Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie lanceert nieuw logo

Peter Boerman Op 09 januari 2019
Gem. leestijd 2 min 518x gelezen
Deel dit artikel:
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie lanceert nieuw logo

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie luidt 2019 in met een nieuw logo en huisstijl. Het nieuwe logo moet de veelzijdigheid uitstralen die past bij het oudste opleidingscentrum in Nederland op recruitmentgebied.

Sinds de oprichting in 2006 is de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie uitgegroeid tot een dynamisch bedrijf met een goede naam in de markt. De Academie verzorgt (incompany) trainingen en meerdaagse opleidingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en mobiliteit. Inmiddels is het bedrijf – veruit – de grootste opleider in Nederland op dit gebied. Het nieuwe logo is in de vorm van een diamant met 6 zijdes. Die zijdes staan voor de veelzijdigheid van de Academie:

  1. Altijd actueel
  2. Inspirerend
  3. Interactief
  4. Direct toepasbaar
  5. Hoog gewaardeerd
  6. Docenten zijn experts

Meer kleurrijke look

Van het vertrouwde blauw is overgestapt naar een meer kleurrijke look. De bekende blauwe kleur komt hierin nog wel terug. ‘Hiermee laten we zien dat wij nog steeds dezelfde betrouwbare organisatie zijn met ambities voor de toekomst’, aldus Academie-coördinator Anja van Kemenade.

Informelere schrijfstijl

In het najaar van 2018 is reeds gekozen voor een informelere schrijfstijl ‘die past bij de moderne en toegankelijke organisatie die we zijn’, aldus Van Kemenade. ‘Dit is onder andere terug te zien in onze teksten op de website. Maar ook in de contacten met onze deelnemers en in alle andere (online) communicatiemiddelen. De komende tijd gaan we deze minder formele en meer eigentijdse schrijfstijl samen met het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl verder doorvoeren op onze website en in al onze communicatie-uitingen.’

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners