Zo kreeg Aviko al bijna 1 miljoen views op zijn wervingscampagne

Peter Boerman Op 20 april 2018
Gem. leestijd 2 min 2984x gelezen
Deel dit artikel:
Zo kreeg Aviko al bijna 1 miljoen views op zijn wervingscampagne

Al bijna een miljoen views kreeg Aviko de afgelopen weken op zijn nieuwe wervingscampagne voor technici op YouTube. Een ongekend succes voor de aardappelspecialist.

Wat doe je als je als sterk foodmerk op zoek bent naar elektrotechnici, onderhoudsmonteurs, productietechnici en procesoperators? ‘Dan voer je gedegen onderzoek uit naar de pullfactoren van deze doelgroep, je bedenkt een slimme strategie en ontwikkelt vervolgens een heldere campagne waar de doelgroep niet omheen kan’, aldus Macknificent, het arbeidsmarktcommunicatiebureau dat recent voor Aviko aan de slag mocht. Het resultaat heet: ‘Het recept voor een mooie carrière’.

Schoolboards en advertenties

De twee korte video’s die vervolgens werden geschoten zijn de afgelopen inmiddels al enkele honderdduizenden keren bekeken. Naast video wordt de doelgroep bereikt met zogeheten ‘schoolboards’ en advertenties rondom de fabrieken van Aviko in Nederland en België. Online is er een speciale landingspagina voor technici gemaakt, en zijn er verschillende uitingen op sociale media zoals Facebook Direct Ads en YouTube TrueView.

aviko techniek

En er is ook referral bij

Om de wervingscampagne een extra impuls te geven is intern een referralprogramma gelanceerd, waarin medewerkers van Aviko wordt gevraagd mee te zoeken naar nieuwe collega’s. De beloning voor wie een kandidaat aanbrengt kan oplopen tot 1.250 euro bruto.

aviko referral

Lees ook:

 

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners