Zo win je een Werf& Award

Laura Bosua Op 06 maart 2019 Gem. leestijd 2 min450x gelezen
Deel dit artikel:
Zo win je een Werf& Award

De Werf& Awards zijn dé jaarprijzen voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment die impact maakt of heeft gemaakt. Die wil je natuurlijk wel winnen. Maar hoe doe je dat? Wij geven je samen met juryvoorzitter Marion de Vries wat tips.

De inzending kan van alles zijn

Het hoeft dus niet per se een campagne te zijn, maar wat bijvoorbeeld ook mag: een verrassende samenwerking, een mooie actie die viral gegaan is, een grensverleggend artificial intelligence-project of een vacaturetekst die hét verschil maakte. Als het anderen in het vak maar kan inspireren.

Inzendende bureaus: maak de case samen met je opdrachtgever

Als jury voel je het als een partij ‘op afstand’ de case alleen heeft gemaakt. Het gaat om de impact zowel extern als intern. De opdrachtgever kan er net de nuances, drempels en details aan toevoegen. Dit geldt ook voor de presentatie als je genomineerd bent: het voelt vreemd als het bureau de case presenteert en de opdrachtgever er alleen zwijgend bij aanwezig mag zijn (ja, dat gebeurt…).

Het gaat om de impact, zowel extern als intern

Laat het een dag liggen

Er wordt niet voor niets vaak gezegd dat een nachtje erover slapen heel verstandig is. Dan kun je er weer naar een frisse blik naar kijken en zie je dingen die je eerder over het hoofd zag.

Kijk goed naar de consistentie van de case

Als je doelstelling is om je employer brand te verstevigen en je noemt alleen het aantal sollicitaties bij resultaat, dan missen we een stukje. Zorg daarom dat het een duidelijk geheel is.

Als jij enthousiast bent, worden wij dat waarschijnlijk ook

Enthousiasme loont

Zorg dat wat je aanlevert enthousiasme uitstraalt en laat ook tijdens de presentatie als je genomineerd bent zien hoe blij je wordt van de prestaties die je hebt neergezet. Als jij enthousiast bent, worden wij dat waarschijnlijk ook!

Cases hoeven niet groot te zijn

Denk aan Reinier de Graaf van vorig jaar. Het inzicht dat mensen veel tijd in solliciteren stoppen en er maar 1 wordt aangenomen, leverde het sollicitatiespreekuur op. Dat had bij grote én kleine organisaties bedacht kunnen worden.

Inzenden maar!

Waar wacht je nog op? Sleep die prijs binnen! Inzenden is mogelijk tot 15 maart tot 17.00 uur. Op 16 mei worden de winnaars in het zonnetje gezet tijdens Werf& Live.

Zie hier voor een meer gedetailleerde planning

Lees ook:

Deel dit artikel:
Laura Bosua

Laura Bosua

Redacteur bij Werf& Media

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Brockmeyer
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
HROffice
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.