Actief Nederland start nieuw werving- & selectielabel: Actief Select

Actief Nederland heeft zijn werving & selectie-dienstverlening ondergebracht in een nieuw label: Actief Select. Het label zal naast de al bestaande uitzendlabels Actief Werkt! en Actief Techniek komen te opereren.

Redactie Op 29 januari 2021
Gem. leestijd 2 min 338x gelezen
Deel dit artikel:
Actief Nederland start nieuw werving- & selectielabel: Actief Select

Het nieuwe Actief Select specialiseert zich in de werving van hoger opgeleide professionals en managers voor met name schaarse en specialistische functies in de sectoren logistiek en transport, industrie, detailhandel, facilitaire dienstverlening, energiebedrijven en de publieke sector. Het label opereert landelijk met een flexibel netwerk van consultants die naar kandidaten en opdrachtgevers toegaan.

Irina den Hartog

Het bedrijf wil laten zien dat door persoonlijke samenwerking met kandidaten en opdrachtgevers langdurige matches worden gemaakt, aldus Irina den Hartog, Senior Werving & Selectie Consultant. ‘Het is vaak zo dat recruiters zoeken naar cv’s en dat zij die cv’s weer doorsturen zonder dat er direct contact is met de mensen die het betreft. Ook hebben veel headhunters een heel directe manier van het benaderen van kandidaten. Dit ervaren velen vaak als onbeschaamd en vervelend. Het is onze missie om kandidaten en bedrijven te laten zien dat het ook anders en vooral persoonlijker kan.’

Data matchen met persoonlijkheden

De recruiters van Actief Select maken de verbinding tussen opdrachtgevers en kandidaten door data te koppelen aan persoonlijkheid. De klant wil de juiste kandidaat voor de openstaande posities. Vaak zijn dat vacatures die specialistisch of schaars zijn of voor kandidaten die een sleutelpositie vervullen in een organisatie.

‘Een nieuwe baan is een grote en spannende verandering in iemands leven.’

‘Een nieuwe baan is een grote en spannende verandering in iemands leven’, aldus Den Hartog, die ook is genomineerd tot meest invloedrijke recruiter 2020 in de categorie bureaurecruitment. ‘Kandidaten verlaten hun oude werkgever, niet wetende wat ze ervoor terug krijgen. Het is onze taak om een uitgebreide vacature-intake te houden met het bedrijf en vooral ook met collega’s uit het team waar de vacature is. Daarna brengen we een duidelijk en eerlijk verhaal naar de kandidaat over, zodat ze bij een overstap langdurig op hun plek zitten. We werken daarvoor met doelgroepdata om zo echt te weten wat kandidaten beweegt. Daarbij besteden we dus veel aandacht aan de juiste selectie van een kandidaat. We zoeken de juiste skills die passen bij de vacature en de opdrachtgever.’

Corona maakt werving & selectie extra uitdagend

Corona maakt werving en selectie extra uitdagend, stelt Den Hartog. ‘In bepaalde sectoren moet je nu behoorlijk je best doen om iemand warm te maken voor een nieuwe baan. Er is veel behoefte aan persoonlijke aandacht voor klant en kandidaat. Bij uitzenden richten we ons vooral op het feit dat er mensen nodig zijn. Bij werving & selectie kijken we meer naar de doelen van een organisatie, wat een bedrijf nodig heeft en wat voor type kandidaat daar dan bij past.’

‘Er is veel behoefte aan persoonlijke aandacht voor klant en kandidaat.’

Door de groeiende vraag naar de selectie van goede kandidaten, komt er met Actief Select binnen Actief Nederland meer focus op deze dienstverlening. Het label behaalt nu al voor opdrachtgevers een fulfilment ratio van 87%; de meeste vacatures worden binnen 45 dagen vervuld en 80% van de kandidaten die geplaatst is, werkt na een jaar nog steeds in dezelfde functie.

Lees ook

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners