Home Campagnes Zelfs Adidas werft niet met Messi of Pharrell, maar liever met eigen...

Zelfs Adidas werft niet met Messi of Pharrell, maar liever met eigen medewerkers

203 keer
0

Adidas heeft grote sterren tot zijn beschikking om zijn schoenen aan de man te brengen. Maar als het gaat om de arbeidsmarkt, vertrouwt het bedrijf liever op… zijn eigen medewerkers.

En dus geen Lionel Messi of Pharrell Williams in de nieuwste wereldwijde employer branding-campagne, maar zeven ‘eigen’ digitale talenten, die andere digitale talenten moeten zien te verleiden zich bij hen te voegen. Het motto is trouwens wel hetzelfde als van de consumentencampagne: ‘Here to Create‘.

Een flink Nederlands tintje

De net gelanceerde arbeidsmarktcampagne heeft een belangrijk Nederlands tintje, want hij is grotendeels gemaakt door het Amsterdamse bureau Cloudfactory. Toevallig is ook de eerste van de ruim 1.600 vacatures die je er nu ziet meteen een Nederlandse, voor een ecommerce manager in Amsterdam. Er is overigens zelfs een eigen filmpje om het werk in Amsterdam ook voor buitenlanders aantrekkelijk te maken.

Interactieve tool voor eigen video’s

In de campagne moet duidelijk hoe sport en digitale creativiteit met elkaar samenhangen. De zeven ‘Creators‘ vertellen daarover in hun eigen woorden. Ook andere Adidas-medewerkers worden uitgenodigd hetzelfde te doen, via een interactieve tool waarmee ze hun eigen stem kunnen toevoegen aan het ‘Here to Create‘-manifest. Deze tool is gemaakt samen met het eveneens Amsterdamse Superhero Cheesecake. Medewerkers kunnen met de tool hun eigen persoonlijke video makkelijk delen met hun eigen netwerk, om zo ook meer referrals te kunnen vinden.

adidas creators

Lessen van de All Blacks

Er zijn momenteel zeven verhalen te zien op de campagnewebsite. Daarin vertelt onder meer Craig, een ‘moedige’ senior CRM-specialist, hoe het hem is gelukt om een 8 weken durend proces tot 1 dag in te korten, dankzij lessen die hij geleerd heeft van het Nieuw-Zeelandse rugbyteam All Blacks. Amory vertelt over de verbeelding, die hij op het basketbalveld gebruikt om tegenstanders te verrassen, en die hij ook inzet als director of organic search om Adidas op nieuwe, originele manieren in het digitale universum zichtbaar te maken. En Yonel laat zien hoe zij analytics inzet om ‘experiences‘ te creëren en tijdens de lunch graag bokst om andere mensen te leren kennen. Om maar een paar voorbeelden te noemen…

Lees ook:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here