45 kanshebbers op een Magneet

Peter Boerman Op 28 augustus 2013
Gem. leestijd < 1 minuut 2116x gelezen
Deel dit artikel:
45 kanshebbers op een Magneet

De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie heeft dit jaar 45 inzendingen ontvangen. Vanaf 4 september wordt er gejureerd. Eind september worden de nominaties bekendgemaakt en op 31 oktober worden de Magneten uitgereikt.

Cross mediale campagnes

‘Het cross mediale karakter van de ingezonden campagnes maakt dat de jury steeds dieper in een case moet duiken.’ aldus SJP-voorzitter Hans Kroonen ‘Een game bijvoorbeeld, kun je niet beoordelen als je ‘m niet ook even speelt. Maar je wilt ook weten hoe de game is aangejaagd en bijdraagt aan recruitmentdoelstellingen. Werk aan de winkel voor de jury’s dus!’

Het soort inzendingen wordt steeds diverser en de campagnes crossmedialer. Inzendingen van adverteerders als ABN AMRO, Ahold, Croon Elektrotechniek, Defensie, Eneco, Nationale Politie, PostNL, Luchtverkeersleiding Nederland, Rabobank zijn steeds vaker complete cases.

Bredere doelstellingen en diversiteit

Sommige inzendingen dienen naast werving ook andere doelen. Zo werft de inzending van Kinderboerderij De Pijp personeel én fondsen en heeft de campagne van Randstad ook corporate doelstellingen. De SJP is blij met de diversiteit aan adverteerders. Zorg, overheid, techniek, energie, finance, retail, veel sectoren zijn vertegenwoordigd. Voor de categorie Employer Brand heeft de jury dit jaar weer meer cases te beoordelen. De jury’s gaan vanaf 4 september aan het werk en bestaan zowel uit strategen en creatieven van bureaus als verantwoordelijken aan klantzijde.

Uitreiking

De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de Employer Branding Experience 2013. Dit vakcongres over werkgeversmerken, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie is op 31 oktober in het Circustheater in Den Haag. Al het ingezonden werk, inclusief de Jong Talent campagnes worden daar geëxposeerd.

 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners