
Met de campagne ‘Jij regelt het wel’ activeren we starters hun carrière te regelen als Sales Consultant bij Brunel. Lees de hele case van PROOF die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.
Case PROOF
Omschrijving van de case
Brunel zoekt sales talenten. De wereldwijd-opererende detacheerder moet in korte tijd 44 vacatures vervullen. Daarvoor zoeken zij HBO/WO starters met een achtergrond in commerciële economie, MER of Hogere Hotelschool. In samenwerking met PROOF ontwikkelt Brunel een campagne om dit talent te werven. Daarnaast draagt de campagne bij aan de verdere versterking van het werkgeversmerk.
Doen waar je goed in bent
Het creatieve team van PROOF wil de jonge doelgroep direct aanspreken. Hoe? Met een gave campagne waarin het natuurtalent van sales kandidaten centraal staat: zaken regelen.
‘Jij regelt het wel’ is de naam van het creatieve concept. De uitingen sluiten aan bij de belevingswereld van toekomstige Sales Consultants. Bijvoorbeeld: ‘Regel jij altijd kaartjes voor dat uitverkochte festival? Dan zoeken wij jou!’. De call to action ‘Regel met je sales skills een topbaan bij Brunel.’ moet potentiële kandidaten naar de landingspagina verleiden.
De campagne is online. Op de doelgroep getargette banners op Facebook en LinkedIn verwijzen naar de landingspagina jijregelthetwel.nl. Intern worden Brunellers uitgedaagd om geschikte kandidaten aan te dragen met de oproep: ‘Ken jij iemand die altijd kaartjes regelt voor dat uitverkochte festival? Meld ‘m aan en regel die incentive!’.
Regel die baan in 60 sec
Op de landingspagina vinden geïnteresseerden informatie over de baan en een uitdaging: regel die baan in 60 sec. Kandidaten worden uitgedaagd om te solliciteren met een korte video pitch. Op de site staan ook elevator pitches van Brunellers waarin zij vertellen wat zij tof vinden aan hun werk. Uiteraard kan er ook old school worden gesolliciteerd, door middel van een motivatiebrief en cv.
Wat was de impact van de case?
Snel en effectief
Binnen twee weken werd het concept en alle middelen door PROOF in nauwe samenwerking met Brunel opgeleverd. De eerste cijfers zijn positief. Na ruim een week hebben zo’n 6.000 bezoekers de landingspagina jijregelthetwel.nl bezocht. Op Facebook taggen veel mensen hun vrienden in de advertenties. Ook medewerkers van Brunel delen de campagne actief. Er zijn al een aantal sollicitaties ontvangen en de eerste gesprekken staan al gepland.
De campagne is jong en fris en geeft antwoord op de acute wervingsbehoefte en draagt bij aan een sterk employer brand.
Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?
Brunel wil een jonge doelgroep werven, daarom is een gave campagne ontwikkeld die heel dicht op de huid van starters zit. De starters die Brunel zoekt zijn zó goed in het regelen van zaken, verkopen zit in hun DNA. Op een leuke manier laten we sales talenten in hun eigen belevingswereld zien: Regel jij altijd kaartjes voor dat uitverkochte festival? Dan zoeken we jou!
Starters kunnen direct laten zien wat ze in huis hebben door een videosollicitatie te doen. In een kort filmpje pitchen ze hun passie voor sales en laten ze zien dat zij echte regelaars zijn.
Tegelijkertijd dagen we Brunellers uit hun eigen baan te pitchen richting potentiële kandidaten. Zo hebben Brunellers een actieve rol in de werving van sales talenten. Ken jij iemand die altijd kaartjes regelt voor dat uitverkochte festival? Meld ‘m aan en regel die incentive!
De campagne is jong en fris en geeft antwoord op de acute wervingsbehoefte en draagt bij aan een sterk employer brand.
Credits case
De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:
PROOF
Account: Sascha Becker en Wenda Bolink
Creatie: Krijn van Duijvenbode, Jasper Klimbie en Bart Corre
Brunel
Janneke Brugman
Ook kans maken op een Werf& Award?
Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.