Waarom Brockmeyer Soorce overneemt

Recruitmentmarketingspecialist Brockmeyer neemt Soorce over, specialist in geautomatiseerde sourcingcampagnes. Wat is de gedachte achter deze overname?

Peter Boerman Op 15 mei 2024
Gem. leestijd 2 min 82x gelezen
Deel dit artikel:
Waarom Brockmeyer Soorce overneemt

‘We zijn enthousiast over de toevoeging van Soorce aan de Brockmeyer-familie’, aldus Brockmeyer-directeur Maurits Pater (foto). ‘De specialistische kennis van Soorce in geautomatiseerde sourcingcampagnes vult onze diensten perfect aan. Samen gaan we ons aanbod verder verrijken om zo onze klanten nog effectiever te ondersteunen bij de zoektocht naar kandidaten.’

‘Het idee om Soorce als een afzonderlijk bedrijf te laten functioneren is essentieel voor onze gedeelde toekomst.’

Soorce was tot iets meer dan een jaar geleden bekend als TheRecruitBoosters, en zal na de overname blijven opereren onder haar eigen naam en organisatie. De overname zal ook geen veranderingen met zich meebrengen in de bestaande dienstverlening van Soorce, melden de betrokken partijen. ‘Het idee om Soorce als een afzonderlijk bedrijf te laten functioneren is essentieel voor onze gedeelde toekomst’, aldus Maurits Pater.

‘Fantastisch avontuur geweest’

‘Na 4,5 jaar betrokkenheid bij Soorce geven we met een trots en dankbaar gevoel het stokje door aan Brockmeyer’, aldus Luc van Poll, oprichter en voormalig mede-eigenaar van Soorce. ‘We zijn met Soorce een toonaangevende sourcingclub geworden, en het is een fantastisch avontuur geweest. Toen mijn compagnons en ik voor het eerst het woord ‘verkoop’ in de mond namen, kwamen we vlak daarna in contact met Brockmeyer. Na de eerste gesprekken zagen we in dat dit het juiste moment is voor Soorce om verder te groeien. Ik ben ervan overtuigd dat Soorce met de ondersteuning van Brockmeyer een grote stap gaat zetten.’

‘Door onze krachten te bundelen, kunnen we een krachtiger en meer divers aanbod aanbieden.’

Deze acquisitie is een strategische zet van Brockmeyer om haar positie in de markt te handhaven en uit te bouwen, aldus Maurits Pater. ‘Door onze krachten te bundelen, maar toch de unieke identiteit en onafhankelijkheid van Soorce te behouden, kunnen we een krachtiger en meer divers aanbod van diensten aanbieden. Klanten van Brockmeyer en Soorce kunnen rekenen op meer uitgebreide en gespecialiseerde services, wat hen zal helpen bij het efficiënter aantrekken van nieuwe collega’s.’

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners