Gem. leestijd 2 min  76x gelezen

Workfully haalt miljoenen op voor recruiter-vriendelijk CRM en komt nu ook naar Benelux

Het in Barcelona afkomstige Workfully heeft recent 4 miljoen euro opgehaald, waarmee het nu ook de stap naar de Benelux wil zetten. Bedoeling is individuele recruiters niet overbodig te maken, maar juist met A.I. beter te ondersteunen.

Workfully haalt miljoenen op voor recruiter-vriendelijk CRM en komt nu ook naar Benelux

Het in 2022 opgerichte en in Barcelona gevestigde recruitmentbedrijf Workfully heeft recent met succes een overtekende seed-ronde van meer dan 4 miljoen euro afgesloten. Met dit geld wil het bedrijf nu ook uitbreiden naar Ierland, Duitsland, de Benelux en Scandinavië, evenals het zogenoemde ‘eerste A.I.-gestuurde monetisatieplatform voor recruiters’ verder ontwikkelen en een reeks persoonlijke lanceringsevenementen voor talentleiders opzetten.

Workfully wil voor recruiters zijn wat Substack is voor content creators.

Workfully richt zich met zijn A.I.-gestuurde CRM specifiek op individuele recruiters. In tegenstelling tot marktplaatsen die recruiters juist buitenspel proberen te zetten, wil Workfully hen juist hun talentcommunity’s makkelijker laten beheren en er inkomsten mee genereren. Een beetje zoals creators dat doen met hun eigen abonnees op platforms zoals Substack of YouTube. Zo kunnen recruiters op Workfully een gratis CRM krijgen om vacatures te publiceren, pijplijnen te beheren en volledig eigenaarschap te behouden over hun talentpools.

‘Betrouwbaar alternatief’

Dankzij de ingebouwde monetisatiefunctie kunnen ze bedrijven vervolgens on-demand toegang bieden tot hun publiek, waardoor ze terugkerende inkomsten genereren zonder dure bureaus op te zetten of klanten na te jagen. In plaats van LinkedIn-volgers te verzamelen zonder een duidelijk pad naar inkomsten, kunnen recruiters van Workfully hun inkomsten direct opschalen naarmate hun netwerk groeit.

Traditionele bureaus zijn volgens Workfully vaak duur en inconsistent.

Voor werkgevers wil Workfully een betrouwbaar alternatief bieden voor traditionele bureaus, die volgens hen vaak duur en inconsistent zijn. Bedrijven kunnen de exacte talentprofielen binnen de pool van een recruiter zien, feedback van klanten bekijken, de ervaring van kandidaten controleren en de staat van dienst van elke recruiter voor vergelijkbare functies verifiëren. De recente seedronde werd net in iets meer dan 30 dagen afgerond, wat het sterke vertrouwen van investeerders in de missie en het aanvankelijke momentum van Workfully lijkt te weerspiegelen.

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners