Voor een gloednieuw kantoor in Amsterdam is Oracle vandaag begonnen met een campagne om 400 cloud sales professionals te werven. Die 400 mensen moeten de komende 1,5 jaar gevonden worden, gemiddeld dus 1 per werkdag.
De campagne voor 400 mensen voor het nieuwe Cloud Sales Center in Amsterdam maakt deel uit van een nog grotere wervingscampagne, waarbij het IT-bedrijf 1.400 mensen zoekt voor nieuwe vestigingen in (naast Amsterdam:) Praag, Dublin, Caïro, Malaga en Dubai.
Opent een deur
Oracle heeft op dit moment al een kantoor in Utrecht, waar zo’n 1.100 mensen werken. De 400 in Amsterdam komen daar bovenop, aldus een trotse country manager René van Stiphout (foto) op een persconferentie. ‘De opening van de nieuwe vestiging biedt Oracle toegang tot nog meer talent op de Nederlandse arbeidsmarkt en opent een deur naar enkele van de grootste merken van Europa, die ook in Amsterdam zijn gevestigd.’
Niet alleen IT’ers
Oracle zoekt medewerkers met verschillende ervaringsniveaus: van gemotiveerde salesprofessionals met 2 tot 3 jaar ervaring tot en met ervaren senior salesprofessionals. Het hoeven niet allemaal IT’ers te zijn, integendeel, aldus Van Stiphout. ‘Specialisatie is voor ons belangrijk. Wij zoeken bijvoorbeeld ook mensen die onze klanten kunnen helpen met hun logistieke processen.’ En, heel belangrijk, zegt hij, ze moeten ‘social enabled’ zijn: ‘Ze moeten kunnen omgaan met sociale media, en zien hoe dat ze daar klanten mee kunnen helpen.’
Waarom Amsterdam?
Amsterdam was niet de enige Europese stad in de race voor het nieuwe kantoor. De keus viel op onze hoofdstad vanwege de ‘multilingual’ populatie, de goede IT-infrastuctuur en de internationale uitstraling. Er is ook een samenwerking met de gemeente, onder meer om nieuwe medewerkers die van over de grens komen snel te kunnen integreren.
Miljardeninvesteringen
In totaal telt Oracle wereldwijd nu al zo’n 130.000 medewerkers, onder wie 36.000 developers. In Amsterdam heeft het bedrijf al een groot datacenter, 1 van de 19 die het wereldwijd heeft. De werving van 1.400 nieuwe cloudsalesprofessionals voor zijn EMEA-verkooporganisatie volgt op Oracle’s miljardeninvesteringen in de ontwikkeling van cloud computing-diensten. De nieuwe salesmensen moeten ervoor zorgen dat die investeringen niet voor niets zijn geweest.