Als flexbedrijf succesvol automatiseren? Nieuwe website Tigris legt uit hoe je dat doet

Wat zijn de belangrijkste factoren voor succesvol automatiseren? Een nieuwe website van Tigris, all-in-one platform voor flexorganisaties, brengt het in beeld. Wat kunnen we daarvan verwachten?

Peter Boerman Op 19 juli 2021 Gem. leestijd 3 min71x gelezen
Deel dit artikel:
Als flexbedrijf succesvol automatiseren? Nieuwe website Tigris legt uit hoe je dat doet

De behoefte aan professionele digitalisering neemt momenteel een enorme vlucht in de flexbranche, constateert Maikel Neelen, CTO en medeoprichter van Tigris (rechts op de foto), op basis van cijfers van het eigen platform waarop een groot aantal flexorganisaties zijn aangesloten. ‘Steeds meer flexorganisaties zien in dat ze hun processen slim moeten automatiseren en dat dit dé sleutel is om te kunnen groeien in een steeds complexere branche.’

‘Veel software werkt eerder beklemmend dan bevrijdend.’

De flexbranche is momenteel volop in beweging, merkt Neelen. ‘Daardoor moeten flexorganisaties steeds sneller schakelen om relevant te blijven. Processen automatiseren door een slimme softwareoplossing te kiezen maakt dat mogelijk, maar dat klinkt vaak makkelijker dan het in de praktijk is. Veel flexorganisaties lijken weliswaar globaal op elkaar, maar uiteindelijk is geen enkele organisatie hetzelfde. Daardoor sluiten softwareoplossingen die bij aanschaf een goede fit lijken te zijn in de praktijk vaak toch onvoldoende aan. Vaak werken ze daardoor eerder beklemmend dan bevrijdend.’

Belangrijke succesfactoren

Bij aanschaf onderschatten veel organisaties hoe snel de behoeften door alle marktontwikkelingen veranderen, ziet Neelen. ‘Een oplossing die vandaag goed past kan daardoor morgen te beperkt zijn. Het is dan ook belangrijk te kiezen voor een modulaire en schaalbare softwareoplossing, die kan meegroeien en voldoende ruimte biedt om zelf processen naar wens in te richten’, voegt hij toe.

‘Een lage instapdrempel scheelt een hoop inwerktijd.’

Ook de gebruiksvriendelijkheid van oplossingen noemt hij een belangrijke succesfactor. ‘Door de vele veranderingen zien we dat medewerkers van flexorganisaties regelmatig worden geconfronteerd met aanpassingen in hun dagelijks werk. Dat kost veel tijd en energie. Het gemak van de software kan hierin een hoop schelen. Ook het relatief grote personeelsverloop in de flexbranche zorgt dat gebruiksvriendelijkheid een groot goed is; een lage instapdrempel scheelt een hoop inwerktijd.’

Snel veranderen vraagt heldere visie

Hoewel een modulaire all-in-one insteek en gebruiksvriendelijkheid belangrijke succesfactoren zijn, ziet Neelen een derde factor als meest cruciaal: een heldere visie. ‘Software implementeren en aanpassen kost tijd. Daarom is het belangrijk trends en veranderingen snel te signaleren, zodat je op tijd kunt schakelen. Dat vraagt om een duidelijke visie op de ontwikkelingen in de branche. Overigens niet alleen van flexorganisaties zelf; juist ook van hun software-aanbieders. Een proactieve softwarepartner met een heldere visie op de markt kan via software-updates zorgen dat zijn klanten als eerste op trends kunnen inspelen.’

‘Trends en veranderingen snel signaleren is belangrijk, zodat je op tijd kunt schakelen.’

Daarom besteden ze bij Tigris ook zoveel tijd aan het duiden van ontwikkelingen, het aanscherpen van de visie en het optimaliseren van het platform daarop, stelt Neelen. ‘We profiteren daarbij van de grote hoeveelheid relevante data binnen ons platform, zodat we trends datagericht kunnen duiden en precies zien waar de ruimte voor optimalisatie zit.’

In de toekomst

De vorige week gelanceerde nieuwe website moet daarbij verder helpen, zegt hij. ‘Op deze website nemen we klanten en geïnteresseerde partijen mee in onze roadmap op langere termijn en alle functionaliteiten die ons platform vandaag de dag te bieden heeft. Voor ons is het key dat elke flexorganisatie continu kan blijven innoveren en maximaal rendement uit ons platform kan halen.’

‘Binnenkort starten we bijvoorbeeld met keynote vlogs.’

De nieuwe website biedt Tigris, samen met onder meer het LinkedIn-account, een ‘uitstekend platform om onze visie op marktontwikkelingen ook in de toekomst te blijven uitdragen’, denkt Neelen. ‘Binnenkort starten we daarom bijvoorbeeld met keynote vlogs. Daarin laten we onze collega’s en andere belangrijke kernspelers aan het woord om hun ervaringen en visie te delen. We zijn pas net begonnen’, besluit hij dan ook, met een glimlach.

team tigris
Het team van Tigris

Lees ook

Tags:
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Pro Contact
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
Talent.com
ToTalent.eu
WBNRS