Voor het Werf& magazine dat in oktober uitkomt met het thema ‘Simply the Best’ doen wij onderzoek naar de beleving van de verschillende awards en prijzen in Nederland. Wij geven je alvast een inkijkje in de resultaten. Ook meedoen aan het onderzoek? Je hebt nog twee dagen om je mening te delen.
Geen Golden Raspberry voor Arbeidsmarktcommunicatie
Het onderzoek is nog niet afgerond, maar wij geven je nu alvast een inkijkje in de bevindingen. Uit de eerste resultaten blijkt dat 96% van de arbeidsmarktcommunicatie specialisten geen prijs kan en wil uitreiken aan de slechtste (arbeidsmarkt)campagne van Nederland. De vraag “welke (arbeidsmarkt)campagne verdient volgens jou zo’n Golden Raspberry Award?” roep dan ook de nodige reacties op.
Arbeidsmarktcommunicatie is een vak om trots op te zijn
Dit jaar komt er dus geen prijs voor de slechte arbeidsmarktcampagne en ook in de volgende jaren zal deze er niet komen. Het ontbreekt aan elke vorm van draagvlak voor deze prijs onder de specialisten. Enkele citaten onderstrepen dit zoals: “Ik hou niet van dit soort prijzen, omdat je daarmee het (imago van het) vak niet verder helpt” en “Ik vind dat een prijs een voorbeeld moet stellen en dus mooie dingen aan vakgenoten moet laten zien. Een schandpaal-prijs heeft weinig zin en is de verkeerde toon” en “Ik vind het kinderachtig om een organisatie die het slecht doet om wat voor reden dan ook, extra de grond in te boren en een faillissement in te helpen.” De voorzichtige conclusie dat arbeidsmarktcommunicatiespecialisten trots zijn op hun vak is dan ook wel gerechtvaardigd.
Laatste twee dagen onderzoek met mooie prijzen!
Wil je ook meedoen? Vul dan hier de vragenlijst in. Dat kan nog tot en met vrijdag 7 september 17.00 uur. Je krijgt van ons als dank een gratis jaarabonnement op Werf& en maakt bovendien kans op een gratis toegangskaart naar het vakevent ‘De Wereld Werft’. In de nieuwste Werf& lees je een uitvoerig verslag van de resultaten van het grote Werf& Prijzenonderzoek naar de waardering van de verschillende prijzen die we in Nederland op ons vakgebied hebben.