In een serie video’s geeft NS kijkjes ‘achter de schermen’. Recent was daarbij ook coördinator recruitment marketing Daphne van der Sprong aan de beurt. Wat leerden we daarvan?
Als er één organisatie actief is op YouTube dan is het de NS wel. Zo heeft het treinbedrijf onder andere videoseries met ontmoetingen in de trein, een speciale treinquiz, en over het werken op de HSL. Ook zijn er al heel wat kijkjes achter de schermen opgenomen. Leuk en leerzaam voor potentiële kandidaten.
5 dingen die we ervan opstaken
Recent nam de cameraploeg ook zo’n kijkje in de keuken van de recruitmentafdeling. Daphne van der Sprong leidde hen rond en vertelde hen tegelijk wat over haar werk. Vijf dingen die we daarvan opstaken:
- NS krijgt jaarlijks 70.000 sollicitaties binnen (op 21.000 werknemers)
- Het bedrijf had afgelopen jaar 5.400 vacatures
- Je kunt er echt meer functies doen dan machinist en conducteur
- Er werken zo’n 40 recruiters bij NS (dus ongeveer 1 recruiter per 135 vacatures)
- NS werft ook het personeel voor alle winkels op het station
https://www.youtube.com/watch?v=-dcZTWnb3uE&
En wat Van der Sprong doet als coördinator recruitment marketing? ‘We zorgen ervoor dat we ons als aantrekkelijke werkgever positioneren’, zegt ze in de video. ‘We doen eigenlijk alles om Nederland te laten zien wat voor banen we allemaal bij NS hebben.’
Lees ook:
- Zowel ProRail als NS zetten alle seinen op groen voor arbeidsmarktcampagne
- Opvallend: banken en overheidsdiensten blijken ineens zéér populaire werkgevers