland heerst een positieve, productieve werksfeer. Een van de belangrijkste oorzaken is het contact met collega’s. Dit contact zorgt voor plezier, betrokkenheid en een soepele samenwerking. Zonder dit contact zijn goede prestaties onmogelijk.

Invloed werkgever

Natuurlijk heeft een werkgever ook zelf invloed op het contact tussen collega’s. De werkgever dient ruimte te geven voor collegiaal contact. Verder is het van belang om zelf het goede voorbeeld te geven door belangstelling te tonen voor de medewerkers en hun situatie. De medewerkers zullen dit dan ook onderling doen. Goed informeren en uitleg geven over de besluitvorming in de organisatie en de gevolgen hiervan, ongeacht of deze goed of slecht zijn, is ook van groot belang. Open communicatie bevordert niet alleen de werksfeer en de samenwerking maar zorgt tegelijk voor vertrouwen in de organisatie. De 100 beste werkgevers van Nederland slagen hier uitstekend in.

Een goed imago is goud waard

Werkzoekenden weten al snel of het contact tussen collega’s bij een werkgever wel of niet goed is. Tevreden medewerkers zijn geweldige ambassadeurs voor een werkgever, hun positieve verhalen versterken het imago van een organisatie op de arbeidsmarkt enorm. Hierdoor krijgen werkzoekenden een goede indruk hoe het is om ergens te werken. Social media maakt het nog veel gemakkelijker om te zien wie waar werkt en hoe enthousiast men is. Het imago van een werkgever is cruciaal voor het aantrekken van nieuw talent. Een positief imago als werkgever is goud waard.

Beste werkgevers Awards 2011

Op woensdag 28 september 2011 worden de winnaars van de Beste Werkgevers Awards 2011 bekend gemaakt in het Muziekgebouw aan ‘t IJ in Amsterdam. Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd en kunnen zich gratis aanmelden.

Over Effectory

Effectory is Nederlands marktleider op het gebied van medewerkersonderzoek. Effectory voert honderden medewerkersonderzoeken per jaar uit en heeft zelf ruim 150 medewerkers. Het Beste Werkgeversonderzoek is dit jaar voor de tiende keer uitgevoerd om een objectief oordeel te kunnen vellen over werkgeverschap in Nederland. Ruim 300 organisaties hebben deelgenomen aan het onderzoek. Onlangs zijn de 100 hoogst gekwalificeerde organisaties bekend gemaakt in de categorieën meer dan 1.000 en minder dan 1.000 medewerkers. Zo is er voor elke categorie een top 50 van Beste Werkgevers, gebaseerd op de Beste Werkgevers score.

Tags:
Deel dit artikel:

Onze partners Bekijk alle partners