‘Werknemers moeten actiever zijn op netwerksites’

Redactie Op 31 oktober 2008 Gem. leestijd 1 min1613x gelezen
Deel dit artikel:

Er is goed nieuws voor werknemers die verslaafd zijn aan sociale netwerksites. Het gebruik van sociale netwerksites onder werktijd kan van grote waarde zijn voor een bedrijf. Dit zegt de Britse denktank Demos na onderzoek bij diverse bedrijven.

Werknemers die onder werktijd gebruik maken van sociale netwerksites, bouwen betere relaties op met collega’s en klanten. Bovendien kan het gebruik leiden tot meer productiviteit, innovatie en democratischer werken, aldus Peter Bradwell van de Britse denktank Demos. Volgens hem kan communicatie via sociaal netwerken niet gemakkelijk los worden gezien van professionele communicatie. In het huidige economische klimaat kunnen managers de neiging krijgen om sociale netwerksites te blokkeren om betere controle op productiviteit mogelijk te maken, maar juist het toestaan van meer vrijheid en flexibiliteit lijkt een betere invloed te hebben op de bedrijfsresultaten.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

123film
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Apply
BRANDMANNEN
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Cooble
Digitaal bureau Elephant
Employer Brand Builders
Freshheads
Guruz
Indeed
Intelligence Group
JEX
Jobdigger
Monsterboard
Pro Contact
Radancy
RAFT
Recruitercode
Recruitment Accelerator
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
RecruitNow
SendtoDeliver
Staff Capital
SteamTalmark
Textmetrics - Smart AI writing software voor  tekstoptimalisatie
the HERD
Tigris
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
WBNRS
Wees Vaardig
Your Talent Agency