Cammio wordt onderdeel van de StepStone groep

Online jobplatform StepStone heeft het Nederlandse Cammio overgenomen. ‘Een supergoede stap, waar we heel blij mee zijn’, reageert CEO Walter Hueber. ‘We kunnen ons product nu veel beter opschalen.’

Peter Boerman Op 18 mei 2020 Gem. leestijd 3 min82x gelezen
Deel dit artikel:
Cammio wordt onderdeel van de StepStone groep

Vanuit Stepstone was al langer interesse om iets met video te doen. Het bedrijf was ook al langer bezig met acquisities om zijn technologie uit te breiden. Maar de coronacrisis heeft een en ander wel versneld, aldus Hueber. ‘Video was altijd één van de thema’s. Maar het is nu ineens hét thema geworden.’

‘Samen met Cammio zullen wij recruitment nog flexibeler kunnen inrichten.’

‘Het volledige recruitmentproces is in de toekomst steeds meer digitaal en videogebaseerd’, aldus StepStone-CEO Sebastian Dettmers in reactie op de vandaag bekend gemaakte overname. ‘Samen met Cammio zullen wij recruitment nog flexibeler kunnen inrichten, zodat talenten en organisaties elkaar snel en op elk gewenst moment kunnen vinden.’

Vier vacatures

StepStone biedt de videofunctionaliteiten van Cammio al sinds april aan recruiters in meerdere landen aan, maar nu wordt Cammio ook als vast onderdeel in het StepStone-productportfolio geïntegreerd. Op deze manier breidt StepStone het aanbod op het gebied van videogebaseerde processen uit. Ook kan het nu andere innovaties ontwikkelen op het gebied van videotechnologie in de talent journey van zijn klanten.

StepStone biedt de videofunctionaliteiten van Cammio al sinds april aan recruiters in meerdere landen aan.

Cammio is in 2013 opgericht door Walter Hueber (CEO) en Bas Dirkse (CTO) als bedrijf voor employer branding en videorecruitment. Het bedrijf blijft gewoon onder eigen naam opereren. Door de samenwerking en de kansen die dat biedt, staan er nu wel ineens vier vacatures open, aldus Hueber. ‘We gaan direct opschalen in het eigen team, zowel in Den Haag als in Düsseldorf. Door de samenwerking kunnen wij het potentieel van onze tool nog verder uitbouwen en samen onze internationale groeistrategie aandrijven.’

Uitgebreid portfolio

Cammio telt momenteel zo’n 20 medewerkers. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren steeds meer mogelijkheden toegevoegd aan zijn cloudgebaseerde videorecruitmenttool. Naast digitale sollicitatiegesprekken en automated video-interviews, zijn er nu bijvoorbeeld ook formats voor video messaging en een vervanging van de motivatiebrief (video pitches). Deze verschillende video-oplossingen zijn daarnaast ook nog eens te combineren met speech-to-text-technologie, een scheduling tool en op AI gebaseerde persoonlijkheidsanalyses.

Meer weten?

Meer weten over de voordelen van videorecruitment? Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw remote sollicitatieprocedure net zo aantrekkelijk, eerlijk en veilig wordt als voorheen? In de eerste editie van Webinar Wednesday geeft Cammio-CEO Walter Hueber jou de essentiële tips om een echte remote videorecruitment-professional te worden. 

  • Schrijf je dus snel in voor het eerste gratis Webinar Wednesday webinar, dat wordt gehouden op woensdagochtend 20 mei, om 10.00 uur.

remote hiring oplossing webinar wednesday

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Mysolution
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.