Zelfs Adidas werft niet met Messi of Pharrell, maar liever met eigen medewerkers

Peter Boerman Op 06 maart 2018 Gem. leestijd 2 min363x gelezen
Deel dit artikel:
Zelfs Adidas werft niet met Messi of Pharrell, maar liever met eigen medewerkers

Adidas heeft grote sterren tot zijn beschikking om zijn schoenen aan de man te brengen. Maar als het gaat om de arbeidsmarkt, vertrouwt het bedrijf liever op… zijn eigen medewerkers.

En dus geen Lionel Messi of Pharrell Williams in de nieuwste wereldwijde employer branding-campagne, maar zeven ‘eigen’ digitale talenten, die andere digitale talenten moeten zien te verleiden zich bij hen te voegen. Het motto is trouwens wel hetzelfde als van de consumentencampagne: ‘Here to Create‘.

Een flink Nederlands tintje

De net gelanceerde arbeidsmarktcampagne heeft een belangrijk Nederlands tintje, want hij is grotendeels gemaakt door het Amsterdamse bureau Cloudfactory. Toevallig is ook de eerste van de ruim 1.600 vacatures die je er nu ziet meteen een Nederlandse, voor een ecommerce manager in Amsterdam. Er is overigens zelfs een eigen filmpje om het werk in Amsterdam ook voor buitenlanders aantrekkelijk te maken.

Interactieve tool voor eigen video’s

In de campagne moet duidelijk hoe sport en digitale creativiteit met elkaar samenhangen. De zeven ‘Creators‘ vertellen daarover in hun eigen woorden. Ook andere Adidas-medewerkers worden uitgenodigd hetzelfde te doen, via een interactieve tool waarmee ze hun eigen stem kunnen toevoegen aan het ‘Here to Create‘-manifest. Deze tool is gemaakt samen met het eveneens Amsterdamse Superhero Cheesecake. Medewerkers kunnen met de tool hun eigen persoonlijke video makkelijk delen met hun eigen netwerk, om zo ook meer referrals te kunnen vinden.

adidas creators

Lessen van de All Blacks

Er zijn momenteel zeven verhalen te zien op de campagnewebsite. Daarin vertelt onder meer Craig, een ‘moedige’ senior CRM-specialist, hoe het hem is gelukt om een 8 weken durend proces tot 1 dag in te korten, dankzij lessen die hij geleerd heeft van het Nieuw-Zeelandse rugbyteam All Blacks. Amory vertelt over de verbeelding, die hij op het basketbalveld gebruikt om tegenstanders te verrassen, en die hij ook inzet als director of organic search om Adidas op nieuwe, originele manieren in het digitale universum zichtbaar te maken. En Yonel laat zien hoe zij analytics inzet om ‘experiences‘ te creëren en tijdens de lunch graag bokst om andere mensen te leren kennen. Om maar een paar voorbeelden te noemen…

Lees ook:

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Managing Director bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Brockmeyer
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
HROffice
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.