Campagne van de week: Over de nieuwe ‘Hartlopers’ van Achmea

In de vorige campagne legde Achmea nog de focus op innovatie. Met de nieuwe ‘Hartlopers‘-campagne wil het bedrijf juist de coöperatieve identiteit en maatschappelijke impact onder de aandacht brengen. Hoe krijgt dat vorm?

Peter Boerman Op 02 juni 2021
Gem. leestijd 3 min 652x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Over de nieuwe ‘Hartlopers’ van Achmea

Bij Achmea ben je niet zomaar ‘data-engineer’, ‘financieel expert’ of ‘hr-adviseur’. Je bent in eerste plaats een ‘Hartloper’, stelt een nieuwe campagne, die maandag live is gegaan. Oftewel: iemand die zijn hart volgt, vooroploopt in zijn vakgebied en zijn talent inzet voor een gezonde en veilige toekomst. ‘In deze campagne laten we op een opvallende en herkenbare manier zien dat Hartlopers hart hebben voor elkaar, hun vak én de samenleving’, aldus Sophie Grandia, adviseur Arbeidsmarkt Marketing.

‘Hartlopers’ is het vervolg op #1STAPVOOR, de vorig jaar gelanceerde campagne waarin de nadruk vooral lag op de innovatie. In deze campagne ligt de nadruk meer op de coöperatieve identiteit, innovatie en maatschappelijke impact van Achmea, vertelt Grandia. Een deel van het vorig jaar gebruikte beeld komt overigens ook in de huidige campagne nog prominent terug.

See, Think, Do

Zoals elke goede campagne tegenwoordig, bestaat ook deze uit een zogeheten See, Think en Do-fase. De See-fase is nu dus gestart en loopt tot en met 15 juli. Het doel van deze fase is een zo groot mogelijke zichtbaarheid voor het werkgeversmerk én het verhaal van ‘werken bij Achmea‘ te vertellen, aldus Grandia. ‘Dat doen wij de komende zes weken via de volgende kanalen:

  • Sociale Media (LinkedIn, Facebook, Instagram en YouTube); op social media adverteren we onder de doelgroep (18 – 35 hbo+) met de brandmovie die het verhaal van De Hartlopers vertelt. Daarnaast adverteren we de komende weken met social snippets: korte video’s die laten zien hoe de Hartlopers bijdragen aan de strategie van Achmea (De gezonde en veilige toekomst).
  • Add Alliance (het advertentienetwerk van RTL); via verschillende online video kanalen van RTL wordt de komende weken de brandmovie als pre-roll verspreid.
  • Google Display (het advertentienetwerk van Google); op verschillende websites kom je binnenkort banners van De Hartlopers tegen. Ook zie je een advertentie in Google Adwords als je De Hartlopers googlet.
  • Nu.nl. Breng je de komende weken een bezoekje aan nu.nl? Dan is de kans groot dat je de brandmovie of social snippet tegenkomt tussen een artikel!’

hartlopers campagne achmea

Diversiteit en inclusie

De afdeling HR van Achmea heeft de afgelopen jaren veel aandacht besteed aan het thema Culturele Diversiteit & Inclusie. Dat is in de brandmovie dan ook duidelijk terug te zien. ‘Maar in deze campagne hebben we ook qua audio én kanalen gezocht naar mogelijkheden om de doelgroep extra aan te spreken’, vertelt Grandia.

  • Auditief. ‘De brandmovie is ingesproken door 6 verschillende voice-overs. Elk met zijn eigen afkomst. En hierin hebben we niet alleen gekeken naar cultuur maar ook naar dialect. Grappig feitje: de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur, Bianca Tetteroo, maakt ook deel uit van deze voice-over.’
  • Kanalen. ‘Ook qua mediaselectie hebben we gekeken naar kanalen waarop we de hoger opgeleide cultureel diverse doelgroep (18 – 35) kunnen bereiken. Zo zijn we de komende 13 weken vier keer per dag met een radiocommercial te horen op FunX-radio, het meest cultureel diverse radiostation van Nederland.’

Het vervolg van de campagne

Op de See-fase volgt de Think-fase. Maar hoe die precies eruit ziet, laat Grandia nog even in het midden. ‘Momenteel werken we hard aan de invulling van deze fase. Een kleine sneak peek: we zullen in deze fase met artikelen op nu.nl ingaan op innovaties binnen Achmea die bijdragen aan de gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Ook zullen we in september intern een campagne uitrollen.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners